TEST: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI – faceliftovaná klasika
Volkswagen T-Roc prešiel menším omladením, ktoré prináša nie len drobné dizajnové zmeny v exteriéri, ale aj interiéri. Čo všetko novinka prináša a čím nás zaujala? Poďme sa spolu na to pozrieť.
➡️NEPREHLIADNITE: TEST VW T-Cross Style
Dizajn
Po dizajnovej stránke sme svedkami menších zmien, ktoré by laické oko pri menšej nepozornosti nespozorovalo. V prednej časti si môžme všimnúť novo tvarovaný nárazník, ktorý prináša rozmernú, horizontálne umiestnenú masku chladiča, ktorú môže v prípade priplatkových svetlometov pretínať LED svetelný pás.
Bočná silueta zostala bezozmeny. Vzadu sa taktiež diali menšie zmeny, ktoré sa dotkli najmä spodnej časti nárazníku. Po novom ho zdobí dvojica červených odraziek svojim tvarom odkazujúca na predné LED denné svetlá. Po dizajnovej stránke pôsobí facelift dospelejším a prepracovanejším dojmom.
Motorizácia
Pod prednou kapotou testovaného kúsku bol osadený benzínový 1.5 litrový štvorvalec TSI, ktorý produkuje maximálny výkon na úrovni 150 konských síl. Hodnota krútiaceho momentu je stanovená na 250 Nm. Náš kúsok bol spárovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá posielala výkon výhradne na prednú nápravu. Zrýchlenie z 0-100 km/h to zvládne táto motorizácia za 8.6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 205 km/h.
Jazda
T-Roc je vďaka svojim proporciám a parametrom veľmi príjemné auto na každý deň. Pri každodennom dochádzaní do práce dokáže potešiť nízkou priemernou spotrebou. Na mojej testovacej trase kombinujúcej okresky, diaľnicu aj mesto som dosiahol priemernú spotrebu pri maximálnych povolených rýchlostiach na úrovni 6,2 litra na sto kilometrov. Rovnako ma príjemne prekvapil podvozok, ktorý bol jednak dobre odhlučnený a neprenášal do interiéru žiadne rázy ani vibrácie, a taktiež som ocenil jeho komfortnejšie nastavenie vhodné na naše cesty.
Pri svižnejšej jazde však bol dostatočne tuhý, aby zamedzil výrazné náklony karosérie v zákrutách. Športovejšia jazda však odhalí miernu nedotáčavosť, ktorá je pri tejto koncepcii pohonu pochopiteľná. Pri bežnej jazde jej prítomnosť ani len nespozorujete. Vcelku sa mi páčilo nastavenie posilovača riadenia, ktorý nebol prehnane jemný a ani výrazne tuhý.
Interiér
Modernizácia priniesla výraznejšie zmeny najmä v interiéri. Dotkli sa najmä vybavenia a jeho funkčnosti. Ako prvé by som spomenul nový volant, ktorý dostal namiesto fyzických tlačidiel dotykové plochy s haptickou odozvou. Toto riešenie funguje až na pár výnimiek dobre. Občas sa stane, že pri pridávaní hlasitosti na volante dotyková plocha nezareaguje hneď, ale musíte po nej prstom prejsť viackrát. Pred vodičom nájdeme už známi, plne digitálny prístrojový panel s dostatočnými možnosťami zobrazení a personalizácie.
Novinkou je aj vystúpený dotykový panel infotainmentu mierne orientovaný na vodiča, ktorý okrem základného menu obsahujúceho funkcie auta ponúka aj zrkadlenie smartfónu pomocou Apple CarPlay. Mne osobne sa staršie riešenie využívajúce zapustený displej do palubnej dosky páčilo viac. Je to však vec zvyku. Príjemnou zmenou je panel klimatizácie, ktorý môžme poznať napríklad z nového Tiguanu, ktorý disponuje dotykovými plochami nahradzujúcimi analógové ovládače. Testovaná verzia disponovala základnými sedadlami. Aj napriek tomu však musím pochváliť ich tvarovanie a najmä bočné vedenie, ktoré poskytuje v zákrutách dostatočnú oporu.
Áno, alebo nie?
Facelift T-Rocu síce nepriniesol žiadne revolučné zmeny, no priniesol vylepšenia, ktoré z neho opäť robia výborného spoločníka pri každodennom živote. Ak jazdíte prevažne kratšie trasy, určite sa nemusíte báť siahnuť po benzínovom motore 1.5 TSI, ktorý v spolupráci s automatickou prevodovkou dokáže po stránke spotreby držať krok s naftovými motormi. Nami dosiahnutá spotreba 6,2 litra na sto kilometrov sa bude dať po zábehu motoru ešte vylepšiť (náš kúsok bol čisto nový), takže ak sa bojíte vyššej spotreby, tak toto nie je ten prípad.
Technická špecifikácia
Volkswagen T-roc 1.5 TSI | Cupra Formentor 1.5 TSI | Audi Q2 35 TFSI | |
Motor/palivo | 1.5 TSI / benzín | 1.5 TSI / benzín | 1.5 TFSI / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1498 / 4 | 1498 / 4 | 1498 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 110 / 150 | 110 / 150 | 110 / 150 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 250 | 250 | 250 |
Prevodovka | 7-st. DSG | 7-st. DSG | 7-st. S tronic |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6.3/ 6.2 | 6.7 | 6.1 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1385 | 1482 | 1380 |
Objem batožinového priestoru (L) | 445 | 450 | 405 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 205 | 203 | 218 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8.6 | 8.9 | 8.6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 30 490 / 31 870 | 31 930 | 31 450 |