TEST: Land Rover Discovery Sport – všestranné SUV sa dostane kamkoľvek?
Počas víkendového dobrodružstva nad nami opäť držal ochrannú ruku automobil značky Land Rover. Tentokrát to bol najpredávanejší model, nástupca typu Freelander, Discovery Sport. Zvládlo „mini Discovery“ naše náročné testovanie?
S kým bojuje baby Discovery?
Discovery Sport predstavuje vstupnú bránu do terénneho sveta Land Rover. Facelift daného modelu nepriniesol v exteriéri žiadne markantné úpravy. Zmenou prešli iba svetlomety, ktoré už disponujú Full LED technológiou s integrovaným hmlovým svietením. V zadnej časti sa nám zmenila grafika svetiel a zmizli nám koncovky výfuku. Discovery Sport zastupuje športovo dizajnované SUV strednej triedy, ktoré sa hrdo postaví do boja s BMW X3 či Audi Q5.
Zlatá stredná cesta!
Testované vozidlo bolo poháňané 4-valcovým dieselovým agregátom s výkonom 179 kW, teda 240 konských síl. Krútiaci moment prenášaný na obe nápravy za pomoci 9-stupňovej automatickej prevodovky sa vyšplhal na hodnotu 500 Nm. Zákazníkovi je ponúkaný i benzínový a elektrifikovaný variant.
Najväčšie zmeny v interiéri
Modernizáciou prešiel najmä interiér, v ktorom sú použité kvalitné materiály ako koža či mäkčené PVC. Pred šoférom je tradične osadený digitálny kokpit, skvelo tvarovaný volant s prakticky umiestneným tlačidlom pre Lane Asisst, čo mimoriadne kvitujem. Naša verzia taktiež disponovala Head Up displejom a prémiovým ozvučením Meridian.
Zmysluplné príplatky
Príplatkovú výbavu tvoria tiež multifunkčné koženné sedadlá, v ktorých sa skvelo cestovalo na dlhšej trase. Skvelou vychytávkou je vnútorné spätné zrkadlo s funkciou Clear Sight, ktoré dokáže za pomoci kamery osadenej v „žraločej plutve“ na streche vozidla premietať obraz prostredia za vami, keď to nie je možné cez klasický odraz zrkadla. Doplnkovú výbavu tvorí tiež tretí rad sedadiel, z Discovery Sport viete tak mať sedem miestné vozidlo.
Režim Auto?!
Jazdné vlastnosti Land Roveru Discovery Sport prispôsobuje pokročilý systém pohonu všetkých štyroch kolies Terrain Response 2. Vďaka nemu si viete prispôsobiť režim jazdy k danému prostrediu. Druhá generácia tejto technológie však prináša režim Auto, v ktorom je jedinou úlohou vodiča držať vozidlo v stope a systém vykoná všetko ostatné automaticky.
Vďaka brodivosti do 60 centimetrov budú pre vás záplavy v meste malinou. Skvelé nájazdové uhly a minimálne previsy karosérie vám značne uľahčia cestu terénom. Nechýba tiež 360 stupňový kamerový systém s funkciou tzv. priehladnej kapoty. Táto vychytávka zobrazuje šoférovi terén pod prednou kapotou.
Príjemná dynamika na danú hmotnosť
S Discovery Sport sa jazdí naozaj príjemne či už mimo cestných komunikácií alebo na diaľnici. Jazdná dynamika motorizácie D240 je veľmi slušná aj napriek hmotnosti niečo málo cez 2,1 tony. Sport je taktiež úsporný na palive. Za celé obdobie testovania, niečo cez 750 km, zahŕňajúce jazdu v teréne, v meste, na diaľnici a po okrskách sa nám podarilo dostať na hodnotu 9,4 litra na 100 km. V bežnej prevádzke by ste určite dokázali jazdiť aj za 8 litrov.
Priestor na zlepšenie?
Discovery je skvelé auto, no nič nie je dokonalé. Prekvapila nás značná tvrdosť podvozka i v komfortnom režime. Tvrdý podvozok má za následok nepokojné odskakovanie vozidla na nerovnostiach. Určite by sme privítali ponuku 6-valcového motora, ktorý by sa správal možno o čosi úspornejšie ako menšie 4-valce. Najväčší priestor na zlepšenie vidíme v infotainmente. Ten je síce prehľadný a človek sa v ňom rýchlo orientuje, no je pomalší než u konkurencie a niekedy dokonca nereagoval.
Cena testovanej verzie so stredným výbavovým balíkom SE začína na úrovni 56 792 eur a s príplatkami sa dostávame na úroveň 69 489 eur.
V závere testu by sme sa radi poďakovali spoločnosti JP AUTO NITRA za zapožičanie vozidla z aktuálnej ponuky do testu. Zároveň dávame do pozornosti akciovú ponuku so zľavou 13 200 eur. Tento konkrétny kus viete získať za sumu 56 286 eur.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 2.0 D240 /nafta |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 999/4 |
Výkon motora (kW/k) | 179/240 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 500 |
Prevodovka | Automatická 9 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7,3/9,4 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 186 |
Objem batožinového priestoru (L) | 981 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 220 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,7 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 56 792/69 489 |
Foto: Matúš Toráč