TEST: Honda ADV350 [2022] – agilný mestský šprintér
Tentokrát sa nám do rúk dostal výkonnejší skúter z portfólia Hondy. Venuj pozornosť nášmu testu a zisti, čím nás tento skúter zaujal, ale aj či a čo by sme na ňom vylepšili.
Štíhly dizajn
Honda ADV350 osloví hranatým dizajnom s absenciou akýchkoľvek oblých kontúr, ktorý sa ale nijako markantne nelíši od skútrovej klasiky Honda. Svojou výškou v kombinácii s úzkym štítom, chráničmi rúk a smerovkami svietiacimi ako obrysové svetlá motocykel pôsobí, akoby sa Honda pokúsila z veľkej adventúry spraviť menšiu motorku prispôsobenú na mestské predieranie medzi autami, ktorá nepohrdne ani prípadnými cestovateľskými ambíciami.
Veľkorysý priestor, ale iba pre batožinu
Na množstvo úložného priestoru nemožno povedať krivého slova. Pod sedadlom tradične nájdeme miesto pre dve integrálky, zadný kufor taktiež pojme dve prilby. Veľmi poteší príručná priehradka na mobil alebo doklady s pripojením USB-C. Ak by to bolo málo, kľúče sa zmestia aj pod centrálne uzamykateľný kryt hrdla palivovej nádrže.
Turistické ambície
Ako Honda v názve tohto modelu naznačuje, motocykel láka, aby bol vytiahnutý aj na dobrodružstvo mimo mesta, čo potvrdzuje svojím vyšším posedom, na ktorý sa príjemne vysadá a nemá vplyv na výbornú manévrovateľnosť stroja.
Predný štít je nastaviteľný v 4 polohách a rozsahu 133 mm, ale žiaľ iba manuálne a len obomi rukami naraz. Je preto potrebné vždy zastaviť. Pri motocykli, s ktorým často mením náladu z pretekárskej na pohodovú cestovateľskú, by som ocenil elektrické ovládanie tak, ako to má modelová rada Forza.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Honda Forza 125 [2022] – veľkorysý skúter nielen do mesta
Komfort
Ako bolo spomínané vyššie, pri skútroch značky Honda je snáď každý voľný mililiter využitý na odkladací priestor. Pri modeli ADV350 je to však až príliš na úkor komfortu. Sedadlo je na môj vkus prituhé na dlhšie trasy, a tvrdosť opierky zadného kufra si tiež zožala vlnu kritiky od spolujazdcov.
Taktiež mi nedá nespomenúť priestor na nohy, ktorý bol pri mojej výške 182 cm nedostatočný. Rád by som si nohy pri dlhších jazdách vystrel ešte viac. Navyše samotná štíhla kapotáž neposkytuje žiadnu ochranu nôh pred vetrom. Pri rýchlejšej jazde, hoci aj v lete, je preto nutné sa zodpovedne obliecť do motonohavíc.
Podvozok je svojou tuhosťou a svetlou výškou dobre prispôsobený aj na nespevnené cesty alebo výtlky, to sa však žiaľ nedá povedať o zadnom kufri, ktorý neznesiteľne hrkoce. Pocit neistoty u spolujazdcov vyvolali aj zadné stupačky, ktoré sa im kývali a nedržali zacvaknuté v otvorenej pozícii.
Bezpečnosť a výbava
ADV-čka ponúka všetko potrebné, čo sa od maxiskútra očakáva. Mimo samotného jazdenia nás poteší napríklad imobilizér HISS a spomenuté bezkľúčové štartovanie a odomykanie napárované aj na zadný kufor, počas jazdy v noci potešia predné zdvojené LED svetlomety. Veľmi pozitívne hodnotím kontrolu trakcie HSTC, ktorá si dokonca neodpočinie ani na suchom povrchu, a pri plnom zrýchlení musí motor občas krotiť. Pri núdzovom brzdení pomocou dvojkanálového ABS sa o prehľad o aktuálnej situácii postará signalizácia núdzového zastavenia ESS.
Palubný displej už tradične ponúka všetky užitočné údaje a v prehľadnom a dobre viditeľnom formáte, takisto aj jeho ovládanie je veľmi intuitívne. Honda pri tomto modeli ponúka aj systém HSVC, teda možnosť hlasom ovládať smartfón (cez aplikáciu Honda RoadSync).
Prvý dojem a jazda
Po naštartovaní motora sa ozve príjemný, akoby ladený zvuk 330 kubíkového jednovalca. Ten je spárovaný s odstredivou spojkou, ktorá hladko a bez akéhokoľvek šklbania prenáša krútiaci moment do športovo odladeného variátora. Sprvoti ma prekvapil chýbajúci systém Stop&Start, pretože pri čakaní na semafóre sa predsa len nejaké tie nepríjemné vibrácie z jednovalca do motocykla prenášajú, ale akonáhle sa s motorkou rozbehnem má motor túto absenciu ospravedlnenú.
Čo sa týka zrýchlenia, tak ako kultúra rozbehu aj samotný odpich skútra bol pre mňa veľmi príjemným prekvapením. Skúter sa ihneď po pridaní plynu bezhlavo derie dopredu a neúnavne zrýchľuje až na konečných tachometrových 145 km/h (maximálka v TP predstavuje 133 km/h). Pri dohodnutom preteku zo semafóra dokonca ADV350 s prehľadom zahanbila aj legendárny maxiskúter Yamaha T-Max 500.
Zhrnutie
Honda ADV350 je moderný maxiskúter stvorený predovšetkým na rýchle mestské premiestňovanie, no vďaka uspokojivému výkonu, väčšej svetlej výške a hrubému dezénu pneumatík si trúfne aj na dlhšie túry mimo mesta. Pri cestovateľských ambíciách je však potrebné počítať so zníženým komfortom a zodpovedne sa obliecť, nakoľko motocykel neposkytuje dostatočnú ochranu pred neduhmi počasia, na ktorú sme zvyknutí pri iných cestovných skútroch. Motorka na druhú stranu ponúka všetky potrebné moderné technológie, a poteší prijateľnou spotrebou a prevádzkovými nákladmi.
Technické údaje a konkurencia
Honda ADV350 | Yamaha XMAX 300 | Kymco DT X360 350i ABS | |
Motor | Kvapalinou chladený, štvortaktný 1-valec, 4V | Kvapalinou chladený, štvortaktný 1-valec, 4V | Kvapalinou chladený, štvortaktný 1-valec, 4V |
Zdvihový objem (cm3)/počet valcov | 330/1 | 292/1 | 321/1 |
Výkon motora (kW/k) | 21,5/29,3 pri 7 500 ot. | 20,6/28,1 pri 7 250 ot. | 21,0/28,6 pri 7 500 ot. |
Max. krútiaci moment (Nm) | 31,5 pri 5 250 ot. | 29.0 pri 5 750 ot. | 30 pri 5 750 ot. |
Kombinovaná spotreba l/100 km (test/výrobca) | 3,9/3,4 | -/3,0 | -/3,7 |
Prevodovka | CVT | CVT | CVT |
Výška sedadla mm | 795 | 795 | 800 |
Suchá/prevádzková hmotnosť (kg) | 188/366 | 180/241 | 194/359 |
Objem palivovej nádrže (l) | 11,7 | 13 | 12,5 |
Brzdy vpredu | Jeden 256 mm kotúč | Jeden 267 mm kotúč | Jeden 260 mm kotúč |
Brzdy vzadu | Jeden 240 mm kotúč | Jeden 245 mm kotúč | Jeden 240 mm kotúč |
Cena verzie od (€) | 5 990 | 6 090 | 5 999 |