TEST: Audi A7
Aj napriek ešte stále veľmi dobre vyzerajúcej 1. generácie A7-čky, prišla na trh nová druhá generácia, ktorú charakterizuje vrchol elegancie a priniesla veľký pokrok v digitalizácii.
Výsuvný spojler sa ovláda automaticky alebo manuálne tlačidlom. Koncovky výfukov nie sú viditeľné.
Pri pohľade na exteriér ma najviac zaujal LED svetelný pás, ktorý pôsobí exkluzívne a vodičom jazdiacich za tebou sa postaráš o pekný výhľad. 🙂 Prostredníctvom coming-and-leaving-home funkcie ti dokonca predvedie svetelnú šou.
Dizajn predného nárazníku zodpovedá novému dizajnovému Audi jazyku a je prevedený v štýle tzv. singleframe, 6-uholníkový tvar mriežky chladiča.
S novou A7 potvrdzuje Audi svoje heslo „Náskok vďaka technike“.
Všetky motorové varianty sú vybavené Mild-Hybrid-Systémom (MHEV). Vďaka novému generátoru je možné plachtiť s vypnutým motorom v rýchlosti medzi 55 až 160 km/h. Štart-Stop-Funkcia je aktivovaná už pri 22 km/h. Nová MHEV technológia usporí celkovo 0,7 litra na 100 km.
Testovaná A7-ka má obuté 21-palcové kované disky z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom „Stern“ do tvaru V.
Novinkou v A7 modeloch je natáčanie zadnej nápravy do 5 stupňov, ktoré je hneď pri prejazde zákrutou cítiť. Vozidlo sa stáva v zákrutách obratnejšie a stabilnejšie. Taktiež ti to uľahčí parkovanie.
Všimni si ako je zadné koleso vytočené.
Za príplatok je možné doobjednať HD Matrix LED svetlomety s Audi laserovým svetlom. Od rýchlosti 60 km/h dopĺňa laserové svetlo diaľkové LED svetlá, dosahuje pritom 10 x väčšiu intenzitu a 2x väčší dosah svetla. Spotreba energie laserového svetla je o 30% menšia ako obvyklá LED technológia. Laserové svetlomety opticky rozpoznáte podľa výrazného modrého X.
Interiér prešiel oproti prvej generácii výraznou zmenou. Dizajnérom sa podarilo zapustiť vytŕčajúci displej do prístrojovky a taktiež redukovali počet tlačidiel, ktoré boli nahradené dodatočným tretím displejom.
Zadný pasažieri dostanú viac miesta na hlavu a to o 2,1 cm.
Centrálny dotykový displej slúži na ovládanie infotainmentu, ktoré krásne žiari a má vysoké rozlíšenie. Reaguje podobne ako iPhone a poskytuje aj 3D zobrazenie mapy. Ako som vyššie spomínal pribudol tretí spodný displej, ktorý poskytuje prístup ku klimatizácii, komfortným funkciám a zadávaniu textu. Mnohé funkcie je možné ovládať gestami alebo pomocou hlasového ovládania.
A7 50 TDI quattro skrýva pod kapotou 3,0 l šesťvalec s výkonom 210 kW (285 koní) a 620 Nm. Napriek slušnému papierovému výkonu, reakcia motora na zošlapnutie plynového pedálu mi prišla oneskorená. Tieto dlhšie reakčné časy môžu narušiť pocit zo športovej jazdy. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,7 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je 5,5 l.
Pohotovostná hmotnosť je od 1.9 tony v závislosti od výbavy. Stály pohon všetkých kolies quattro prenáša výkon cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.Dieslová motorizácia začína od 70.400 Eur.
Osobný záver:
Nová generácia A7-čky ma ohúrila svojím moderným a veľmi atraktívnym dizajnom. Na zadný LED svetelný pás som sa nevedel vynadívať. Natáčanie zadnej nápravy dopomohlo k obratnosti. 5,5 litrová spotreba pri 285 koňoch je veľmi slušná. Prekvapený som bol iba z pomalej odozvy plynového pedálu aj napriek športovému režimu. Reakcia motora na zošlapnutie plynového pedálu mi prišla oneskorená. Aj napriek tomu považujem novú A7 za veľmi vydarenú a je to jedno z najkrajších vozidiel čo som v poslednom čase jazdil.