TEST: Range Rover Velar P380 HSE R-DYNAMIC
Velar má vyplniť medzeru medzi Range Rover Sport a Evoque. Ponúka nadčasový dizajn, luxusný interiér a offroadové schopnosti. V čom prekvapil a v čom nás sklamal?
Exteriér
Hladké línie, vysúvacie kľučky v karosérii, elegantný, ale zároveň aj športový dizajn charakterizujú nové SUV Range Rover Velar. Veľkostne je väčší ako Evoque a menší ako Sport. Velar je postavený na tej istej platforme ako Jaguar F-Pace.
Pohon
Testovaný model poháňa benzínový 3.0 l šesťvalec s výkonom 280 kW (380 koní) a 450 Nm. Motor je živý a jeho zvuk vyčaruje úsmev na tvári. Z 0 na 100 kmh zrýchli za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Velar má pohon všetkých kolies a výkon je prenášaný cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.
Interiér
Hneď pri nastúpení cítiť vôňu kvalitnej kože. Velar ide s dobou a tak ponúka Virtual kokpit a dva pod sebou uložené LED dotykové displeje. Na volante sú taktiež dotykové plochy na ovládanie systému. Celkovo pôsobí interiér veľmi luxusne.
Jazda
Motor má nielen pekný zvukový prejav, ale je taktiež výkonný. Avšak na kľukatej ceste som ostal prekvapený. Po prvej zákrute cítim ako vyslovene „pláva“ celé vozidlo a to som bol dokonca v dynamickom móde. Range Rover Sport V8, ktorý je ešte väčší a ťažší sa správal v zákrutách podstatne lepšie.
Offroad
Velar nepatrí len do mesta, v teréne je stále doma. Brodivosť má až 65 cm a nájazdové uhly sú taktiež slušné. V základe dostaneš trakčný systém Terrain Response.
Váži 1,9 tony a kombinovaná spotreba je slušných 9.4 l na 100 km.
RR Sport alebo Velar?
Velar P380 R-Dynamic HSE vychádza na 93.000 eur a Sport s tou istou motorizáciu stojí 98.500 eur. Pri takomto malom rozdiely, je už naozaj nazváženie či sa neoplatí kúpiť Sport a predsa mať o trochu vyššiu triedu.
Osobné hodnotenie
P380-ka má výkonný benzínový motor, ktorý s radosťou točí do obmedzovača. S pekným zvukovým prejavom si získa srdce nejedného petrohead-a. Dizajn exteriéru je jedinečný a budí pozornosť. Pôsobí elegantne, moderne a vyžaruje rešpekt. Avšak zadný nárazník mi osobne kazí celý dojem auta, vyzerá ako nedokončený. Neočakávaj, že s Velarom budeš športovo rezať zákruty ako napríklad s Porsche Cayenne. Velar je dosť vyladený na komfort a pri vyšších rýchlostiach mi príde dokonca až nestabilný pri rýchlych zmenách smeru.
1 Response
[…] interiéri pribudli nové displeje a technológie známe z Velaru. Pre test Velaru klikni SEM. Okrem kože pribudli nové luxusné bavlnené látky, ako napríklad semiš Dinamica. Na veľké […]