TEST: MG ZS 1.0 TGI Exclusive – vynikajúci pomer ceny a hodnoty
Do redakcie sa k nám na test prvýkrát dostal model od značky MG. Tá je na našom trhu úplným nováčikom, a tak nás zaujímalo, čo dokáže svojim zákazníkom ponúknuť. Prvý dotyk sme absolvovali prostredníctvom kompaktného SUV MG ZS, ktoré dokáže očariť nie len cenou, ale aj vcelku solídnym spracovaním. Poďme si teda túto horúcu novinku predstaviť podrobne.
Dizajn
Výzor modelu ZS je aj napriek Anglicko-Čínskym koreňom pre európskeho zákazníka prívetivý. Osobne nemôžem povedať, že sa mi ZS vyslovene páči, no nemám mu čo vytknúť. V prednej časti dominuje rozmerná maska chladiča s veľkým logom automobilky uprostred. Po jej bokoch si môžme všimnúť LED svetlomety vrátane LED denného svietenia. Menšou nevýhodou je absencia automatického prepínania diaľkových svetiel, no poteší prisvecovanie zákrut pomocou hmlových svetiel.
Pohľad z profilu odhalí vyššiu svetlosť podvozku, vďaka ktorej sa nemusíte báť ani vyšších obrubníkov. Plastové lemovanie blatníkov je tiež dobrým pomocníkom pri jazde po nespevnených povrchoch. ZS stojí na 17-palcových diskoch kolies, ktoré však pôsobia pri rozmeroch SUV malým dojmom a sú v blatníkoch doslova utopené. Pri jazde sú naopak menšie disky výhodou, ale k tomu sa ešte dostaneme.
V zadnej časti si naopak môžme všimnúť LED koncové svetlomety s naozaj peknou grafikou. Taktiež sa mi páčilo zakomponovanie otvárania kufrových dverí do loga automobilky. Zadný nárazník na prvý pohľad poteší dvojicou koncoviek výfukového systému, no bližší pohľad odhalí iba ich napodobeninu. Ako celok pôsobí MG ZS dobrým dojmom a výzorovo neurazí.
Pohon
Pod kapotou testovaného kúsku sa nachádzal na dnešné pomery už tradičný trojvalec s litrovým objemom a preplňovaním pomocou turbodúchadla. Maximálny výkon motora dosahuje hodnotu 82 kW a 160 Nm krútiaceho momentu. V našom prípade bol motor spárovaný so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá posielala výkon výhradne na prednú nápravu. Táto kombinácia rozhýbe 1 340 kilogramové ZS z pokoja na 100 km/h v priebehu 12,4 sekundy.
Komfortná jazda
Ako napovedajú vyššie spomenuté parametre, tak MG ZS nie je žiaden pretekár. Je to však príjemný spoločník na každý deň, ktorý poteší veľmi komfortným podvozkom. Ten si poradí so všetkými nerovnosťami s nadhľadom a bez zbytočných rázov prenášaných do interiéru. Pri svižnejších prejazdoch zákrut tak treba počítať s výraznejšími náklonmi karosérie, ktoré sú daňou za ukážkový komfort.
Výkon motora je pri bežnej jazde postačujúci. Dobre si rozumie aj s prevodovkou a pochváliť musím aj odhlučnenie interiéru od motorového priestoru. Napriek prítomnosti trojvalcu som nepostrehol žiadne vibrácie a ani nadmerný hluk pri vyšších otáčkach. Pri dynamickej jazde je menší výkon už citeľnejší. Prevodovka taktiež častejšie podraďuje na nižší stupeň a ženie tak motor do vyšších otáčok, aby dohnala chýbajúci výkon. Predbiehacie manévre však zvláda s prehľadom.
Športový režim tu nenájdeme, no pri spomínanom predbiehaní môže byť dobrým pomocníkom aspoň športový režim prevodovky, ktorý udržuje nižší prevodový stupeň a redukuje tak turbodieru. Po týždni jazdenia v kombinovanej prevádzke vrátane diaľnic som sa dostal na spotrebu 7,1 litra na sto kilometrov, takže ani po stránke spotreby na tom ZS nie je zle.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet
Interiér
V interiéri prevládal u mna rovnako neutrálny pocit, ako v exteriéri. Potešili ma však mäkčené povrchy, ktoré v tejto cenovej kategórii stále nie sú štandardom. Dobrý dojem zo spracovania interiéru umocňovali detaily, ako napríklad červené prešívanie, či logo automobilky vyšité na opierkach hlavy. Mierne mi prekážal tvrdší a drsnejší volant, a taktiež vidím priestor na zlepšenie v oblasti infotainmentu. Ten trpí na pomalé reakcie a dlhšiu odozvu. Vyvažuje to však jemnou a detailnou grafikou. Mne osobne taktiež prekážal len jednostupňový výhrev sedadla, ktorý po chvíli spravil zo sedáku ,,žeravú platňu”. Po stránke ergonómie a priestoru však kabíne nemám čo vytknúť.
Áno, alebo nie?
Za mňa jednoznačne áno. MG totižto svojím zákazníkom pripravilo ideálny mix dizajnu, komfortu a techniky za prijateľnú cenu. Veľkým plusom pri zvažovaní kúpy môže byť aj až 7 ročná záruka.
Technická špecifikácia
MG ZS 1.0 TGI Exclusive | Dacia Duster 1.3 TCe EDC | ||
Motor/palivo | 1.0/benzín | 1.3 /benzín | |
Zdvihový objem (cm3)/počet valcov | 999/3 | 1332/4 | |
Výkon motora (kW/k) | 82/111 | 110/150 | |
Max. krútiaci moment (Nm) | 160 | 250 | |
Prevodovka | 6. st automatická | 6. st automatická | |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7,2/7,1 | 6,2/6,4 | |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1339 | 1350 | |
Objem batožinového priestoru (L) | 448 | 445 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 170 | 199 | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12,4 | 9,7 | |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 17 890/22 690 | 20 090/21 559 |