Poznáte už verzie Škoda Superb iV, SCOUT a Sportline?
Informáciu o prezentácií novej Škody Superb ste už asi zachytili. Valí sa to na nás z každej strany a vždy to isté. Drvivá väčšina portálov a novinárov sa sústredí na vstup automobilky do sveta elektro-mobility, no málo kto si spomenie na zvyšné dve verzie. Poďme si spoločne po poriadku prejsť fakty a podrobnosti jednotlivých prevedení.
Najväčší trhák prezentácie
Škoda Superb iV je v jednoduchosti plug-in hybrid. Keď si to však rozoberieme na drobné, tak sa jedná o veľmi prelomový a dôležitý krok z pohľadu automobilky. Škoda totižto po prvý raz integrovala do svojho modelu 37 Ah batériu, ktorá umožní vlajkovej lodi plachtiť až 55 km ekologicky, na čistú elektrickú energiu.
Srdce nového hybridu
Agregát tejto verzie je 1,4-litrový benzínový 4-valec s výkonom 115 Kw (156 koní). S podporou batérie sa dostávame na výkon 160 Kw (218 koní) a získame obrovský krútiaci moment o hodnote 400 Nm. Keď k tomuto všetkému pridáme 6-stupňovú DSG prevodovku a funkciu launch control stáva sa nám zo Škody Superb iV celkom slušný šprintér.
Ako dobijem batérie v mojom aute?
Batérie vo verzii Superb iV dokážete dobiť v pohodlí svojho domova počas noci. Automobilka Škoda si však pripravila špeciálny nástenný adaptér, ktorý dokáže Superb dobiť v priebehu 3 hodín a 30 minút na 100%. To nie je všetko! Škoda integrovala do svojej vlajkovej lodi systém rekuperácie energie počas brzdenia, tým pádom sa Superb dokáže dobíjať aj počas jazdy.
Prvky charakteristické iba pre verziu iV
Superb iV ako hlavné lákadlo dostalo i najviac „vychytávok“, ako napríklad najprepracovanejší Infotainment, ktorý vodičovi ponúkne všetky potrebné informácie o elektrifikovaných častiach vozidla na 9,2-palcovom centrálnom displeji. Verzia iV dokonca ako jediná dostáva systém Area View, čiže systém 360-stupňovej kamery. K tomuto asistentovi sa pridáva aj Trailer Assist, ktorý už podľa názvu pomáha s pripojením prívesu k ťažnému zariadeniu.
SCOUT prvýkrát aj pre Superb
Robustný SCOUT sme mali doposiaľ možnosť vidieť najmä v modeloch Octavia a Kodiaq. Škoda chce však držať krok s konkurenciou a tak ponúka zákazníkom možnosť kúpy robustnej verzie luxusného modelu Superb. SCOUT má oproti základnej verzii o 15 mm vyššiu svetlú výšku. Exteriér je tak, ako to už poznáme, oplastovaný v oblasti blatníkov. Mohutnejší je i predný a zadný nárazník, nové sú 18-palcové kolesá.
Prvky vytvorené špeciálne pre SCOUT
Charakteristické črty pokračujú i vo vnútri tejto verzie. Celý interiér je ladený do prírodných farieb, ozdobné prvky sú z dreva a prešívanie je v špecifickej béžovej farbe. SCOUT nie je iba o offroad looku, ale i o praktickom využití mimo komfortnej zóny novej Škody Superb SCOUT. Touto verziou dokážete potiahnuť až 2,2 tony nákladu a vďaka špeciálnemu Offroad módu vás neprekvapí ani ľahký terén na ceste k víkendovej chate.
Ešte ostrejší Superb Sportline
Offroad SCOUT je zvýšený o 15 mm, pre tých čo si užívajú lesné a poľné cestičky. Pre tých, čo majú radšej kvalitný asfalt a úžasné zákruty má česká automobilka jasnú odpoveď. Ostrá verzia Sportline je znížená o 10 mm oproti základnej verzii. Je dynamickejšia a agresívnejšia ako kedykoľvek predtým. Tento dojem dotvárajú čierne ozdobné prvky a nové 19-palcové hliníkové disky.
Škoda prezentovala v Bratislave svoju vynovenú vlajkovú loď, model Superb. No tu to nekončí. Automobilka sa totižto zamerala najmä na vstup do sveta elektrifikácie. V ďalšom článku si predstavíme mestskú alternatívu elektrickej škody. Nápoveda k názvu modelu je prípona iV.
Zdroj: skoda-storyboard.com