Prednej maske dominujú chrómové lišty, ktoré plynule prechádzajú cez svetlomety. LED-Matrix svetlomety tvorí až 128 LED-iek. Príplatkové IQ. LIGHT – Matrix LED svetlomety s dynamickou reguláciou diaľkových svetiel osvetľujú cestu na väčšiu vzdialenosť a jasnejším svetlom bez toho, aby svojím intenzívnym svetlom oslňovali ostatných účastníkov premávky. Dynamické smerovky v zadných svetlách sa postupne rozsvietia. Elegantne sú vyriešené aj LED-svetlá, ktoré sa zasvietia pri brzdení. Aj napriek miernemu nárastu do šírky a dĺžky je nový Touareg o 106 kg ľahší.
TEST: VW Touareg 3. generácie – made in Slovakia!
Volkswagen predstavil v Pekingu už v poradí tretiu generáciu Touaregu, ktorá je technologicky najvyspelejším modelom značky Volkswagen. Je to skutočne tak?
Made in Bratislava!
Fakty
Dizajn
LED-Matrix svetlomety s 128 LED-kami.
Ďalším markantým dizajnérským prvkom je tiahnuca sa ostrá hrana po bokoch vozidla, ktorá prechádza od predných dverí až po zadné svetlá. Novinkou je aj funkcia pritiahnutia dverí, ktorá doteraz v Touaregu v ponuke ešte nebola.
Asistenčné systémy
Nový Touareg prichádza aj s množstvom asistenčných systémov ako napr. nočné videnie, ktoré pomocou infračervenej termokamery sleduje priestor pred vozidlom vo vzdialenosti 130 metrov. Rozpozná ľudí resp. zver na ceste a vopred vás akusticky a vizuálne pomocou označenia na žlto (viď nižšie) upozorní v prípade hroziaceho nebezpečenstva. V praxi to znamená, že keď idete v noci a pri ceste stoja srnky, Touareg vás na to ešte vopred ako ich voľným okom vidíte akusticky upozorní, pritiahne bezpečnostné pásy a pripraví brzdy na núdzové brzdenie.
Novinkou je aj voliteľný Head-up displej, ktorý zobrazuje, rýchlosť, aktivitu asistenčných systémov ako aj pokyny navigácie.
Voliteľný asistenčný systém jazdy v dopravnej zápche udržuje vozidlo v jazdnom pruhu a samostatne ovláda pedál akcelerátora a bŕzd do 60 km/h. Dostupný je aj voliteľný asistent jazdy cez križovatku, ktorý monitoruje priestor pred vozidlom, predvída možnú kolíziu a podľa potreby dokáže pomocou buď akustického, vizuálneho upozornenia alebo taktiež núdzového brzdenia zamedziť zrážku s druhým vozidlom.
Interiér a.k.a. pojazdná obývačka
Najväčšia zmena je viditeľná v interiéri, ktorému dominuje plne digitálny tzv. Innovision Cockpit s 15 palcovým stredovým displejom. Digitálny kokpit je opticky prepojený so stredovým displejom infotaimentu.
Po zotmení sa ponorí interiér do príjemnej atmosféry a to vďaka voliteľnému ambientnému osvetleniu. Na výber je až 30 rôznych farebných odtieňov. Medzi radiacou pákou a výduchmi sa nachádza odkladací priestor s možnosťou indukčného nabíjania smartfónu.
Ako jazdí v zákrutách?
Highlightom je aj aktívne natáčanie zadných kolies. Do 37 km/h sa zadné kolesá vytáčajú v opačnom smere a tak sa výrazne skracuje polomer otáčania a tak zlepšuje parkovanie. Pri vyšších rýchlostiach cez 37 km/h sa zadné kolesá vytáčajú v tom istom smere čo virtuálne predlžuje rázvor náprav a tým zvyšuje stabilitu vozidla pri prejazde zákrutou.
Karoséria sa nebude nakláňať
Elektromechanická stabilizácia náklonu karosérie mení torznú tuhosť stabilizátorov a zabezpečuje náklon karosérie do opačnej strany pomocou super kondenzátorov.
Stabilizačný systém ESC má dva režimy ESC Normal a ESC Sport, kompletne vypnúť sa nedá.
Motorizácie
- V6 diesel: základ 170 kW (231 koní), vyššia verzia 210 kW (286 koní)
- V6 benzín: 250 kW (340 koní)
- V8 diesel: 310 kW (421 koní)
Testovaný model bol V6 diesel s výkonom 286 koní a 600 Nm. Prekvapilo ma, aký má silný ťah. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,1 sekundy. To je identické zrýchlenie ako Hyundai i30 Fastback N a dokonca iba o 0,3 sekundy pomalšie ako druhá generácia Touaregu v top verzii V8 TDI. Okrem slušného výkonu sa môže tento 286 koňový 6-valec pochváliť výbornou kombinovanou spotrebou iba 7,9-8,6 l na 100 km (už podľa novej prísnejšej a reálnejšej normy WLTP).
Nový Touareg? Či už rovno Porsche Cayenne? Alebo predsa Audi Q7/Q8?
Ako je Touareg cenovo pozicionovaný v rámci koncernových konkurentov?
- VW Touareg: 286 koní, V6 diesel, 61.210 €
- Audi Q7: 286 koní, V6 diesel, 67.750 €
- Audi Q8: 286 koní, V6 diesel, 77.400 €
- Porsche Cayenne: 340 koní, V6 benzín (diesel nie je v ponuke) 77.390 €
Z tohto porovnania a môjho názoru vychádza, že Touareg ponúka najnovšie technológie a dizajn za najnižšiu cenu. Audi Q7 je v základnej verzii od Touaregu až o 10.000 € drahšie a na trhu je už 3 roky. Ak človek túži po SUV so športovými jazdnými vlastnosťami tak jednoznačne vyhráva Porsche Cayenne. Nový Cayenne je o 10 € lacnejší oproti Audi Q8 a ponúka o 54 koní výkonnejší benzínový motor a zákruty/športovú jazdu zvláda v porovnaní s Q8 najlepšie. (Pre test nového Porsche Cayenne S klikni sem)
Záver a hodnotenie
Volkswagen sa pýši, že Touareg sa stal vlajkovou loďou značky. Podľa môjho názoru úplne oprávnene, totiž nový Touareg ponúka takmer všetko načo si spomenieš. Od moderného dizajnu, cez špičkové technológie až po výkonné motory. Touareg je vyladený na komfortnú jazdu a testovaný model poháňa 286 koňový dieslový 6-valec, ktorý má výbornú spotrebu a dostatočný výkon. V interiéri som sa nevedel vynadívať na Innovision Cockpit, ktorý prístrojovke dominoval. Avšak dajte si pozor na cenu pri konfigurovaní. Príplatková výbava je často kombinovaná s ďalšou výbavou čo môže konečnú cenu poriadne navýšiť.
Foto: Samuel Zaťko