TEST: Opel Corsa 1.5 CDTI – univerzálny mestský spoločník
Po benzínovom variante GS line sa k nám na test dostala aj veľmi úsporný, naftový variant novej Corsy, ktorá opäť predviedla svoju univerzálnosť zabalenú vo francúsko-nemeckom balení. Poďme si ju teda predstaviť bližšie.
Dizajn
Ako som spomínal vyššie, športovejšie ladenú verziu GS line sme už mali možnosť vyskúšať, takže sa zameriam hlavne na rozdiely týchto dvoch verzií. Naftový variant v balíku Elegance má mierne oblejšie a civilnejšie tvary, no Corse to na kráse vôbec neubralo, za čo dávam palec hore. Vpredu a vzadu nájdeme LED technológiu svetiel, no tentokrát bez funkcie automatických diaľkových svetiel.
Pohon
Pod kapotou pracovala naftová 1,5-ka s výkonom 102 koní a 250 Nm. Sila motora bola prenášaná na prednú nápravu prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorej dráhy boli vcelku dlhé, no presné. Vďaka šiestemu prevodovému stupňu točil motor pri diaľničnej 130-tke len 2200 otáčok za minútu.
Jazda
Corsa bola pri jazde v meste presne taká, ako by ste od mestského auta čakali. Podvozok bol nastavený až prekvapivo komfortne, takže aj prejazd väčšími priečnymi nerovnosťami Corsa zvládla na jednotku, no prijal by som lepšie odhlučnenie od kolies. Riadenie je v tomto prípade naladené ,,tak akurát”, takže v meste sa s volantom moc nenarobíte, a naopak na okreskách mi neprišlo vôbec preposilované.
Na diaľnici a okreskách sa cítila Corsa rovnako dobre, ako v meste. Pri diaľničnej 130-tke nebol aerodynamický šum a hluk motora v interiéri takmer vôbec počuteľný. Jediným mínusom, ktorý som si všimol bolo výrazne nakláňanie karosérie pri svižnejších prejazdoch zákrut, no to je daň za komfort jazdy v meste a koniec koncov táto verzia Corsy ani nie je auto, s ktorým pôjdete vykrajovať zákruty.
Čo sa mi pri jazde s Corsou páčilo a čo nie
+ kombinovaná spotreba 4.8 litra na sto kilometrov
+ dobré odhlučnenie motora
+ príjemne nastavené riadenie
– hluk od podvozku
– výrazné náklony karosérie pri prejazdoch zákrut
Interiér
Interiér bol až na pár detailov zhodný s verziou GS line, ktorej test nájdeš, ak klikneš sem. Bočné vedenie sedadiel nebolo extra výrazné, no v zákrutách vás dokázalo ako tak podržať. Ďalším rozdielom bola absencia panoramatickej strechy. Ak by som to mal zhrnúť, tak interiér Corsy je síce jednoduchý, no funkčný a ergonomicky veľmi dobre riešený.
Záver
Ak hľadáte malé mestské auto, ktoré vás pohodlne odvezie z bodu A do bodu B a nerobia mu problémy ani dlhšie cesty po diaľnici, tak práve Opel Corsa s naftovou 1.5-kou môže byť tá správna voľba.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1.5 CDTI/diesel |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1499/4 |
Výkon motora (kW/k) | 75/102 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 250 |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4.5/4.8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1165 |
Objem batožinového priestoru (L) | 309 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 188 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10.2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 16 590/19 690 |
Foto: Samuel Zaťko