TEST: Hyundai i30 1,5 Dpi – aká je i30-tka v takmer základnej výbave?
Nedávno nám na Instagram prišiel dotaz v znení, „Zaujímalo by ma niekedy vidieť test auta s tou základnou výbavou.“ Tento dotaz nás zaujal natoľko, že sme v redakcií týždeň jazdili na Hyundai i30 1,5 Dpi vo výbave FAMILY, ktorá predstavuje takmer základnú výbavu.
Čo priniesol facelift?
Facelift radu i30 dostal v prednej časti novú a širšiu masku chladiča. Dizajnovou zmenou si prešlo predné LED svietenie. Hlavné svetlomety testovanej i30 boli žiaľ halogénové. Farba Silky Bronze pôsobí v premávke neutrálne a šmrnc nadobúda i30-ka vďaka 16-palcovým diskom kolies. V zadnej časti neprišlo k žiadnej zásadnej zmene, doplnená je len ozdobná lišta na spodku nárazníka.
Všetkého dostatok
Interiér pôsobil priemerne s dostatkom prvkov výbavy. Vodič má k dispozícií multifunkčný, vyhrievaný kožený volant, so zaujímavým prepínaním médií, kde pre prepnutie ďalšej pesničky musíte zatlačiť ovládač smerom dolu, nie hore ako u iných vozidiel.
Vyhrievané sedadlá sú dostačujúce na denné využitie, tak ako i analógová prístrojová doska s malým digitálnym displejom. Centrálny, 8-palcový displej infotainmentu podporuje Apple CarPlay a Android Auto, ktorý som osobne využíval najčastejšie.
Atmosferický motor je späť!
Dostávame sa k srdcu a pohonnej jednotke testovaného modelu i30. Automobilka Hyundai sa v dobe nízkych objemov a elektrifikovaných variantov rozhodla ponúknuť zákazníkom atmosférickú pohonnú jednotku Dpi s objemom 1,5-litra, výkonom 81 kW teda 110 konských síl a krútiacim momentom 144 Nm. V kombinácií so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou sa jedná o obstojnú kombináciu pre služobné vozidlo.
Dynamika a spotreba
Z pohľadu jazdnej dynamiky nie je daný agregát tou najlepšou voľbou. Spotreba atmosférického motora je priemerná a pohybuje sa na úrovni 6,8 litra na 100 km, čo je o 0,6 litra viac než udáva výrobca. S diaľničnou jazdou sa spotreba zvyšuje na úroveň 7,4 litra. S rýchlosťami okolo 130 km/h súvisí jedna nevýhoda, ktorou sú pomerne vysoké otáčky 6-teho prevodového stupňa. Pri 130-ke i30 dosahoval takmer 4000 otáčok za minútu.
Jazdné vlastnosti
Podvozok modelu i30 je vyladený na komfort a karoséria sa zbytočne nenakláňa. Dynamická jazda tomuto výbavovému stupňu nepristane a ani sa nepredpokladá, že by sa s ním jazdilo takýmto štýlom.
Cena a konkurencia
Základná cena i30 Family sa pohybuje na úrovni 15 890 eur a nami testovaná verzia dostala cenovku 16 480 eur. Aké sú alternatívy? Jednou z nich je Renault Megane, ktorý ponúka v základnej výbave Full LED svetlomety, asistent rozjazdu do kopca a silnejší 103 kW (140 konských síl) motor. Vyššia je aj cena 18 390 eur.
Nemecký konkurent Seat Leon sa ponúka vo výbave Style rovnako silný motor ako i30. Výbava Style taktiež ponúka Full LED svetlomety a XDS elektronický diferenciál prednej nápravy, avšak neobsahuje 2-zónovú klimatizáciu ako Hyundai i30. Cena Seat Leon Style začína na 17 900 eur.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1,5 DPi /benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 498/4 |
Výkon motora (kW/k) | 81/110 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 144 |
Prevodovka | Manuálna 6 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,2/6,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 487 |
Objem batožinového priestoru (L) | 395 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 187 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12,3 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 15 890/16 480 |
Foto: Samuel Zaťko