911-ka v SUV karosérii? Nová, v poradí už tretia generácia prináša mnohé technické a mechanické vychytávky, ktoré sa jazdnými vlastnosťami stále viac a viac približuje k 911-ke. Rozdielna veľkosť pneumatík vpredu a vzadu, natáčanie zadnej nápravy, ePDCC a Hang-On pohon na všetky kolesá obchádza fyzikálne zákony.
TEST: Porsche Cayenne S (E3)
Hang-On pohon na všetky kolesá je špecifický tým, že je pernamentne poháňaná jedna náprava (pri Porsche zadná) a pri potrebe zapojí prednú nápravu. Výsledkom je želaná pretáčavosť.
ePDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) mení torznú tuhosť stabilizátorov a zabezpečuje náklon karosérie do opačnej strany. Oproti predošlej generácii, ktorá fungovala na hydraulickom systéme, po novom pracuje so 48V-systémom.
8 stupňová automatická Tiptronic S prevodovka je taktiež úplne nová a má kratšie reakčné časy.
Krásne farby 12,3″ retinového displeja dominujú prístrojovke. Ovládací dotykový panel v stredovej konzole je prevzatý z Panamery G2 a pýši sa haptickou odozvou. (Odporúčam mať handričku nablízku.)
Ručička na otáčkomere ostala tradične analógová, zvyšok nahradili 7″ displeje s voliteľným nastavením. Testovaný model je vo výbave Sport Chrono Paket, ktorého súčasťou je ovládač jazdných režimov umiestnenýpriamo na volante. Zvoliť môžeš medzi Sport, Sport Plus a Normal. Tlačidlo v strede tohto ovládača sa nazýva Sport Response Button, ktoré na 20 sekúnd prispôsobí motor a prevodovku na maximálny možný výkon.
Nastavenie displejov vľavo a vpravo je voliteľné. Vďaka nočnému videniusme boli zvukovo aj vizuálne upozornení v prípade srniek na ceste ešte predtým ako boli vôbec voľným okom viditeľné.
High-End príplatková reproduktorová sústava Burmester za takmer 6.000 Euro s funkciou 3D-techonológie hrala krištálovo čisto. Dvere mali čo robiť aby nevyleteli z pántov.
Nový Cayenne S začína od 91.964 Euro.
Osobné hodnotenie:
Porsche dokázalo postaviť veľké SUV s ktorým vychádzaš na Pezinskej Babe zo zákruty v drifte. Aj napriek svojej váhe je extrémne stabilné a s vypnutou stabilizáciou sa správa neutrálne až pretáčavo. Nový Cayenne sa nakláňa dovnútra zákruty a spolu s natáčaním zadnej nápravy sa stal majstrom zákrut v SUV triede. Aj najnáročnejší zákazník si príde na svoje.
Ako sme nedávno spomínali, kým sa Cayenne dostane do rúk zákazníka je podrobený rôznymi záťažovými testami, počas ktorých sa vychytávajú všetky chyby.
Taktiež sme testovali Cayenne Turbo (E3) klikni sem.
Foto: podlahar, Samuel Zaťko, Dávid Žuffa