TEST: SsangYong Rexton 2021 – kombinácia luxusu a offroadových schopností
Nový Rexton potvrdzuje, že luxusný interiér a moderné technológie už nie sú výsadou iba predražených značiek a svojím počinom mieri na ľudí, ktorí potrebujú veľké a moderné SUV s výnimočnými offroadovými vlastnosťami.
Mohutný vzhľad
Vďaka prepracovanému dizajnu pôsobí nový Rexton mohutnejšie a budí rešpekt v premávke. Je to v podstate „tank“ keďže Rexton je postavený na novom koncepte štvorvrstvového rámu podvozku, vyrobeného z ocele s vysokou pevnosťou. Full LED svetlomety majú slušný dosvit, avšak chýba im funkcia vyrezávania jednotlivých segmentov ako pri matrixoch. Rexton je skutočne veľké SUV a je dostupný v 5- alebo 7-miestnej verzii.
Luxusná a moderná lóža
V interiéri Rextonu sa cítite ako v luxusnej lóži a to vďaka množstvu koži Nappa, obšívaniu a použitým materiálom. Moderný virtual kokpit je prehľadný a zobrazuje všetky potrebné informácie. Ponúka rôzne zobrazenia a je graficky pekne spracovaný. Stredový dotykový displej až tak prehľadný nebol, ale podporuje Apple CarPlay a Google Android Auto.
V stredovom panely sa nachádza moderný volič prevodovky a klimatizáciu ovládate konvenčnými tlačidlami. Interiér v Rextone je priestranný a slušne odhlučnený. Zadné sedadlá sa dajú nie len sklopiť, ale aj vyklopiť, čím sa ešte viac zväčšuje batožinový priestor. Pochváliť musíme aj krytý prah a tak si nohavice pri nastupovaní nezašpiníte.
Pohodlná jazda
Pod kapotou Rextonu sa ukrýva 2.2 litrový naftový 4-valec s výkonom 148 kW (202 koní) a mamutím krútiacim momentom 441 Nm, ktorý je spriahnutý s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou (shift-by-wire). Tá radila hladko a nemáme jej čo vytknúť.
➡️NEPREHLIADNITE: Kia Sorento PHEV – najdrahšie a najvýkonnejšie
Nefalšované offroadové schopnosti
Karoséria Rextonu bola projektovaná tak, aby bola mimoriadne tuhá a robustná. Tým, že boli posilnené predné, zadné a bočné časti, vozidlo disponuje mimoriadnou torznou tuhosťou. Karoséria je k rámu uchytená na ôsmich miestach, čo je najviac vo svojej triede a v praxi to znamená výrazne zlepšenú kvalitu jazdného prejavu a stabilitu riadenia vozidla.
Prepínateľný pohon 4WD
V štandardnom režime 2WD je aktivovaný pohon zadných kolies a využívate ho v bežných cestných podmienkach a spotreba paliva je nižšia ako pri aktivovanej štvorkolke. V režime 4WD High máte aktivovaný pohon všetkých kolies, ktorý možno zapnúť aj počas jazdy.
Ak sa však chystáte do extrémneho terénu, v ktorom budete cítit, že 4WD High nestačí, aktivujete 4WD LOW. Je to redukčný stupeň s ktorým prejdete naozaj obtiažne podmienky ako strmé nespevnené kopce, vyhrabete sa z piesku, alebo blata. Ak by ani redukcia nestačila, je tu ešte systém uzávierky diferenciálu, pomocou ktorého sa kolesá na náprave začnú otáčať tou istou rýchlosťou a už len ťažko nájdete terén, ktorý by ste neprekonali.
Moderné technológie
K vychytávkam jednoznačne patrí automatické otváranie batožinového priestoru. Ak máte plné ruky a potrebujete otvoriť kufor, stačí mať iba kľúč vo vrecku, 3 sekundy stáť pri zadnej časti vozidla a dvere batožinového priestoru sa automaticky otvoria.
Okrem toho sa vám hlavne v teréne zíde 3D zobrazenie externých kamier, pomocou ktorých si viete z pohodlia sedačky pozrieť aká prekážka sa pred vami v kopci nachádza. Pri cúvaní sa vám spätné zrkadlá automaticky naklopia, aby ste si nepoškodili disky.
Bezpečnosť na prvom mieste
Na dlhých cestách vodič ocení keď mu inteligentné systémy dopomáhajú predchádzať kolíziam a Rexton ich má vo veľkom počte. Od adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdnom pruhu, detekcie mŕtveho uhlu, až po rôzne vymoženosti vrátane výstražného varovania pri vystupovaní z vozidla.
Okrem upozornení dokáže Rexton automaticky zabrzdiť ak vám napríklad na parkovisku vybehne iné vozidlo do cesty. Ak za sebou ťaháte príves (maximálna ťažná sila 3000 kg) oceníte systém proti rozhúpaniu prívesu.
Technická špecifikácia a konkurencia
Rexton sa pohybuje cenovo veľmi podobne ako konkurenti Kia Sorento a Santa Fe. Najväčším rozdielom je teda pevná konštrukcia Rextona a jeho nadštandardné offroadové schopnosti, ktoré však majú za následok zvýšenie celkovej hmotnosti. Po dizajnovej aj technickej stránke sa posunul nový Rexton míľovými krokmi ďalej a ak bude takto pokračovať, budeme videť čoraz viac kúskov na cestách.
Ssangyong Rexton | Hyundai Santa Fe | Kia Sorento | |
Motor/palivo | 2.2 diesel | 2.2 CRDi | 2.2 CRDi |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2157/4 | 2151/4 | 2151/4 |
Výkon motora (kW/k) | 148/202 | 148/202 | 148/202 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 441 | 440 | 440 |
Prevodovka | Aut. 8-st. | Aut. 8-st. | Aut. 8-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 8,2/9 | 6,9/ | 6,8/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2206 | 1790-1936 | 1777-1906 |
Objem batožinového priestoru (L) | 820-1977 | 831-1704 | 705-2100 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 184 | 205 | 202 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,0 | 9,2 | 9,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 34 990 / 43 250 | 42 390 | 43 990 |