TEST: BMW M8 Competition Cabrio – vrchol luxusu a výkonu
BMW M8 Competition Cabrio predstavuje vrchol modelovej ponuky divízie BMW M GmbH. Je spojením mimoriadneho výkonu, luxusu a elegancie. Je vôbec niečo, čo by sa dalo BMW M8 Competition Cabrio vytknúť?
Monštruózny výkon a extémne rýchla prevodovka
Motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo dokáže vyvinúť monštruózny výkon 460 kW (625 k) a maximálny krútiaci moment 750 Nm, ktorý je dostupný už v strednom pásme otáčiek. Výsledkom je raketové zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, ktorým vstupuje do teritória superšportov a zrýchľuje lepšie ako Ferrari GTC4 a Nissan GT-R. Za špičkové zrýchlenie môže vďačiť bleskovo rýchlej prevodovke a funkcii Drivelogic, ktorá sa dá nastaviť až v siedmych úrovniach (D1, D2, D3, S1, S2, S3 a manuál).
Zvuk a spotreba
Hlboký zvuk osemvalca vás utvrdí, že sedíte v niečom výnimočnom. Zvuk z výfukov je čiastočne utlmený a strielanie nečakajte. Soft limiter bráni vytočiť motor na mieste vyššie ako 5.000 otáčiek, čo je škoda a do tak športového auta jednoducho nepatrí. Spotreba sa počas testu vyšplhala na 23,3 l na 100 km, počas ktorého som jazdil prevažne športovo. Výrobca udáva kombinovanú sporebu na úrovni 11,6 litra (WLTP).
➡️ Ako zneje BMW M8 Competition si vypočujte na našom instagrame.
Režimy podľa vášho gusta
Veľmi cením, že v individuálnom režime M1 alebo M2 si viete okrem iného automaticky vypnúť Štart/Stop funkciu. Celkovo je dostupných mnoho nastavení pre vodiča ako športová alebo komfortná reakcia brzdového pedálu, riadenie, motor, podvozok a M xDrive. Brzdy M Compound na športové jazdenie a charakter vozidla úplne postačujú a dá sa na ne pri ostrej jazde okreskami spoľahnúť.
Vypínateľná štvorkolka – drift happens
Systém pohonu všetkých kolies M xDrive je variabilný a je len na vodičovi, či sa rozhodne pre jazdu v čistej stope alebo bokom. V režime M je aj so zapnutým pohonom všetkých kolies pretáčavé a BMW fanúšici si prídu na svoje. Jazda v BMW M8 Competition Cabrio je tak dobre predvídateľná, že sa nemusíte báť jazdiť s vypnutou stabilizáciou alebo so športovou trakčnou kontrolou MDM.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test BMW i4 M50 – elektrické BMW z divízie M
Jazda na Pezinskej Babe
Pri športovej jazde ma milo prekvapila priľnavosť prednej nápravy, ktorá nasmeruje vozidlo presne tam, kam potrebujete. Potom už stačí iba dávkovať plyn. M8C skvelo zatáča a ihneď vo vás prebudí športového jazdca. Osobne som bol zvedavý, či režim 4WD Sport, čiže náhon na všetky kolesá, má pretáčavý charakter. Túto skutočnosť môžem potvrdiť a dokonca v treťom prevodovom stupni som musel použiť kontru. V tomto režime musíte naozaj tlačiť na pílu, aby ste vozidlo dostali na limit, no stále si ponecháva predvídateľný charakter. Krútenie karosérie nebolo citeľné, klobúk dole, že je Cabrio tak tuhé.
Elegancia prešpikovaná luxusom
BMW M8 Competition pôsobí zvonka dravo a vzbudzuje rešpekt. Nadizajnovať Cabrio tak, aby v ňom nevyzeral chlap smiešne, sa podarí len pár výrobcom a BMW medzi ne s modelom M8 určite patrí. Vďaka nedávnej modernizácií sa upravila paleta farieb exteriéru a obsahuje osem nových odtieňov. Naš testovaný kúsok má nenápadnú a športovo-elegantnú farbu M Brooklyn Grey a interiér je v kombinácii kože Merino a Alcantara Black s kontrastným prešívaním Sakhir Orange.
LED svetlá, karbón a detaily
Svetlomety BMW Laserlight patria do štandardnej výbavy a pekne vyniknú s tmavým podkladom Shadow line. LED denné svietenie si viete prostredníctvom infotainmentu nastaviť aj na zadných svetlách. Takúto vychytávku by mali zaviesť do každého auta, aby vynikli zadné svetlá aj počas dňa. Ak máte radi karbónové doplnky, odporúčame priplatiť si za exteriérový balík (5 582 eur) a tiež za karbónový kryt motora za 1 240 eur.
Chválim tiež gumovú zástierku zospodu predného nárazníku, ktorá majiteľom ušetrí kopu starostí pri parkovaní pred obrubníkom. Pekným detailom sú nové logá BMW M z 50.ho výročia na prednej a zadnej kapote ako aj na kolesách. Priestor na zlepšenie vidím v rýchlejšej reakcií pri otváraní batožinového priestoru. Od stlačenia tlačidla po otváranie batožinového veka ubehne zbytočne dlhý čas.
Interiér na najvyššej úrovni
Po otvorení dverí ma ohromila kvalita spracovania a použitie prvotriednych materiálov. Všade, kde sa pozriete, vidíte buď kožu, alcantaru alebo karbón. Palubovka a vrchná časť dverí je komplet potiahnutá čiernou alcantarou, čo pridáva na športovosti a útulnosti. Kožou sú potiahnuté dokonca A-stĺpiky, či spodná časť dverí, ktorá je navyše ozdobená kontrastným prešívaním. Kvalitné audio je vo verzií Cabrio viac než potrebné kvôli šušťaniu vetra pri otvorenej streche. Volil by som audio sústavu Bowers & Wilkins (4 031 eur), ktorá je oproti Harman Kardon vyšší level tak po zvukovej ako aj vizuálnej stránke.
Veľký ovládací displej je dotykový, zväčšený z 10,25 na 12,3 palca a Apple CarPlay je zobrazený po celej ploche displeju. Potrebujete objednať kvety pre partnerku? Na kontaktovanie Concierge Service stačia dva kliky v infotaimente. Celkom príjemným zážitkom je pri dlhých jazdách trojminútový Vitalize program, ktorý vás osvieži premenlivou intezitou klimatizácie, svetla a hudby. Zadné sedadlá sú skôr núdzové, pre dospelého človeka je tu málo priestoru na nohy a hlavu.
3 podstatné prvky výbavy, ktoré nesmú chýbať v kabriolete
Na to, aby ste si jazdu v Cabriu v pohodlí užili, nezabudnite na nasledujúcu výbavu. Predné sedadlá s aktívnou ventiláciou je úplný must have v lete, keď na vás páli slnko. Na jar alebo jeseň zasa oceníte vzduchový golier, ktorý predným spolujazdcom vyhreje šije. Dôležité je použitie deflektoru, vďaka ktorému sa zníži prúdenie vetra v kabíne. S kabrioletom by som sa jazdy v zime neobával, strecha má pekný dizajn a pôsobí robustne.
Technické údaje a konkurencia
BMW M8C | Mercedes-AMG SL63 | Bentley Continental GT C Speed | |
Náhon/palivo | M xDrive / benzín | 4MATIC+/ benzín | 4WD / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 4395/8 | 3982/8 | 5950/12 |
Výkon motora (kW/k) | 460/625 | 430/585 | 485/659 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 750 | 800 | 900 |
Prevodovka | Automatická 8-st. | Automatická 9-st. | Automatická 8-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 11,6/12,8 | 13,0/ | 14,1/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2025 | 1970 | 2436 |
Objem batožinového priestoru (L) | 350 | 213 | 358 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 305 | 315 | 335 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 3,3 | 3,6 | 3,7 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 181 071 / 198 538 | 203 694/ | 299 047 |
Foto: Samuel Zaťko