TEST: VW ID.3 Pro S Performance – dojazd, ktorý prekonal očakávania
Do rúk sa nám na test dostal omladený VW ID.3 Pro S Performance, ktorý okrem kvalitnejších materiálov a lepšieho spracovania prináša najmä výrazne vyšší dojazd, ktorý stačí aj na dlhšie diaľničné presuny. Z VW ID.3 sa tak stal univerzálny spoločník nielen do mesta. Koľko kilometrov sa nám podarilo počas testu prejsť na jedno nabitie? Poďme sa na to spoločne pozrieť.
Dizajn
Po dizajnovej stránke nájdeme zmien len nutné minimum. Týkajú sa najmä funkčnosti a efektivity. Ako príklad spomeniem predný nárazník, ktorý je teraz viac uhladený a optimalizovaný pre lepšiu aerodynamiku. Autu seknú aj 20–palcové disky kolies, ktorých dizajn je taktiež podriadený prúdeniu vzduchu.
V zadnej časti si môžte všimnúť nové LED koncové svetlomety s jedinečnou grafikou dodávajúcou ikonický svetelný podpis. Na záver musím vypichnúť určite aj zelené lakovanie karosérie, ktoré v spojení s dizajnom auta pôsobí naozaj fresh.
Elektrický pohon
Testovaný kúsok vo verzii Pro S Performance mal k dispozícii elektromotor poháňajúci výhradne zadnú nápravu s výkonom 204 konských síl a krútiacim momentom 310 Nm. Zrýchlenie z pokoja na 100km/h zaberie v to to prípade 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť je z dôvodu efektivity obmedzená na 160km/h. ID.3 Pro S Performance čerpá energiu z akumulátoru s kapacitou až 77 kWh, čo podľa výrobcu stačí na prejdenie 546 kilometrov v kombinovanej prevádzke.
Nabíjanie z 5% – 80% zaberie podľa výrobcu len 30 minút pri maximálnej kapacite nabíjania 170kW. Slušné čísla na to, že sa bavíme o najmenšom produkte z radu ID. Aká je však realita?
Jazda VW ID.3
ID.3 je skvelým spoločníkom na každý deň. V mestskom prostredí oceníte vcelku poddajný, no nie mäkký podvozok, ktorý s veľkou ochotou žehlí každý typ nerovnosti. Hodiť sa môže aj dobrá manévrovateľnosť či pohodlné sedadlá, z ktorých ani pri dlhšej jazde nebolí chrbát.
Naopak mimo mesta a na kľukatých okreskách poteší presné riadenie, minimum náklonov karosérie a výborné jazdné vlastnosti. Ak máte radi občasnú športovejšiu jazdu tak stabilizačný program v režime Sport vám určite vyčaruje úsmev na tvári prostredníctvom jemných powerslidov pri rýchlych výjazdoch zo zákrut.
Na vysokej úrovni je okrem jazdných vlastností aj odhlučnenie interiéru od podvozku, kedy sa do interiéru neprenášajú žiadne zvuky a nepočuť tu takmer vôbec ani aerodynamický šum. Poďme sa však pozrieť na reálny dojazd a spotrebu energie. V meste a na okreskách som jazdil s priemernou spotrebou 14,8 kWh na 100 kilometrov. Pri jazde som využíval všetky komfortné prvky, a taktiež som si užíval instantný krútiaci moment, takže verím, že by sa spotreba dala ešte mierne stlačiť do nižších čísel.
Pri zhruba 200 kilometrovej jazde po diaľnici maximálnou predpísanou rýchlosťou spotreba poskočila na 17,8 kWh na sto kilometrov, čo je stále veľmi slušný údaj. Na jedno nabitie sa mi teda podarilo prejsť 450 kilometrov, z čoho menšia polovica bola po diaľniciach. Predpísanému dojazdu sa teda pri úspornej jazde dá veriť. Za spotrebu a dojazd má ID.3 veľký palec hore.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Cupra Born
Interiér
Vnútro vynovenej ID.3 je už na prvý pohľad a najmä prvý dotyk výrazne lepšie. Je to z dôvodu použitia hodnotnejších materiálov vo výplni dverí, na palubnej doske a na čalúnení sedadiel. Ovládacie prvky zostali zachované tak, ako ich poznáme z predchodcu vrátane otočného voliča prevodovky vedľa minimalistického prístrojového panelu.
Rovnako tu aj naďalej nájdeme množstvo odkladacích priestorov a celkovo dobrú ergonómiu ovládacích prvkov. Osobne som si však nevedel zvyknúť na dotykové ovládacie prvky na volante, ktorých odozva nie je vždy 100-percentná. Verzia pred modernizáciou trpela na pomalý a zamŕzajúci systém infotaimentu, ktorý našťastie prešiel update-om a jeho odozvy sú tak už bezchybné.
Záver
Modernizácia ID.3-ke výrazne pomohla a dotiahla veci do bezchybného konca. Ak teda hľadáte úsporného spoločníka na každý deň, s ktorým sa nemusíte obávať ani dlhších ciest, chcete mať k dispozícii moderný kus auta s množstvom užitočných jazdných asistentov a vo výbere hrá podstatnú úlohu aj obstarávacia cena, tak v tom prípade môže byť práve pre vás modernizovaná ID.3 správnou voľbou.
Technická špecifikácia
VW ID.3 Pro S Performance | VW ID.3 pred-facelift | Tesla Model 3 Highland LR | |
Motor/palivo | elektromotor | elektromotor | elektromotor |
Nabíjanie 5-80 % | 30 min | 50 min | 35 min |
Max. prijatelný výkon nabíjania (kW) | 170 | 100 | 170 |
Dojazd výrobca/test | 546/450 | 408/294 | 629 |
Výkon motora (kW/k) | 150/204 | 150/204 | 366/498 (AWD) |
Max. krútiaci moment (Nm) | 310 | 310 | 493 |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 16/17,8 | 15,5/20,1 | 11,9 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1934 | 1600 | 1828 |
Objem batožinového priestoru (L) | 385 | 385 | 682 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 160 | 160 | 201 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,9 | 7,9 | 4,4 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 44 990/55 890 | 49 230/50 180 | 52 188 |