Porsche 911 Sport Classic – keď minulosť stretne budúcnosť
Porsche nám pred nedávnom predstavilo už 2. model z 4-člennej série modelov vychádzajúcich z ich dedičstva. Nové Porsche 911 Sport Classic má odkazovať na legendárnu 911 2,7 RS z roku 1972. Čo je však najzaujímavejšia informácia? Pravdepodobne skutočnosť, že v tomto Nemcovi zo Štuttgartu nájdeme manuálnu prevodovku!
Pohľad do čias minulých
K sérii Porsche Heritage (dedičstvo) sa pridal nový model. Všetko sa však začalo ešte v roku 2009 s modelom 997 a pokračovalo v roku 2020 s Targou 4S Heritage Edition na tému 50. a 60. rokov. Porsche 911 Sport Classic nás však presúva do roku 1972 a pripomína nám slávnu Carreru RS. To, čo nám môže túto éru definovať najpresnejšie bude dizajnový prvok „ducktail“, čiže kačací chvost, ktorý nájdeme na konci nového modelu série Porsche Heritage. Ak si však myslíte, že tento prvok si budete môcť vybrať aj ako jednu z možností pre iné modely, tak ste na omyle. Kačací chvost nájdeme iba na 911 Sport Classic. Okrem kačacieho chvosta si však môžeme všimnúť aj dizajnové disky kolies podobné slávnym kolesám Fuchs.
Širokú karosériu vám momentálne pokryjú iba farbou „Sport-Grey-Metallic“, avšak od októbra 2022 doplnia možnosti lakovania čierna, metalická modrá a ďalšie odtiene šedej. Čo však pri lakovaní podtrhne skutočnosť, že sedíte v športovom aute? No samozrejme, pruhy! Dvojitý pruh ťahajúci sa po kapote, cez strechu až k zadnému krídlu je ponúkaný v tmavšej šedej, no umožňuje aj ďalšie voľby farieb. Vo vnútri sa dizajnéri tiež vyhrali. Nájdeme tu kožené čalúnenie v dvojfarebnom prevedení čierna a koňaková.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Porsche 911 S Cabriolet (992)
Zábava ako zo 70. rokov, no s technológiou dneška
Dosť bolo však opisov krásneho Porsche 911 Sport Classic pomocou očí. Pozrime sa čo nám ponúka po technickej stránke. Spomeňme najskôr podvozok, ktorý disponuje systémom Porsche Active Suspension Management (PASM). Tlmiče v tomto prípade reagujú na dynamické zmeny riadenia a umožňujú o 10 milimetrov nižšiu svetlú výšku auta. 911 Sport Classic disponuje pri jeho 7-stupňovej manuálnej (ešte raz 7-stupňovej manuálnej!) prevodovke aj funkciou „medziplynu“, čiže pri podraďovaní vyrovná otáčky motora a vy si budete užívať príjemnú, nerušenú jazdu. O pravý športový zážitok sa tu stará aj špeciálny výfukový systém, ktorý nájdeme iba v tomto modeli.
No a čo sa ukrýva pod pruhovanou kapotou Porsche 911 Sport Classic? Nájdeme tu plochý 6-valec Biturbo s objemom 3,7 litra výkonom 405 kW, čiže 550 koní, ktorý prenáša výkon na zadnú nápravu. Táto skutočnosť robí z tohto tátoša najvýkonnejšiu manuálnu 911, ktorú je momentálne možno dostať. Spotreba je pri takomto modely vcelku adekvátna, a to 12,6 l/100 km podľa noriem WLTP.
Dopyt nie je problém
S týmto autom by sa dokázal zabaviť každý poriadny automobilový fanatik. Základy tohto modelu totižto tvoria manuálna prevodovka, veľký motor a pohon zadných kolies. Porsche 911 Sport Classic príde na trh síce až v júli tohto roka, no nový model série Porsche Heritage bol už údajne, tak ako bol aj jeho predchodca, behom chvíľky vypredaný. Popravde niet ani divu, pri výrobnom počte iba 1 250 kusov bude tento kúsok v budúcnosti, ale aj v prítomnosti, veľmi žiadaným a ceneným „majsterštikom“ automobilky z nemeckého Štuttgartu.