Nové BMW radu 5 Touring
Šiesta generácia BMW radu 5 Touring prichádza progresívnejšia než kedykoľvek predtým. Nová modelová rodina BMW radu 5 Touring predstavuje sofistikované všestranné vozidlá na každodenné jazdenie a cestovanie, ktoré ponúkajú štýlový vzhľad, vynikajúce športové vlastnosti, všestrannosť a priestorový komfort.
BMW radu 5 Touring podstatne narástlo
V porovnaní s predchodcom je nové BMW radu 5 Touring o 97 milimetrov dlhšie (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širšie (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyššie (1 515 milimetrov). Nové BMW radu 5 Touring má najdlhší rázvor vo svojej triede, ktorý sa zväčšil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov.
Výrazne tvarované zadné blatníky, spolu s plochým zadným oknom, zdôrazňujú široký postoj vozidla. Chrómová lišta v tvare písmena L rozdeľuje prvky zadných LED svetiel, ktoré nápadne zasahujú do bočných častí.
Väčší komfort a priestor
Nové BMW radu 5 Touring ponúka viac priestoru a citeľne viac miesta pre nohy, ramená a lakte, a to najmä na zadných sedadlách, ako aj optimalizovaný akustický komfort. Širší otvor batožinového priestoru v kombinácii s nízko umiestnenou nakladacou lištou uľahčuje uloženie veľkých kusov batožiny.
➡️ NEPREHLIADNITE: Videorecenzia BMW X5 M Competition – rodinná a priestranná raketa popiera fyzikálne zákony
Bez ohľadu na technológiu pohonu majú všetky verzie nového BMW radu 5 Touring objem batožinového priestoru, ktorý možno sklopením operadiel zadných sedadiel zväčšiť zo základných 570 až na 1 700 litrov. Úložné priestory pod podlahou batožinového priestoru poskytujú priestor na deliacu sieť batožinového priestoru, kryt batožinového priestoru a nabíjací kábel pre plne elektrické a plug-in hybridné modely.
Nové naftové motory so 48-voltovou mild hybridnou technológiou
Všetky naftové motory dostupné pre novú modelovú rodinu BMW radu 5 Touring spájajú 48-voltovú mild hybridnú technológiu s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový motor modelov BMW 520d Touring dostupný pri uvedení na trh generuje maximálny výkon 145 kW (197 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Pohonné portfólio v lete 2024 doplní radový šesťvalcový naftový motor. Zároveň sa predstavia dva modelové varianty s najnovšou generáciou plug-in hybridného pohonu.
Plne elektrické BMW i5 Touring od začiatku k dispozícii vo dvoch verziách
V BMW i5 M60 xDrive Touring tvoria dve vysoko integrované elektromotory na prednej a zadnej náprave elektrický pohon všetkých kolies s výkonom až 442 kW (601 k). Pri aktivovaných systémoch M Launch Control alebo M Sport Boost sa systémový krútiaci moment zvýši na 820 Nm. Špičkový model zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h. Dojazd modelu BMW i5 M60 xDrive Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje hodnoty 445 až 506 kilometrov.
Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring umiestnený na zadnej náprave generuje maximálny výkon 250 kW (340 k) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment až 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy. Dojazd modelu BMW i5 eDrive40 Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje hodnoty 483 až 560 kilometrov.
Nabíjanie
Batériu možno štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom až 11 kW a voliteľne až 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 205 kW. Predbežný tepelný manažment pre vysokonapäťovú batériu optimalizuje účinnosť pri použití rýchlonabíjacích staníc.
➡️ NEPREHLIADNITE: Recenzia BMW 320d xDrive Touring – rýchly a úsporný
Ideálna rovnováha medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania
Radosť z jazdy v novom BMW radu 5 Touring vychádza z ideálnej rovnováhy medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania. S najdlhším rázvorom spomedzi konkurentov, širokými rozchodmi, takmer dokonale vyváženým rozložením zaťaženia náprav v pomere 50 : 50, inteligentnou ľahkou konštrukciou a optimalizovanou tuhosťou spojenia karosérie a podvozka na to ponúka ideálne predpoklady.
Rozsiahlo vylepšená technológia podvozka štandardne zahŕňa športové riadenie, priamo ovládané obmedzenie preklzu kolies a najnovšiu verziu integrovaného brzdového systému. BMW i5 Touring a plug-in hybridné modely využívajú vzduchové odpruženie zadnej nápravy vrátane automatickej regulácie.
Voliteľnú výbavu predstavuje M športové odpruženie, M športový brzdový systém a Adaptívny podvozok Professional (štandardná výbava v BMW i5 M60 xDrive Touring) s elektronicky riadenými tlmičmi, ako aj integrálne aktívne riadenie Integral Active Steering a novým ovládaním priečnej dynamiky. Najvyšší model ponúka aj adaptívny podvozok M Chassis Professional s aktívnou stabilizáciou nakláňania Active Roll Stabilisation a ovládaním komfortu nakláňania Active Roll Comfort.
BMW iDrive s funkciou QuickSelect, streamovanie videa, hry na AirConsole
Vylepšený displej a operačný systém BMW iDrive založený na BMW Operating System 8.5 ponúka prepracovanú domovskú obrazovku a funkciu rýchleho prístupu QuickSelect. Kombinácia zakriveného displeja BMW Curved Display a inteligentného osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant slúži na ovládanie obrazovky dotykom a rečou. Voliteľná výbava BMW Live Cockpit Professional zahŕňa BMW Head-Up Display a náhľad pomocou rozšírenej reality na stredovom kontrolnom displeji alebo na prístrojovej doske.
Systém infotainmentu v novom BMW radu 5 Touring dopĺňa rad atraktívnych digitálnych služieb. Connected Package Professional ponúka výber z YouTube a aplikácie Video s medzinárodným obsahom a obsahom špecifickým pre jednotlivé krajiny na streamovanie videa na ovládacom displeji.
Nové BMW radu 5 Touring štandardne využíva dve 5G antény pre mobilné telefóny, na želanie môžu byť až štyri. To zaisťuje optimálny príjem telefónnych a online služieb. Štandardne dodávaná Osobná eSIM plne integruje vozidlo do digitálneho ekosystému zákazníka. Vďaka funkcii aktualizácií softvéru na diaľku Remote Software Upgrades zostáva nové BMW radu 5 Touring vždy aktuálne a s najnovším softvérom.
Uvedenie na trh
Flexibilná architektúra pohonu umožňuje vyrábať modelové verzie s mimoriadne úspornými benzínovými a naftovými motormi, plug-in hybridnými systémami, ako aj s čisto elektrickým pohonom. A to všetko na jednej výrobnej linke v závode BMW Group v Dingolfingu. Uvedenie na trh v Nemecku a v mnohých ďalších európskych krajinách sa začne v máji 2024.
Zdroj: BMW Press