TEST: SlovakiaRing: Kia Stinger GT
Alternatíva k etablovaným nemeckým konkurentom? Keď kórejská automobilka ohlásila príchod nového prémiového modelu s názvom Stinger boli sme zvedavý ako bude vyzerať a jazdiť. Vyskúšali sme ho na domácom SlovakiaRingu.
Exteriér
Aj keď som nikdy fanúšik Kia vozidiel nebol, Stinger má skutočne čo ponúknuť. Elegantné línie a športový vzhľad budia pozornosť okoloidúcich. Všimni si aktívne výduchy či na kapote alebo na boku pri blatníkoch a zadnom nárazníku.
Testovaný model má 3.3 T-GDI benzínový V6 motor s výkonom 272 kW (370 koní) a 510 Nm. Je to najvýkonnejší motor, ktorý je na európskom trhu dostupný iba s náhonom na obidve nápravy. Zástupca Kii nás informoval, že Stinger v USA a v Číne je dostupný aj s čisto „zadokolkou“.
Z 0 na 100 km/h vystrelí za 4,9 sekundy a maximálnu rýchlosť dosahuje 270 km/h. Kombinovaná spotreba 10,6 l na 100 km je podstatne viac ako u konkurenta BMW 440i – 7,4 l.
Aj napriek náhonu všetkých kolies sa Stinger správa ako zadokolka, ktorú v drifte vyťahuje naspäť predná náprava. Pri jazde na hrane som si všimol, že 8-stupňová automatická prevodovka je občas nerozhodná.
Cena a konkurenti
370 koňová verzia s náhonom na všetky kolesá začína od 58.900 Euro. Priamym konkurentom Stingera GT je napríklad BMW 440i Gran Coupé xDrive (od 58.700 Eur), Audi S5 Sportsback (od 62.400 Euro), Mercedes-AMG C 43 4MATIC (64.320 Euro), Jaguar XE S (67.070 Eur). Treba však poznamenať, že príplatková výbava je približne o polovicu lacnejšia ako u nemeckých konkurentov. Napríklad: Panoramatická strecha v Stingeri +700 Eur a v Audi S5 +1.400 Eur. Veľkou výhodou Stingeru v porovnaní s konkurenciou je 7 ročná záruka.
Interiér
V interiéri nájdeš všetko čo potrebuješ. Nechýba ani odvetrávanie sedadiel, vyhrievanie volantu alebo Harman Kardon audio. Avšak čo sa týka spracovania, Stinger oproti nemeckým konkurentom zaostáva.
Stredná časť prístrojovky v oblasti výduchov pôsobí menej prémiovo.
Osobné hodnotenie:
Vyzdvihol by som príťažlivý dizajn exteriéru, ktorý neraz otáča hlavy okoloidúcich a slušný výkon motora. Za zlomok peňazí dostaneš aj bohatú výbavu. Interiér má všetko čo potrebuješ, ale necítiš sa v ňom výnimočne (čo by som pri tej cene už očakával). Pri cenovke 60.000 Eur by som osobne volil BMW 440i xDrive kvôli lepším jazdným vlastnostiam, prevodovke a motoru a taktiež zvukovému prejavu.
Úspech Kii vidím skôr na americkom resp. ázijskom trhu, kde až tak na značke nezáleží a bohatá výbava mnoho ľudí prehovorí.
Foto: Samuel Zaťko