Volkswagen ID.3 – elektroauto pre masy?
Volkswagen predstavil nový elektro model tzv. ID.3 na novej MEB platforme. Dokáže VW predať tento nový „Golf“ mase ľudí alebo ostane výsadou pre vyššie vrstvy?
Prečo všetky automobilky prechádzajú na elektropohon?
Príchod elektro áut už nie je možné odvrátiť. Vysoké pokuty za CO2 núti automobilky prejsť na alternatívny pohon. Predseda predstavenstva Volkswagen koncernu Herbert Diess počas IAA informoval, že do roku 2028 bude VW koncern ponúkať až takmer 70 elektro vozidiel. Približne o 10 rokov bude v Európe a Číne každé druhé koncernové vozidlo čisto elektrické.
Käfer – Golf – ID.3
Volkswagen zmenil svoju stratégiu a kompletne sa orientuje na výrobu elektro áut. Okrem ID.3 budú onedlho predstavené ostatné modely z ID rodiny. Ako si môžte na fotkách všimnúť, zmenilo sa aj logo Volkswagenu, ktoré je teraz čierno-biele a v 2D formáte.
Elektro auto pre milióny a nie pre milionárov
Nový ID.3 stojí v základnej verzií 30.000 eur a zabezpečí 330 km dojazd (varianta 45 kWh). Druhá vyššia varianta 58 kWh sľubuje 420 km dojazd a najvyššia tretia varianta 77 kWh až slušných 550 km. Volkswagen dáva na batériu garanciu 8 rokov alebo 160.000 km a musí si držať minimálnu kapacitu 70 % . Výmena batérie je momentálne nerentabilná a odhaduje sa na cca. 15.000 eur. Pri výkone 100 kWh dokáže ID.3 nabiť 290 km dojazd už za 30 minút. Avšak treba mať na pamäti, že ultra rýchle nabíjanie rýchlejšie opotrebuje batériu ako menej výkonné nabíjačky.
Zvonka veľký ako Golf, zvnútra priestranný ako Passat?
Elektro vozidlá majú jednoduchšiu architektúru a tak ponúkajú v interiéri viac priestoru ako vozidlá podobnej veľkosti. Interiér je kompletne nový a volič prevodov sa nachádza napravo od virtual cockpitu. Zaujímavou vychytávkou je Head-up displej s rozšírenou realitou.
MEB platforma
Na to, aby Volkswagen dokázal ponúknuť elektro autá s dobrým dojazdom bolo potrebné vytvoriť novú platformu, ktorá by zohľadňovala napr. umiestnenie veľkej batérie. Tzv. MEB platforma (z nemčiny: Modularer E-Antriebs-Baukasten) je flexibilná platforma, ktorú budú postupne nasadzovať nielen značky Volkswagen koncernu, ale taktiež konkurenčná automobilka Ford, ktorá o ňu prejavila záujem. Zaujímavý business model, ktorý v konečnom dôsledku pomôže znížiť náklady a tým pádom aj obstarávaciu cenu pre spotrebiteľa.
Kde ho budem nabíjať?
Kúpiť si elektro auto bez vybudovanej infraštruktúry nedáva zmysel. Preto veľké automobilky ako Volkswagen, Daimler, BMW Group, Ford, Porsche a Audi spojili sily a vytvorili IONITY. Cieľom IONITY je vybudovať nabíjacie stanice každých 120 km na diaľnici.
Kedy príde na trh?
ID.3 sa vyrába v nemeckom mestečku Zwickau a už tento november štartuje sériovú výrobu. Auta pre zákazníkov prídu až na jar. Fabrika v Zwickau je prvým elektro závodom vo Volkswagen koncerne a zároveň aj najväčším a najvýkonnejším elektro závodom koncernu s plánovanou výrobou až 330.000 vozidiel ročne.
Text: Martin Matušek
Zdroj: Volkswagen Newsroom
1 Response
[…] koncern predstavil sériovú podobu prvého elektro modelu na MEB platforme tzv. ID.3. Túto platformu budú samozrejme využívať všetky značky, ktoré patria pod koncern vrátane […]