Premiéra nových modelov VW – Touareg, Passat a Tiguan
VW oslavuje príchod nových modelov, ktoré sú pre wolfsburgskú značku veľmi dôležité. Ide o stredne veľké SUV Tiguan, ktorého sa predalo rekordných až 7,6 milióna kusov (od roku 2017). Potom rodinné a manažérske kombi Passat a v neposlednom rade vlajková loď značky Touareg.
VW Tiguan – o dva skoky vpred
Tiguan je historicky najúspešnejší model značky a myslím si, že s novou generáciou má veľmi dobre našliapnuté. Po stránke dizajnu sa priblížil k ID. rodine a hrdí sa o 15 % lepšou aerodynamikou, ktorá má priamy vplyv na spotrebu. Tiguan sa rozmerovo zmenil iba minimálne no šikovné využitie priestoru karosérie prinieslo nárast objemu batožinového priestoru o 37 litrov (652 litrov).
Vylepšené matrix svetlomety IQ.Light HD Matrix spája LED svietiaci pás vpredu ako aj vzadu. Po novom bude nielen presnejšie vytieňovať okolitú premávku, ale dokonca bude schopný premietať na cestu obrázky či animácie. Na výber je možnosť pohonu všetkých kolies a ponuku motorov tvorí benzínový 1.5 eTSI, 2.0 TSI, naftový 2.0 TDI a hybridný variant s 100 km dojazdom a 50 kW rýchlonabíjaním.
Interiér sa posunul o veľký krok dopredu či po stránke technológii alebo kvality. Riadiaca páka je umiestnená za volantom a v strednom tunely nájdete po novom otočný ovládač s displejom, ktorý slúži na nastavenie hlasitosti, jazdných režimov a pohonu 4×4. Interiér zdobia R-Line športové sedadlá s integrovanou opierkou.
Nový VW Touareg po facelifte
Výkladná skriňa a vlajková loď značky je nositeľom najmodernejších technológii a maximálneho luxusu. Mohutnejšia predná maska, menej chrómu a svietiaci pás, ktorý prepája vylepšené matrix LED svetlomety sú spoznávacími znakmi faceliftu. Matrix LED svetlomety dokážu vyznačiť stopu vášho auta na ceste pred vami, aby ste ľahšie zvládli zúženia a komplikované úseky. Absolútnou novinkou je podsvietené zadné logo a taktiež nový svietiaci pás.
Komponenty, ako aj softvér adaptívneho podvozku prešli optimalizáciou to znamená, že môžeme očakávať lepšiu agilitu a vyšší komfort. Pod prednou kapotou sa ukrývajú známe motorizácie ako 3.0 TDI v dvoch výkonnostných variantoch 231 alebo 286 koní a plug-in hybridná verzia s trojlitrovým benzínovým 6-valcom a žial len 50 km elektrickým dojazdom. Čo sa týka elektrického dojazdu má Tiguan a Passat jednoznačne navrch.
Veľký innovision kokpit dostal nový systém, grafiku a celkovo vyzerá sviežejšie. Nastaviteľné ambientné osvetlenie, dvojité prešívanie palubovky či dverových obkladov a mäkkšie čalúnenie v interiéru značia o luxusnom spracovaní tak ako sa na top model patrí.
Nový VW Passat Variant – elegantné a praktické kombi
Passat, ktorý odvždy kombinuje praktickosť a eleganciu medzigeneračne narástol o 14 cm do dĺžky a ponúka viac miesta. To znamená, že sa dorovnal sa Superb a ponúka o 2 centrimetre širší priestor oproti predošlej generácii. Podobne ako u ostatných modeloch sa vpredu ako aj vzadu nachádza svietiaci pás a eHybrid variant prejde 100 km na elektriku. Úplne nový interiér s pôsobivým ambientným osvetlením pôsobí veľmi moderne a so sklopenými sedadlami máte k dispozícii až 1 920 litrov pre náklad.
➡️ NEPREHLIADNITE: Volkswagen ID.4 Pro 4Motion – dojazd už nemusí byť strašiakom
Nové technológie v Passate a Tiguane
Prvou novinkou je nová verzia motora 1.5 TSI evo2, ktorá obsahuje prepracovanú spaľovaciu komoru, turbdúchadlo s variabilnou geometriou (VTG) a tiež vylepšený systém odpájania valcov. Pribudne eHybrid variant s výkonom až 177 koní, ktorý stavia na 150 koňovej verzii.
Druhou novinkou sú nové adaptívne tlmiče, ktoré využívajú dva nezávisle nastaviteľné okruhy pre stlačenie a rozťah. Ponúkajú väčší rozsah nastavenia a výsledkom je ešte vyšší komfort a lepšie jazdné vlastnosti.
Treťou novinkou sú novo vyvinuté ergonomické sedadlá ,ktoré ponúkajú novú funkciu automatického vyhrievania a odvetrávania. Okrem toho ponúkajú masáž vďaka 10 tlakovým bodom a niekoľko masážnym programom.
Štvrtou novinkou je infotainment MIB4 buď s uhlopriečkou 12,9 alebo 15 palcov, ktorý je jednoduchší a intuitívnejší. Povrch displeja má špeciálnu vrstvu odpudzujúcu odtlačky a zabraňujúcu nepríjemným odrazom slnka. Head-up displej sa teraz konečne premieta priamo na čelné sklo a nie na šilt.
Piatou novinkou je spomínaný hybridný pohon v dvoch výkonnostných verziách 204 koní alebo 272 koní. Elektromotor je integrovaný do 6-st. DSG a batéria s kapacitou 19,7 kWh poskytuje 100 km dojazd. Za dve hodiny ju nabijete s výkonom 11 kW, alebo ak sa ponáhlate môžete využiť rýchlonabíjanie s výkonom 50 kW a z 10 % na 80 % nabijete už za 25 minút.
Foto: Michal Jančík