Top 5 vecí, ktoré sú „japonsky“ vydarené na Honde Civic Sportline
Japonská automobilka Honda je známa svojím odvážnym, ba priam extravagantným dizajnom. Do redakcie sme dostali novinku, Hondu Civic Sportline. Pozrime sa spoločne na Top 5 vecí, ktoré sa nám na verzii Sportline zapáčili.
Geniálny podvozok
Miesto číslo jeden obsadzuje spracovanie a naladenie podvozka, a to úplným právom! Podvozky od automobilky Honda sú naozaj výnimočné naprieč celým portfóliom značky, či už je to crossover HR-V či ostro naladený Type R. Ten je nie nadarmo kráľom ostrých hatchbackov, nakoľko podvozok v „obyčajnom“ Civic bol jednoducho geniálny.
Funkčné prvky aerodynamiky
Mnohým moc nerežú rôzne šialené oplastovania v exteriéri Hondy Civic, no nie sú tam len tak pre parádu. Tieto na pohľad bizárne prvky reálne generujú aerodynamický prítlak a zároveň znižujú aerodynamický odpor. K týmto prvkom patrí predný spliter, zadný difúzor ale i výrazný zadný spojler. Všetky tieto prvky napomáhajú Honde k vyššej stabilite vo vyšších tempách
Manuálna prevodovka
V športových autách by mali byť dráhy manuálnej prevodovky čo najkratšie, aby vodič zbytočne nestrácal cenné sekundy. Honda si dala na koncipovaní Civic Sportline tak záležať, že i k 3-valcovému agregátu zakomponovala dráhy prevodov tak krátke, že môžu konkurovať i skvelej Mazde MX-5.
Posed za volantom
Poloha vodiča za volantom bola v skutku výborná. Mám rád keď môžem sedieť čo najnižšie k zemi. V Civicu Sportline som doslova ležal na vozovke. Nebol som síce ako v športových škrupinách, akoby tomu bolo v Type R, no bočné vedenie bolo dostačujúce.
Futuristický dizajn
Áno, ním je Honda a najmä model Civic charakteristický. Zároveň však dochádza u tejto značky k zásadnému paradoxu. Navonok futuristický, moderný dizajn s ostrými hranami, ktorý buď milujete alebo nenávidite a potom tu je infotainmant ktorý vyzerá veľmi zastaralo, akoby ho dizajnéri vytiahli z filmu Fast and Furious Tokyo Drift z roku 2006 a osadili do Civic Sportline.
Honda je pre mňa jednoducho automobilka plná kontrastov a „japonských riešení“. Na jednej strane sa jedná o jednu z futuristicky orientovaných automobiliek a na strane druhej Honda ponúka zaostalejší interiér a pomalší infotainment, než konkurencia. To ma na nej práve baví, jej jedinečnosť a funkčnosť.
Foto: Matúš Toráč a Samuel Zaťko