TEST: Suzuki Vitara Hybrid s automatom a plnou výbavou
Faceliftované Suzuki Vitaru vidíme na našom trhu už rok, no až teraz sa dostala do ponuky verzia s automatom, ktorú sme preverili v našom teste. Najviac nás zaujímalo, ako sa bude prevodovka správať s podporou mild-hybridného systému, keďže verziu s manuálom sme stihli otestovať TU.
Omladená dizajnová klasika
Ako si všimnem modernizované Suzuki Vitara? Najväčším poznávacím znakom sú práve graficky upravené predné a zadné svetlomety. Miernym update-om prešla aj predná maska s atraktívnejším tvarovaním a hlavne, plaketka Hybrid, ktorá označuje novo upravený agregát s elektrickou pomocou.
V interiéri sa diali zmeny len v detailoch. Po novom už medzi budíkmi zobrazuje informácie farebný LCD displej a z hľadiska materiálov pribudli mäkčené plasty, konkrétne na vrchu palubnej dosky. Aj keď tvrdých plastov je viac, tak stále som mal pocit robustne a kvalitne spracovaných materiálov. Infotainment mi prišiel mierne zastaralý, avšak jeho záchranou bola podpora Apple CarPlay či Android Auto, kde vynikol grafický potenciál displeja.
Nový motor s nižším výkonom
Predchodcu poháňala buď atmosférická 1.6-tka alebo oturbená 1.4-ka. Druhá spomenutá disponovala výkonom 103 kW / 140 konských síl a 220 Nm krútiaceho momentu. Avšak paleta motorov pre Suzuki Vitaru sa zúžila na nový a zároveň jediný motor, ktorým je hybridná 1.4-ka. Dosahuje nižší výkon, teda 95 kW / 129 konských síl a poskytuje nárast krútiaceho momentu na 235 Nm. Výhodou nového motoru je podpora mild-hybridným systémom, ktorý v nízkych otáčkach pomáha spaľovaciemu motoru silou 10 kW / 14 konských síl a 50 Nm. Výsledkom je plynulejší nástup výkonu a väčšia sila v spodnom pásme otáčok, kedy turbo nevyvíja dostatočný tlak. Po novom je možnosť spriahnuť motor aj so 6-stupňovým automatom Aisin, ktorým bol vybavený náš testovaný kúsok.
Ak vás zaujíma práca hybridného systému či práca pohonu oboch náprav v teréne, klinite TU.
Spotreba
Na konci testu sa nám dlhodobá spotreba ustálila na hodnote 7 l / 100 km. Ak si to rozoberieme na drobné, tak okresné cesty bezproblémovo zvláda len za 5,5 l / 100 km a diaľničné tempá ľahučko nad 7 litrov. Pokiaľ sa stane, že obľubujete vyššie diaľničné tempá, tak sa spotreba zvýši nad 8 litrov, čo ale vôbec nie je zlé!
Jazda
Už po pár kilometroch som cítil, že je to Suzuki. Tým myslím tú úžasnú ľahkosť a vynikajúcu ovládateľnosť na akomkoľvek podklade. Aj vďaka hybridu je mrštné a s jednoduchou a ľahkou koncepciou doslova štrikujete zákruty. Trošku ma sklamalo odhlučnenie, pri diaľničných tempách je aerodynamický hluk vyšší, avšak keby Suzuki použilo viac tlmiacich materiálov, už by to nebol ten ľahký a mrštný Japonec. A ako je na tom s komfortom podvozku? Podvozok modelu Suzuki Vitara by som označil za tuhšie naladený, čo má za následok jemné odskakovanie na nerovnostiach. Samozrejme, jeho najväčšie prednosti v porovnaní s konkurenciou sú v teréne, či už vynikajúcim pohonom oboch náprav s možnosťou prerozdelenia hnacej sily v pomere 50:50, krátkymi prevismi, krátkym rázvorom náprav či svetlou výškou až 185 mm. Keď už sme pri tom pohone oboch náprav, v režime šport dokáže presunúť dostatočnú porciu výkonu na zadnú nápravu tak, aby sa dokázala od vozovky odlepiť a tak poskytnúť vodičovi šoférsky zážitok. Sám som bol z toho prekvapený.
Motoricky je 129 konských síl absolútne postačujúcich, prevodovka sa vie krásne oprieť o vyšší krútiaci moment. Niekedy som mal pocit, že motor až podtáča, no elektromotor vždy pekne zabral a eliminoval turbodieru. Prevodovka Aisin pracovala veľmi pekne, stupne hádzala presne tak, ako by som si to prial.
➡️NEPREHLIADNITE: Nový Mercedes triedy S v poriadnom blate?
Cenník
Naše Suzuki Vitara je nakonfigurovaná vo výbave Elegance+, teda úplný strop so všetkým, čo k tomu patrí.
Záver
Suzuki Vitara je voľba srdca, rovnako ako v prípade modelu Ignis, ktorý sme nedávno otestovali. Na nič sa nehrá a konkurencii dáva najavo svoje prednosti. Ktorý konkurent má prepracovaný pohon oboch náprav, ľahkosť a výbornú ovládateľnosť, nízku spotrebu paliva a to všetko za veľmi rozumnú sumu?
Suzuki Vitara Hybrid | Suzuki Vitara predfacelift | Honda HR-V | |
Motor/palivo | 1.4 /benzín-mhev | 1.4 /benzín | 1,5 i-VTEC/benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1373/4 | 1373/4 | 1 498/4 |
Výkon motora (kW/k) | 95/129 | 103/140 | 134/182 |
Prevodovka | 6AT | 6AT | Automatická CVT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,2/7,0 | 7,1 | 6,0/7,3 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1345 | 1240 | 1 249 |
Objem batožinového priestoru (L) | 375 | 375 | 470 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 | 200 | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,2 | 10,2 | 8,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 17 930 / 24 650 | 19 490 | 18 590/28 109 |
Foto: Samuel Zaťko