TEST: Opel Corsa 1.2 GS Line – veľké malé prekvapenie
Spočiatku som si myslel, že nová Corsa je len ďalšie nezábavné mestské auto zabalené do športovejšie vyzerajúceho balenia. No opak bol pravdou a Corsa mi počas testovacieho týždňa prirástla k srdcu tak, až sa mi ju nechcelo vrátiť. Čo ma na nej tak očarilo? Poďme sa na to postupne pozrieť.
Dizajn
Prvá vec, ktorá udrie do očí je oranžové lakovanie s kontrastnou, čiernou strechou. Táto svieža kombinácia doslova priťahuje pohľady a vďaka športovejšie vyzerajúcim nárazníkom vo verzii GS line doslova vzbudzuje v ľuďoch zvedavosť, vďaka ktorej som dostal počas týždňa pár otázok typu ,,to je to OPC športové že”? ,,A koľko koní to má”?
Zadná časť pôsobí naozaj športovo. Dopomohol tomu najmä nafúknutejší nárazník s dvojitou chrómovou koncovkou výfuku a taktiež aj výraznejšia odtrhová hrana na piatych dverách. V zadnej časti taktiež ako vpredu nájdeme LED technológiu svetiel.
Pohon
1.2 litrový, turbom dopovaný 3-valec s výkonom 130 konských síl. Tu by som hneď chcel zastaviť vaše chytanie za hlavu a instantné odsúdenie tejto motorizácie. Áno. Spočiatku som mal aj ja zmiešané pocity, ale pokiaľ neskúsiš tak nesúď. Benzínová jedna-dvojka bola spriahnutá s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, s ktorou si veľmi dobre rozumela. Prevodovka zbytočne nedržala nezmyselne nízke otáčky a dokázala sa oprieť o krútiaci moment motoru. V prípade výraznejšieho zošliapnutia plynového pedálu prevodovke nerobilo najmenší problém v priebehu okamihu podradiť aj o 3-4 prevodové stupne. Jediná škoda je, že v manuálnom režime nedokáže ani nachvíľu podržať maximálne otáčky, ale na to si v dnešnej dobe už musíme chtiac či nechtiac zvyknúť.
Jazda
V nasledujúcich riadkoch sa vám pokúsim priblížiť to, v čom Corsa priam excelovala. Nie je tým nič iné ako jazdné vlastnosti. Nová Corsa zdieľa CMP platformu skupiny PSA napríklad s Peugeotom 208, no naladenie podvozku bolo už čisto v réžií Oplu.
Mesto
Jazdu v meste som absolvoval väčšinu času v režime Eco, v ktorom prevodovka síce udržovala nízke otáčky, ale nie až do takej miery aby dusila zbytočne motor. V tomto režime bola taktiež zmiernená odozva na plynový pedál, čo malo za následok mestskú spotrebu na úrovni 8.5 litra (krátke mestské trasy/kolóny). Komfort jazdy neutrpel ani napriek tuhšie ladenému podvozku verzie GS Line a 17-palcovým diskom kolies. Túto kombináciu pocítite jedine pri väčších priečnych nerovnostiach, no žiadne veľké rázy sa nekonajú.
Diaľnica
Pri diaľničnej jazde ma potešila spotreba okolo 6.6 litra na sto kilometrov, za čo môžme vďačiť 8-stupňovej prevodovke, ktorá pri rýchlosti 130 km/h udržovala motor na hodnote niekde medzi 2300-2400 otáčok za minútu. Čo ma však nepotešilo je slabšie odhlučnenie interiéru, do ktorého výraznejšie prenikal aerodynamický hluk a taktiež hluk od kolies.
Okresky
Tam sa Corsa GS Line cíti ako doma, takže som mal takmer stále navolený režim Sport, v ktorom sa podstatne zlepšila odozva plynového pedálu, vďaka reproduktorom prenikal do interiéru viac zvuk motoru, riadenie stuhlo a prevodovka udržovala vyššie otáčky v záujme čo najlepšej dynamiky. Pohotovostná hmotnosť auta je len cca 1100 kg vďaka čomu som mal pocit, že šoférujem trošku väčšiu motokáru. V zákrutách sa správa veľmi stabilne a nerobí jej problém ani svižnejšia jazda napríklad cez Pezinskú Babu. Čo ma pri športovejšej jazde potešilo bola možnosť manuálneho radenia páčkami pod volantom. Počas nášho testu sa priemerná kombinovaná spotreba ustálila na hodnote 6.9 litra na sto kilometrov.
Interiér
Ako prvé ma zaujal volant, ktorý padol do rúk ako uliaty a vďaka koženému čalúneniu bol veľmi príjemný na dotyk. Za volantom si našli svoje miesto analógové ukazovatele, ktoré sa mne osobne v tomto prípade páčia viac ako ich digitálna, príplatková verzia. Medzi budíkmi nájdeme malý displej informujúci napríklad o aktuálnej spotrebe, rýchlosti alebo dojazde.
Ďalší displej nájdeme na stredovom paneli. Jeho softvér je prehľadný a je v podstate totožný s tým, ktorý nájdeme v Peugeote 208 a taktiež môže slúžiť na zrkadlenie smartfónu pomocou Apple CarPlay alebo Android Auto.
Záver
Ak pokukuješ po štýlovom mestskom aute, ktoré do určitej miery vie ponúknuť aj radosť z jazdy, tak popri konkurentoch ako Renault Clio R.S. Line alebo Audi A1 S-Line by si mal do svôjho výberu určite začleniť aj novú Corsu GS Line, ktorej cenovka sa v prípade nami testovanej verzie zastavila na hodnote 19 090€.
Foto: Samuel Zaťko