TEST: Suzuki Ignis Hybrid 2WD – až prekvapivo výborný!
Suzuki modernizovalo model Ignis, no s pár negatívami. Dostal nižší výkon spolu s nižším krútiacim momentom, zrýchlenie sa predĺžilo a narástol na hmotnosti aj na cene. Aby sme sa pokúsili vyvrátiť tieto negatíva, podrobne sme si ho preverili v teste. Boli sme doslova príjemne prekvapení. Prečo?
Neprehliadnuteľný
Modernizácia v závislosti od dizajnu predstavuje len pár detailov, ktoré sú očami laika takmer nepostrehnuteľné. Teda konkrétne prepracovaná predná časť a nový vzhľad mriežky chladiča. V našom prípade je testovaný model kombinovaný v žlto-čiernej kombinácii, ktorá mu dodáva výnimočný look. Atypické rozmery karosérie, vytiahnuté blatníky a disky lakované do čiernej farby si proste zamilujete.
Zvonku malý, zvnútra veľký
Po nasadnutí za volant ma prekvapil majestátny nástupný otvor, prostredníctvom ktorého som si sadol do vyššie položených predných sedadiel. Sú veľmi príjemne tvarované, dokonca aj s vyhrievaním a diskomfort som začal cítiť až po takmer 4-hodinovej jazde, čiže na kratšie trasy sú bezproblémové. Keď som sa presunul do druhého radu sedadiel, bol som ohromený priestorom, ktorý ani z ďaleka neponúka konkurencia. Dokonca je možné zadnú lavicu posúvať v rozsahu až ba sklápať v pomere 50 : 50, čo je cítiť hlavne v batožinovom priestore o objeme 260 litrov. Na prvý pohľad pôsobí veľmi úsporným objemom, no keď do toho zaradíme aj variabilitu druhého radu sedadiel, tak s batožinovým priestorom sa dá krásne pracovať.
Praktickosť interiéru
Palubná doska pôsobí veľmi jednoducho, no obsahuje tvrdené plasty, ktoré sú veľmi jednoducho udržiavateľné. Volant je len výškovo nastaviteľný, obsahuje kožený poťah, ale na miestach kde ho najčastejšie držím je tvrdý a nie až tak príjemný. Z hľadiska odkladacích priestorov som bol očarený, pretože hlavne v stredovej časti je ich dosť a dosahujú veľké rozmery. Z infotainmentu som bol sklamaný, pretože vzhľad a odozva bola nedostatočná na rok 2020. Síce zobrazuje aj cúvaciu kamernu so slabým rozlíšením, no svoj účel splní. Záchranou infotainmentu je Apple Carplay, ktorý graficky naplno ukázal silu displeja. Avšak nerozumiem, prečo keď vo výbave je cúvacia kamera, tak tam chýbajú senzory?
Hybrid
Pod žltou kapotou bije vynovené atmosférické 1,2-litrové srdce o výkone 61 kW / 83 koní a 107 Nm. Oproti predchodcovi je to pokles výkonu o 5 kW / 7 koní a 13 Nm. Motoru pomáha štartér-generátor spolu s väčšou lítium-iónovou batériou, ktorá narástla viac ako 3-násobne. Má to obrovské pozitíva. Pri bežnej jazde dokáže motoru krásne pomáhať výkonom 2,8 kW a 50 Nm, no hlavne zlepšuje reakciu na plynový pedál. Oproti predchodcovi je krútiaci moment 107 Nm posadení od nižších otáčok, takže v mestskej prevádzke je krásne živý a mrštný. V prípade hybridného Ignisu pracuje systém štart-stop tak potichu a rýchlo, že ani nie je možné to postrehnúť bez toho, aby ste videli nulové otáčky motora.
Náš model obsahoval 5-stupňovú manuálnu prevodovku a poháňal len predný pohon. Prevodovka bola presná, nemal som s ňou absolútne žiadny problém. Aj pri svižnejšej jazde tam pekne padali rýchlostné stupne a s motorom si veľmi rozumeli.
Spotreba
Výrobca udáva kombinovanú spotrebu podľa cyklu WLTP 5,1 l / 100 km. V našom prípade sa spotreba ustálila na hodnote 5,7 l / 100 km. Pri ľahučkej nohe po okresných cestách nemáte problém podliezť spotrebu 4,5 l / 100 km, v mestskej prevádzke sa reálne dá jazdiť tesne nad 5 l / 100 km a pri diaľničných tempách sa nám ustálila spotreba na 6,5 l / 100 km. Suzuki disponuje zaujímavosťou, za ktorú má odo mňa veľké plus. Pokiaľ pri jazde zastavíte a vypne sa motor, tak na palubnom počítači vám Suzuki zobrazí čas ako dlho máte vypnutý motor a dokonca zobrazí aj ušetrené mililitre paliva vďaka vypnutému motoru. Čiže vašu mestskú jazdu si dokážete krásne zhodnotiť a prepočítať.
Jazda
Akonáhle som Ignis uvidel, pochyboval som o dobrých jazdných vlastnostiach. Veď predsa je úzky, vysoký a s tenkými pneumatikami. Všetko sa to zmenilo, keď sme sa previezli po okreskách. Síce sa nakláňa vďaka mäkkému podvozku, no krásne dokáže podržať stopu a len tak ho nejaká nerovnosť nerozhádže. Ide o atmosférický motor, takže treba využívať vysoké otáčky, no Ignisu to vôbec nevadí. Pekne dokáže ísť za plynom a vie sa prudko oprieť do zákruty. Veľkú váhu tomu prispieva aj hmotnosť na úrovni 860 kilogramov, čo je famózna hodnota. Na tak malom aute som očakával strmé riadenie, a teda rozsah otáčok volantu. Na otočenie volantu z jednej do druhej strany musíte pretočiť volant až 3,5 x. To znamená, že pri zložitejšom parkovaní sa neskutočne nakrútite volantom.
Ignis sme si vyskúšali aj na snehu. S nízkou hmotnosťou je hravé a na kvalitných zimných pneumatikách sa dokážete veľmi vysoko vyšplhať. Neviem si predstaviť, čo dokáže robiť Ignis s pohonom oboch náprav na snehu, keďže za pomoci prednej nápravy zvládalo náročné podmienky nekompromisne a bezproblémovo.
Záver
Ignis je jedno famózne auto vo svojom segmente, ktoré je vhodné do každého prostredia. Suzuki je vhodné úplne pre každého, pretože je všestranné, priestorovo bohaté a variabilné. Síce ho dopuje len atmosférická 1,2-ka, no na výber je buď 5-stupňový manuál alebo CVT prevodovka. Taktiež je k dispozícií pohon prednej nápravy ale aj oboch náprav, ktorý je kombinovaný len s manuálnou prevodovkou. Ja by som určite volil manuálnu prevodovku s pohonom prednej nápravy, pretože prevodovka je bezchybná a predná náprava vás dostane veľmi vysoko. Treba zvážiť, či príplatok 2 000 eur stojí za pohon oboch náprav.
Technická špecifikácia
Suzuki Ignis | Hyundai i10 | Fiat Panda | |
Motor/palivo | 1.2 / benzín | 1.2 / benzín | 1.0 / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 197 / 4 | 1 197 / 4 | 999 / 3 |
Výkon motora (kW/k) | 61 / 83 | 62 / 84 | 50 / 70 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 107 | 117 | 92 |
Prevodovka | Manuálna 5-st. | Manuálna 5-st. | Manuálna 6-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,1 / 5,7 | 5,1 | 3,9 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 895 | 1059 | 1055 |
Objem batožinového priestoru (L) | 260 | 252 | 225 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 165 | 171 | 164 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12,7 | 12,6 | 13,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 11 320 / 14 490 | 8 890 | 10 390 |
Foto: Samuel Zaťko