TEST: Peugeot 3008 Hybrid4 – dynamický ekológ
Hybridný Peugeot 3008 je na prvý pohľad nenápadné rodinné auto, ktoré však svoje okolie doslova klame telom. Bežne vyzerajúce SUV totižto pod povrchom skrýva hybridný pohon generujúci kombinovaný výkon na úrovni až 300 konských síl. Ako táto výkonná 3008-ička s pohonom všetkých štyroch kolies jazdí? Poďme sa na to pozrieť.
Dizajn
Na prvý pohľad pôsobí hybridná 3008, ako som spomínal úplne štandardne. Prednej časti dominuje rozmerná maska chladiča, ktorá určitými segmentmi zasahuje až do nárazníku, čo ju opticky ešte zväčšuje. Všimnúť si môžme taktiež LED svetlomety s typickou vertikálnou LED lištou na každej strane, ktorá zastáva funkciu denného svietenia a smerovky. Pekným detailom je označenie modelu na prednej kapote v čiernom vyhotovení, ktoré dopĺňa strieborno-čierny look celého auta.
Pri pohľade z profilu vyniknú čierno lakované disky kolies perfektne ladiace k čierno lakovaným stĺpikom a streche. To, že ide o hybridný model v exteriéri napovedajú nie len zelené značky, ale aj označenia Hybrid4 na predných blatníkoch. V zadnej časti sa mne osobne páčila grafika koncových LED svetiel, ktoré najmä v noci disponujú jedinečným svetelným podpisom. Aj tu musím opäť pochváliť využitie čiernych prvkov, ktoré autu dodávajú mierne športovejší nádych.
Pohon Peugeot 3008 Hybrid4
Jednoznačne najzaujímavejšou časťou je pohon pod kabátom 3008-ičky, pretože ten z nej robí nenápadného športovca. Pod prednou kapotou testovaného kúsku bola osadená benzínová 1.6-ka dopovaná turbodúchadlom, ktorá produkovala výkon slušných 200 konských síl. To však nie je všetko.
Medzi prednými kolesami sa totižto nachádzal ešte elektrický motor s výkonom 110 konských síl. Další elektromotor slúžil na pohon zadnej nápravy a disponoval taktiež výkonom slušných 113 koní. Vo výsledku táto sústava prenášala na všetky štyri kolesá systémový výkon 300 konských síl a 520 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvládla hybridná 3008 za obstojných 5,9 sekundy. Elektrické motory čerpali energiu z akumulátoru s kapacitou 13,2 kWh, ktorá by mala podľa slov výrobcu vystačiť na prejdenie 59 kilometrov na čisto elektrickú energiu.
Jazda
Testovaný kúsok síce disponoval výkonom 300 konských síl, no v tomto prípade vôbec nešlo o športovosť, aj keď tomu balík GT line napovedal. Nie že by 3008 Hybrid4 nevedel jazdiť svižne to nie. Predpoklady na to má viac než dobré a jeho pohon vás pri obiehaní ani dynamickejšej jazde nikdy nenechá v štichu.
Podvozok bol síce naladený na komfortnejšiu a plavnú jazdu, no v zákrutách statočne redukoval nakláňanie karosérie a v určitých prípadoch bolo pri výjazdoch zo zákrut cítiť chuť zatočiť a pomôcť natočením zadku auta. Všetky pokusy a náznaky pretáčavého šmyku však okamžite ustrážila prísna trakčná a stabilizačná kontrola. Pri takomto type auta je to však skôr plusom ako mínusom.
Spotreba
Prevažnú časť testovacích kilometrov som absolvoval v režime Hybrid, ktorý inteligentne prepínal medzi pohonom na spaľovací a elektrický motor. Plynulé rozjazdy auto vždy absolvovalo na elektrickú energiu, ku ktorej sa následne pri opustení mesta a dosiahnutí rýchlosti okolo 90 km/h pripojil aj spaľovací motor. Pri potrebe rýchlej akcelerácie a kick downu sa spaľovací motor pripojil okamžite.
Najväčší zmysel dáva plug-in hybrid pri pravidelnom nabíjaní batérie či už doma, alebo v práci. V takom prípade sa vám odvďačí kombinovanou spotrebou na úrovni 2,7 litra na 100 kilometrov. Ak sa však náhodou pozabudnete a budete využívať prevažne benzínový agregát treba počítať so spotrebou na úrovni okolo 6,8 litra na sto kilometrov, čo je stále veľmi obstojná hodnota.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Peugeot 5008
Dojazd
Na čisto elektrický pohon sa mi počas testu podarilo spraviť pri plnom nabití akumulátoru v mestských podmienkach 39 kilometrov, čo nie je nejaká extra hodnota, no ak dochádzate čisto len do práce a z práce, tak je dojazd plne postačujúci a žiadnym spôsobom vás neobmedzuje. Pri jazde odporúčam využívať režim prevodovky B, ktorý počas brzdenia a spomaľovania dokáže pomocou rekuperácie dobíjať akumulátor. Zaujímavou funkciou pri jazde na spaľovací motor je možnosť dobíjania batérie pomocou klasického motoru. Na trase dlhej 150 kilometrov je auto schopné dobiť až polovicu kapacity, ktorú môžte pri následnej jazde v meste naplno využiť.
Asistenčné systémy
Čo sa týka jazdných asistentov, tak musím pochváliť prácu nočného videnia, ktoré je v tomto segmente skôr raritou, ako pravidlom. Na okresných cestách vás dokáže včas upozorniť na lesnú zver pri ceste či neoznačeného chodca. Príkladne fungoval aj režim asistovanej jazdy. Auto dokázal bez problému udržať v strede jazdného pruhu bez zbytočného chodenia od čiary k čiare. Ocenil by som však jemnejšie nastavený adaptívny tempomat, ktorý po priblížení k autu spomaľuje naozaj razantne a výrazne.
Interiér
Vnútro 3008-ičky pôsobí typickým Peugeot dojmom. Nechýba mu kvalitné spracovanie komponujúce hodnotné materiály, ako koža či alcantara s prevažne ostrými líniami palubnej dosky. Pochvalu si zaslúžia športovo ladené sedadlá s dobrým bočným vedením, ktorým však nechýba poriadna dávka komfortu. Aj napriek vzdušnému a priestrannému interiéru prevláda typický Peugeot posed s malým športovým volantom, ktorý svojim tvarom vcelku padne do ruky. Interiéru by som určite vytkol vcelku zastaralý systém infotainmentu, ktorý však zachraňuje rozhranie CarPlay. Čerešničkou na torte je audiosystém Focal poskytujúci intenzívny zvukový zážitok.
Áno? Nie?
Testovaná 3008 je na poli hybridných SUV veľmi zaujímavým kúskom, ktorý dokáže zaujať nie len dizajnom, ale aj pôsobivou dynamikou v nenápadnom šate. Môže byť teda správnou voľbou pre rodinu, ktorá chce okrem bežného premiestňovadla aj štipku športového vyžitia v rámci ekologických mantinelov.
Technická špecifikácia
Peugeot 3008 Hybrid4 | VW Tiguan eHybrid | Audi Q5 TFSI e | |
Motor/palivo | 1.6 PureTech / benzín + elektro | 1.4 TSI / benzín + elektro | 2.0 TFSI/benzín + elektro |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 598 / 4 | 1 395 / 4 | 1 984 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 221 / 300 | 180 / 245 | 220 / 299 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 520 | 400 | 450 |
Prevodovka | 8-stupňový automat | 6-stupňová DSG | Automatická 7-st. S tronic |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 1,5 / 2,7 | 1,6 | 1,5 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 927 | 1 867 | 2 150 |
Objem batožinového priestoru (L) | 395 | 476 | 465 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 240 | 205 | 239 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,9 | 7,5 | 6,1 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 41 890 / 50 690 | 43 090 | 59 850 |