TEST: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – facelift, či aj niečo viac?
Keď s rokom 2022 prišiel model S-Cross, po prvých fotkách som si hovoril, že ide o úplne novú generáciu tohto obľúbeného Suzuki. Avšak ide o facelift, ktorý zachováva technický základ a vylepšuje oblasti, v ktorých zaostával.
Dizajnovo nový model
Uhladeného predchodcu nahradila jeho hranatá itarácia, ktorá pôsobí o pol triedy väčším dojmom. Predná maska dostala ostrejšie línie, úplne nové sú aj LED svetlomety. V zadnej časti opticky spája svetlomety čierny dekór. Celkovo pôsobí ako hranatejšia Vitara, no z bočného profilu si stále zachováva svoj S-Cross charakter.
Podstatné zmeny v interiéri
Konečne sa udiali aj softvérové zmeny, keďže displej dostal nový infotainment. Ten je neporovnateľne rýchlejší ako predchodca, prehľadnejší a veľmi pekne graficky zvládnutý. Dokonca, podporuje Apple Carplay a Android auto bezdrôtovo, čo nie je samozrejmosťou ani pri prémiovkách. Pri manévrovateľnosti je veľkým pomocníkom 360-stupňová kamera s kvalitne zvládnutým zobrazením. Čo sa týka ovládania a ergonómie, S-Cross si zachoval hardvérové ovládače. Páči sa mi, že Suzuki nepristupuje na trend ovládania výhradne cez dotykové obrazovky, keďže nie každému užívateľovi sa to pozdáva. Najčastejšie používané funkcie, či už výhrev sedadiel, volič pohonu alebo klimatizácia, sú ovládané veľkými tlačidlami tak, aby to bolo prehľadné pre každého jedného užívateľa, či už mladšieho alebo staršieho. Trošku ma mrzí, že s faceliftom neprišla aj nová alternatíva ovládania palubného počítača, keďže sa ovláda už klasickými „tyčinkami“ vedľa budíkov.
➡️ NEPREHLIADNITE: Porovnali sme 3 Mercedesy triedy S❗️
Batožinový priestor
Do kufra nového S-Crossu zmestíte až 430 litrov. Je praktický, dobre využiteľný aj vďaka bočným odkladacím priestorom na drobnosti. Samozrejme, nesmie chýbať ani dvojité dno, pod ktorým sa nachádza sada na opravu defektu. A rezerva? Žiaľ, za rezervu sa nedá oficiálne priplatiť.
Technika
Pod kapotou sa ukrýva stará známa 1.4-ka BoosterJet, ktorá po novom už nedisponuje výkonom 103 kW /140 konských síl, ale len 95 kW / 129 konských síl. Avšak doplnený je o 48-voltový mild-hybridný systém, ktorý zastupuje funkciu klasického alternátora a pracuje aj ako elektromotor, ktorý pomáha spaľovaciemu motoru pri akcelerácii. Výsledkom je plynulejší nástup výkonu a väčšia porcia krútiaceho momentu najmä v spodnom pásme otáčok, kedy turbodúchadlo ešte netlačí dostatočným tlakom. Charakterom mi pripomína naftový motor, pretože už pod 1500 ot/min. Dokáže výrazne zrýchľovať. Naša verzia je spriahnutá so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s krátkymi a presnými dráhami.
Jazda
Naladenie podvozka je na naše cesty perfektným riešením. Dokonca mi prišlo, že zvláda lepšie filtrovať nerovnosti a menej odskakovať ako bratský model Vitara. Pri svižnejších prejazdoch sa mierne nakloní, no aj napriek tomu si stabilne podrží svoju stopu. Keďže je Suzuki známe svojou ľahkosťou, v prípade S-Crossu sa to odzrkadlilo pri vyššom aerodynamickom šume pri vyšších rýchlostiach, najmä na diaľnici. Ak by som si kupoval Suzuki, tak aj kvôli špičkovému pohonu AllGrip, ktorý príkladne funguje či už na nespevnených cestách alebo ťažšom teréne. Do ťažšieho terénu by sa hodila meničová automatická prevodovka, ktorá je na to vhodnejšia než manuál.
Spotreba
Úspora paliva na okresných cestách je výborná, veď predsa atakovať 5-litrovú hranicu je naozaj skvelé. Ani na diaľnici sa nestráca, pri 130 km/h sme dosiahli spotrebu 7,1 l/100 km. Ak by som to porovnal s faceliftovanou Vitarou s rovnakým pohonom avšak so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, tak manuál je v priemere o zanedbateľné 2 desatiny litra na 100 km úspornejší.
Záver a cena
Suzuki je jednoducho Suzuki. Vyznačuje sa svojou ľahkosťou, precízne naladeným podvozkom a výborným pohonom za stále prijateľnú sumu. Avšak väčší zmysel mi dáva 6-stupňový automat, s ktorým mi prišla charakteristika motora svižnejšia a jazda pohodlnejšia.
Nové Suzuki S-Cross začína na sume 19 290 eur. Nami testovaná výbava Elegance, ktorá ponúka zďaleka viac výbavy, než by som potreboval, začína na 22 530 eur, s pohonom oboch náprav 24 290 eur. Jediným príplatkom je metalická farba za 580 eur.
Suzuki S-Cross Hybrid | Suzuki Vitara Hybrid | Honda HR-V | |
Motor/palivo | 1.4 /benzín-mhev | 1.4 /benzín-mhev | 1,5 i-VTEC/benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1373/4 | 1373/4 | 1 498/4 |
Výkon motora (kW/k) | 95/129 | 95/129 | 134/182 |
Prevodovka | 6-st. manuálna | 6AT | Automatická CVT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,1/6,8 | 6,2/7,0 | 6,0/7,3 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1285 | 1345 | 1 249 |
Objem batožinového priestoru (L) | 430 | 375 | 470 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 195 | 190 | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,2 | 10,2 | 8,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 19 290 / 24 870 | 17 930 / 24 650 | 18 590/28 109 |
Foto: Luboš Sedlaček