TEST: Audi A3 Sportback 35TDI – úsporná štýlovka pre mladých
Audi už svojou lokálnou reklamnou kampaňou s raperom PilC-im dalo najavo, že A3 je model zameraný primárne na mladú generáciu. Dokáže si však obhájiť svoju cenovku vyše 40 tisíc za testovaný model v porovnaní s koncernovými konkurentmi? Poďme sa na to spoločne pozrieť.
Dizajn v hlavnej úlohe
A3-ka je pre mňa bezpochyby najkrajším autom z trojice Golf, Leon, A3 a to aj napriek tomu, že exteriér testovaného kúsku nemal priplatený balík S-line, vďaka ktorému by vyzerala Audi ešte lepšie. Predku dominuje rozmerná maska chladiča lemovaná striebornou lištou, ktorá je pekným kontrastom ku modrému laku karosérie Atoll Blue. Agresívnejší look predku určite dotvárajú aj LED svetlomety s hranatou grafikou denného svietenia.
V zadnej časti, ako je už zvykom nenájdeme žiadnu koncovku výfuku. Našťastie ani fejkovú, ale len striebornú lištu akoby naznačujúcu tvar koncovky výfuku. Zadné svetlá taktiež disponujú LED technológiou a hranatou grafikou, čo najmä v noci vyzerá naozaj agresívne. Čo si však zozadu ešte môžte všimnúť je absencia cúvacej kamery, čo je pri cene cez 40 tisíc vcelku zarážajúce.
35 TDI
Pod týmto označením sa ukrýva koncernový naftový dvojliter, ktorý sme už mali možnosť vyskúšať napríklad v novom Tiguane. Produkuje výkon 150 konských síl a krútiaci moment o veľkosti 360 Nm, ktorý je prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky distribuovaný výhradne na predné kolesá.
Prémiový pocit z jazdy
Golf aj Leon jazdili naozaj dobre. Nemal som im čo vytknúť, nerovnosti filtrovali až na pár výnimiek takmer ukážkovo. A3 je na tom však ešte lepšie. Filtrácia nerovností prebieha s ešte väčšou ľahkosťou a s minimom rázov prenášaných do interiéru. Skrátka z jazdy na A3ke máte radosť. Nieže by ste ju u konkurencie nemali, ale tu sa prosto cítite inak. Taktiež aj pri svižnejšej jazde na kľukatých cestách sa auto nakláňa len minimálne, čím vám dáva väčší pocit istoty. Nedotáčavosti je tu úplne minimum, čo len podčiarkuje kvalitu a naladenie podvozku.
Naftový dvojliter si s malou A3 dokáže hravo poradiť aj pri rýchlejšej športovejšej jazde, ktorej prispieva dobre sprevodovaná automatická prevodovka. To, čím však Audi vyniká a v čom nás veľmi prekvapila je úsporná, ekologická jazda. V režime Efficiency na okresných cestách nie je problém stlačiť spotrebu nafty pod úroveň štyroch litrov. Jedným slovom wau. Na našej vyše sto kilometrovej testovacej trase kombinujúcej mesto, diaľnicu, okresky a horský priechod sme dosiahli kombinovanú spotrebu 4.7 litra na sto kilometrov a to podotýkam bez nejakej extra snahy a s občasným užívaním si plnej dynamiky pohonu.
Prémia aj za zavretými dverami
Interiér po otvorení dverí pôsobí moderne, prémiovo a kvalitne. Po nastúpení vás pohltia sedadlá s výborným bočným vedením, ktoré vás dostatočne stabilizujú v zákrutách, no zároveň sú pohodlné aj pri dlhšom sedení. Zaujímavosťou je, že na ich výrobu boli použité plastové fľaše.
Vodič má k dispozícii multifunkčný kožený volant s príjemným hrubým vencom a možnosťou radenia páčkami pod volantom. Za volantom nájdeme už klasický Virtual kokpit, ktorý sa od jeho začiatku dodnes takmer nezmenil. Koniec koncov ani sám neviem, čo by som na ňom vylepšil, pretože mne osobne vyhovuje ako funkciami, tak aj svojou grafikou a rozlíšením. Na stredovom tuneli nájdeme v porovnaní s Golfom našťastie klasický analógový panel klimatizácie, ktorý je určite praktickejší a intuitívnejší na obsluhu. Displej infotainmentu je dnes u Audi tiež už klasikou, na ktorej nie je čo pokaziť. Ak by som mal interiéru v tejto cenovej hladine v dnešnej dobe niečo vytknúť, tak je to určite absencia ambientného osvetlenia.
Zhrnuté podčiarknuté
Nové Audi A3 je kus kvalitne spracovaného, dobre vyzerajúceho, prémiového a hlavne úsporného auta, na ktorom sa chyby hľadajú len ťažko. Pravdepodobne najzásadnejšou chybou, alebo lepšie povedané nedostatkom je jeho cena, ktorá je v prípade testovanej verzie až 41 575 €. Je však len na vás, či si ju oproti konkurencii dokáže obhájiť a vyhrať tak nad Golfom či Leonom.
Technická špecifikácia
Golf | ||
Motor/palivo | 2,0 /nafta | 2,0/nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1968/4 | 1968/4 |
Výkon motora (kW/k) | 110/150 | 110/150 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 360 |
Prevodovka | Automatická 7 st. | Automatická 7 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5.1/4.7 | 4.8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1485 | 1459 |
Objem batožinového priestoru (L) | 380 | 381 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 224 | 223 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8.4 | 8.8 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 32 510/41 575 | 28 530 |
Foto: Samuel Zaťko