Volkswagen Golf GTI Clubsport – kráľ ostrých predokoliek
Najostrejší model GTI nesie označenie Clubsport, taktiež ako pri predchodcovi. Vďaka vylepšenému motoru, prepracovaného podvozku a špeciálnemu jazdnému režimu, ktorý je jedinečne nastavený pre najťažšiu pretekársku trať sveta Nürburgring, ide o nový míľnik predokoliek v jazdnej dynamike.
Ostrý a vyspelý
Masívny výkon motora treba ukorigovať a nie bezhlavo prenášať na prednú nápravu. Preto prišiel systém manažmentu jazdnej dynamiky. Ten má za úlohu korigovať elektronické uzávierky diferenciálov XDS a integrovať kontrolu nad adaptívnym pružením DCC. V novinke štandardne pracuje diferenciál na prednej náprave. Pod kapotou bije 2-litrové benzínové srdce s výkonom 221 kW / 300 koní a 400 Nm. K motoru je samozrejme upravená aj dvojspojková automatická prevodovka DSG, ktorá má skrátené a upravené prevody tak, aby maximalizovala jazdný zážitok.
Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za necelých 6 sekúnd a maximálka ostáva elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Najkrajšie GTI vôbec?
Prepracovaná predná maska je viac otvorená, aby dokázala lepšie chladiť brzdy a motor a zároveň zvyšovala prítlak. V zadnej časti upúta dvojdielny strešný spojler, ktorý je typickou črtou verzie Clubsport. Štandardne je ostré GTI-čko obuté na 18-palcových diskoch, no za príplatok môžete siahnuť po 19-tkach o rozmere 235/35 R19 s plášťami Michelin Pilot Sport Cup 2. O brzdnú silu sa starajú odvetrávané kotúče s priemerom 357 mm a dvojpiestikové strmene v červenej farbe. Na agresívnom dizajne majú zásluhu opticky rozšírene boky, znížený podvozok o 10 mm a masívny difúzor.
Špeciálny jazdný režim!
Nürburgring! Presne tak sa volá športový jazdný režim v novom Clubsporte. Pre legendárnu trať inžinieri z Volkswagenu naprogramovali najostrejšie GTI-čko tak, aby špeciálne prispôsobovalo komponenty vozidla na rôzne adhézne povrchy trate. Tým pádom by mal byť jazdný zážitok na tejto trati neporovnateľný s konkurenciou.
Zdroj: volkswagen-newsroom.com