Volkswagen Touareg R-Line 3.0 V6 TDI – nenápadný, no vydarený facelift
Volkswagen Touareg len nedávno prešiel vcelku výraznou modernizáciou, ktorá síce radikálne nezmenila výzor, no dotiahla množstvo detailov takmer k dokonalosti, čo vo výsledku vytvorilo veľmi vydarený celok.
My sme mali možnosť v týždňovom teste preveriť základnú naftovú motorizáciu zabalenú do pohľadného balíku R-Line, čo bude pravdepodobne najpredávanejšou kombináciou nášho trhu. A vôbec nás to neprekvapuje!
Aj pár detailov vie výrazne zmeniť výzor
Nový Volkswagen Touareg disponuje oproti svojmu predchodcovi pozmeneným predným a zadným nárazníkom. Kým predná časť dostala svetelný pás svetlometov IQ.Lights, pozmenenú grafiku LED svetlometov a výraznejšie tvarovaný nárazník, tak vzadu sa odohrávali zmeny v podobe spojených LED svetlometov a osvetleného loga značky. Dvojica reálnych koncoviek výfukového systému bola zachovaná.
Pri pohľade z profilu si okrem prenikavého červeného lakovania vo farbe Chilli red môžte všimnúť aj nové 21-palcové disky kolies, ktorých dizajn ladí s celkovým mohutným výzorom auta. Ako celok pôsobí testovaná konfigurácia veľmi elegantne.
Úsporný a zároveň svižný
Tak by sa dal definovať pohon Touaregu s testovanou základnou motorizáciou. Konkrétne sme mali pod prednou kapotou naftový vidlicový šesťvalec s objemom tri litre produkujúci maximálny výkon 231 konských síl a 500 Nm krútiaceho momentu. Takto vybavený Touareg zrýchli z pokoja na 100 km/h v priebehu 7,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 222 km/h. Sila motora je prenášaná prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky na všetky štyri kolesá.
Testovaná motorizácia mala teda obstojnú dynamiku, pri ktorej si v kombinovanom cykle vystačila v priemere s ôsmymi litrami paliva na sto kilometrov. V prípade presunov po okresných cestách je Touareg schopný jazdiť aj za 6,8 litra čo je na takto veľké SUV neuveriteľný údaj. Pri bežnej jazde teda bez problému prejdete na jednu nádrž 1 000 kilometrov.
Mimoriadna všestrannosť
S Touaregom som počas testovacieho týždňa vyskúšal snáď všetky podmienky, v ktorých bude bežne používaný. Cez bežné dni som jazdil prevažne okresky a mesto, kde oceňujem najmä komfortný vzduchový podvozok, ktorý si hravo poradil s každou nerovnosťou a navyše bol dobre odhlučnený od kabíny.
Využíval som prevažne režim Eco, kde je okrem komfortného nastavenia podvozku taktiež aj tupšia odozva plynového pedálu a tak sa Touareg vedel ukážkovo oprieť o krútiaci moment motoru bez zbytočného podraďovania. V podzemných garážach prišlo vhod aj riadenie zadnej nápravy, ktoré síce nie je výrazné, no pri 4,9 metra dlhom aute bola pomoc od zadnej nápravy citeľná a určite odporúčam pri konfigurácii riadenie zadnej nápravy zvážiť.
Jazdu v noci mi doslova spríjemňovali Matrix HD LED svetlomety. Tie vedia okrem klasického vyrezávania protiidúcich áut vytvárať rôzne svetelné nazvem to pomôcky pre vodiča. Na okreskách mi svetlá svojim presným svetelným lúčom vymedzovali jazdný pruh a osvetľovali krajnicu cesty. Pri jazde na diaľnici dokážu zasa svetelným lúčom diaľkových svetiel osvetliť cestu len vo vašom jazdnom pruhu. Čerešničkou na torte je potom svetelná animácia pri vypnutí motoru.
➡️ NEPREHLIADNITE: Videorecenzia VW Amarok – luxusný ako SUV?
Rýchle diaľničné presuny sú vďaka bezchybne fungujúcim asistentom a dobrému odhlučneniu interiéru od motoru a aerodynamického šumu mimoriadne komfortné a ani pri vyšších rýchlostiach výrazne nepocítite nižší výkon základnej motorizácie.
Volkswagen Touareg je SUV, ktoré si pri svojom zrode zakladalo na terénnych vlastnostiach a prejazdnosti rôznymi prekážkami. Aktuálna generácia sa síce viac zameriava na jazdu po spevnených povrchoch, no nezabúda ani na svoje korene. Dobre fungujúci pohon oboch náprav, vzduchový podvozok a krátke previsy napovedajú, že nový Touareg sa nebojí zašpiniť. Vyskúšal som teda aj jazdu v ľahkom teréne na lesnej ceste, kde vyššie spomínané prednosti oceníte takmer okamžite.
Režim offroad nafúkne podvozok na predposledný výškový stupeň, takže sa nemusíte obávať vyjazdených koľají, kolesá ukážkovo kopírujú všetky nerovnosti a v prípade vykríženia jednotlivých náprav vám pohon 4×4 nedá najavo žiadne zaváhanie.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Range Rover Velar D300 AWD MHEV
Bude mi základný motor stačiť?
Sám som bol z toho prekvapený, ale jednoznačne áno. Mal som možnosť bezprostredne presadnúť do verzie s výkonom 286 koní a musím povedať, že vyšší výkon je citeľný a auto ochotnejšie odpovedá na plynový pedál, no pri zrýchlení do cca 110 km/h idú obe verzie takmer totožne a vyšší výkon sa prejaví až vo vysokých rýchlostiach. Navyše sa základná motorizácia odmení nižšou spotrebou paliva o približne jeden liter na 100 kilometrov v kombinovanej prevádzke.
Čo však robí citeľné zmeny v jazdných vlastnostiach sú aktívne stabilizátory, ktoré testovaná verzia nemala a ak plánujete jazdiť svižnejšie, určite odporúčam si za tento prvok priplatiť. Auto sa s aktívnymi stabilizátormi v zákrutách správa predvídateľnejšie a redukuje náklony karosérie na minimum.
Pár zmien pre lepší dojem
Interiér nového Touaregu prešiel síce drobnými zmenami, ktoré pôsobia ako celok hodnotnejšie v porovnaní s predchodcom. Väčšina materiálov je na dotyk príjemnejšia a jemnejšia, čo pôsobilo hodnotným dojmom. Digitálny prístrojový panel dostal decentne pozmenenú grafiku a zmenou prešiel aj multifunkčný volant, ktorý dostal kapacitné tlačidlá a pôsobí na pohľad značne lepšie, ako ten v predchodcovi.
Pochváliť musím aj dobre tvarované kožené sedadlá pochádzajúce z balíku R-Line poskytujúce dostatok bočného vedenia a pohodlia. Systém infotainmentu prešiel update-om, je prehľadnejší a rezponzívnejší.
Dobrá voľba
Volkswagen Touareg je ideálnym spoločníkom do každej situácie a každého prostredia. Je mimoriadne univerzálnym autom, ktorému nerobia problém rýchle diaľničné presuny a taktiež sa ani nebojí zašpiniť mimo spevnené povrchy. Testovaná verzia so základným motorom vám nezhltne peňaženku a naplní väčšinu očakávaní.
Technická špecifikácia Volkswagen Touareg
Touareg V6 TDI 231k | Touareg V6 TDI 286k | Touareg R V6 TSI eHybrid | |
Palivo | Nafta | Nafta | Benzín/Plug-in |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2967/6 | 2967/6 | 2995/6 |
Výkon motora (kW/k) | 170/231 | 210/286 | 250/462 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 500 | 600 | 700 |
Prevodovka | Automatická 8 st. | Automatická 8 st. | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 8/8 | 8,1 | 2,2 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2161 | 2 179 | 2 502 |
Objem batožinového priestoru (L) | 810 | 810 | 665 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 222 | 236 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,7 | 6,4 | 5,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 71 990/86 379 | 84 890 | 103 390 |