Range Rover Evoque D200 – elegantné a kompaktné SUV nielen pre dámy
Range Rover Evoque D200, druhá generácia tohto štýlového SUV od britskej značky Land Rover, je príkladom elegancie a komfortu v kompaktnom balení. Testovaný model D200 s naftovým motorom ponúka pohodlné vozenie s priaznivou spotrebou.
Pôvabný vzhľad
Evoque je najmenšie SUV v ponuke značky, karoséria si zachováva kompaktné rozmery, čo je výhodné v mestskom prostredí. Ľahko sa s ním parkuje a z vyvýšenej pozície vodiča máte výborný výhľad na okolie. Bronzová farba spolu s čiernou strechou a rôznymi doplnkami v čiernej farbe pôsobí exkluzívne a vyniknú línie a prelisy karosérie. K elegantnému a športovému vzhľadu vozidla pridáva vyššia výbava Dynamic SE, ktorá pôsobí hodnotnejšie a športovejšie. Vyznačuje sa prepracovanou prednou maskou vpredu vrátane rozšíreného LED denného svietenia, väčšími 19-palcovými diskami a pozmenený je aj dizajn zadného nárazníku.
Náš testovací kúsok mal základné Full LED svetlomety, ktoré majú síce dobrý dosvit, ale chýba im matrix funkcia tieňovania oprotiidúcich vozidiel. V automatickom režime sa diaľkové svetlá automaticky vypnú a aktivujú, ak nejde žiadne auto oproti. Ak jazdíte často mimo mesta na okresných cestách, tak svetlá sú veľmi dôležité, preto odporúčam priplatiť si za Pixel LED svetlomety s novou technológiou, ktorá je ešte vyspelejšia ako matrixové svetlomety. Dokážu naraz tieňovať viacero objektov s vysokou precíznosťou.
Vysúvateľné kľučky dverí prispievajú k lepšej aerodynamike a dotvárajú uhladený dizajn aj pri pohľade z boku. Na 20″ disky kolies v čiernej farbe som sa nemohol vynadívať – majú športový, no stále elegantný dizajn. Avšak čerešničkou na torte je dvojité lakovanie, vďaka ktorému sú stĺpiky a strecha v čiernej farbe, čím sa opticky zvýrazňuje športová silueta. Oproti Range Rover Velar sa Evoque rozlišuje najmä v dĺžkou vozidla. Ak zvažujete rodinné SUV s väčším batožinovým priestorom, odporúčam väčší a predovšetkým dlhší Velar.
➡️ NEPREHLIADNITE: Range Rover Velar D300 AWD MHEV – je britský aristokrat lepší ako Nemec?
Pohodlie v interiéri
Interiér výbavy Dynamic SE ponúka vysoký štandard spracovania, ako by ste aj od prémiovej značky očakávali. Pohodlné sedadlá zaručujú komfort aj na dlhších cestách a celkovo kabína pôsobí priestranne. Interiér navodzuje pocit pokoja, pričom komfort je na prvom mieste. Celkovo je Range Rover Evoque dobre poskladané vozidlo, nepočul som žiadne vŕzganie či pukanie plastov a je zameraný na minimalizmus.
Najväčším a príjemným prekvapením boli pre mňa poctivé pochrómované matné pádla za volantom, a to aj napriek tomu, že ide o úsporný naftový variant. Takéto kvalitné pádla nemajú ani niektoré najšportovejšie modely iných prémiových značiek. Dekory na stredovej konzole v šedom vyhotovení zabraňujú tvorbe mastných odtlačkov a považujem ich za lepšie riešenie než populárny klavírny čierny lak, ktorý je náchylný na škrabance a zamastenie.
Virtual kokpit, ako aj veľký stredový displej infotaimentu si zaslúžia pochvalu za vysoké rozlíšenie a vizuálne atraktívne grafické rozhranie s príjemnými farbami. Ide o zemité a jemné farby, ktoré navodzujú pokoj a komfort pre cestujúcich. Prepojenie s Apple CarPlay alebo Android Auto funguje bez pomoci kábla. Osobne by som si priplatil za audio systém Meridian s výkonom 650 W a 14 reproduktormi. Základná Meridian audio sústava v našom testovacom kúsku hrala plechovo a ani po rôznych nastaveniach neposkytovala úroveň zvuku, akú by ste očakávali od prémiového vozidla.
Na palube nájdete všetky asistenčné systémy, ako udržovanie v pruhoch, adaptívny tempomat, bezkľúčový vstup či 360-stupňový kamerový systém. Ak by som mal spomenúť niečo, čo sa mi v porovnaní s konkurenciou nepozdávalo, boli by to čelné sklo a ambientné osvetlenie. Čelné sklo je vyhrievané staršou technológiou – vykurovacími drôtmi, ktoré jemne narúšajú viditeľnosť. Nemeckí konkurenti používajú vo viacvrstvovom čelnom skle tenkú vodivú vrstvu striebra, ktorá sa pri prechode elektrického prúdu zohrieva a je prakticky neviditeľná. Ambientné osvetlenie je skromnejšie, osvetľuje najmä dvere a oblasť nôh, čo môže niektorým zákazníkom chýbať, najmä ak sú zvyknutí na interiéry značky Mercedes-Benz, kde je ambientné osvetlenie naopak až príliš výrazné.
D200 – naftový štvorvalec mu úplne postačuje
Range Rover Evoque D200 je vybavený dvojlitrovým štvorvalcovým dieselovým motorom s výkonom 201 koní. Motor je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zaisťuje plynulé a efektívne radenie. Výkon je dostatočný pri predbiehaní na okresných cestách aj na každodenné jazdy v meste alebo na diaľnici. Aj vďaka modernej mild-hybridnej technológii má Evoque D200 priaznivú spotrebu paliva. Oficiálne hodnoty sa pohybujú okolo 6,4 – 6,9 litra na 100 km, čo je na vozidlo tejto triedy prijateľné. V reálnej prevádzke však môže spotreba kolísať v závislosti od štýlu jazdy a podmienok na ceste. Počas testovacieho týždňa som prevažne jazdil kombinovane za 7,5 litra na 100 km.
Podvozok je plavný a vyladený na komfort. V zákrutách síce cítiť mierne nakláňanie, ale úprimne toto nie je auto na naháňanie časov na trati a podľa môjho názoru je to úplne postačujúce. Pre náročnejších je dispozícii možnosť priplatiť si za Dynamic Handling Pack za 1 412 €, pri ktorom sa elektronicky ovládané tlmiče nastavujú 100 krát za sekundu, aby sa dosiahla ideálna rovnováha medzi komfortom a agilitou.
➡️ NEPREHLIADNITE: Videorecenzia Mercedes-Benz GLC kupé 220d 4MATIC
Záver
Range Rover Evoque D200 je ideálne kompaktné SUV s aristokratickým imidžom, z ktorého vyžaruje elegancia a luxus. Vďaka krátkej karosérie sa s ním jednoducho parkuje a naftový agregát sa vás poteší nízkou spotrebou. Osobne by som odporúčal výbavu minimálne Dynamic SE, ktorá ponúka vizuálne atraktívnejšie prevedenie a bohatšiu výbavu.
Technické údaje
Range Rover Evoque D200 AWD | BMW X1 xDrive 20d | MB GLA 220d 4MATIC | |
Palivo | nafta MHEV | nafta MHEV | nafta |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1998/4 | 1995/4 | 1950/4 |
Výkon motora (kW/k) | 150/204 | 120/163 | 140/190 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 430 | 400 | 400 |
Prevodovka | Automatická 9 st. | Automatická 7 st. | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,4 / | 5,1/- | 5,7/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1941 | 1765 | 1725 |
Objem batožinového priestoru (L) | 472 | 500 | 427 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 213 | 210 | 219 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,5 | 8,6 | 7,5 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 56 761/ | 48 210/ | 51 822/ |