Nové Audi RS6 – pekelne rýchle kombi z Ingolstadtu
Automobilka Audi rozširuje svoje športové portfólio RS o ďalší model. Je ním Audi RS6 Avant štvrtej generácie. Plnohodnotné rodinné auto so stádom koní pod kapotou.
Veľkým prekvapením novej RS6-tky sú poriadne nafúknuté línie karosérie v štýle RS. V porovnaní s predchodcom je širšia z každej strany až o 41 milimetrov. Obutá bude na 22-palcových diskoch kolies s rozmermi 285/35 R22. Kvôli agresívnejšiemu dizajnu bola použitá predná maska z budúceho modelu RS7. Zadný nárazník dostal nový vzhľad, dizajn koncoviek výfukov ostáva identický s predchodcom.
Na rozdiel od výkonovo slabšej S6, ktorá dostala dieselový agregát sa RS6 môže pýšiť benzínovým motorom. Je ním až 4-litrový, dvomi turbami dopovaný motor V8 s výkonom až 441 kW (600 koní). Jeho mamutí krútiaci moment dosahuje hodnotu až 800 Nm.
Zaujímavosťou je nová mild-hybridná technológia, ktorá napomáha znižovať spotrebu plachtením bez zapnutého spaľovacieho motora.
Zrýchlenie vždy bolo silnou stránkou Audi. Z pokoja sa dokáže rozbehnúť na 100 km/h za neuveriteľných 3,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Za príplatok balíku Dynamic sa maximum zvýši na 280 km/h a s balíkom Dynamic plus prekročíte hranicu 300 km/h. Motor je spätý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. O pohon sa stará systém Quattro.
Interiér sa okrem výberu množstva druhov kože a dekorov extra nezmenil, no digitálne budíky Audi Virtual Cockpit dostali nový športový režim zobrazenia, ktorý je obohatený o množstvo športových informácií, ako je napríklad sila, krútiaci moment, preťaženie, časy jednotlivých meraných úsekov, ale aj tlak v pneumatikách.
Zmeny režimov Audi Drive Select boli obohatené o režim RS MODE, ktorý ako aj u konkurencie zo Štuttgartu bude presunutý na volant. Obsahuje individuálne nastavenia vozidla pod skratkami RS1 a RS2, ktoré si sám vodič nastaví.
Samotnou kapitolou sú príplatkové karbón-keramické brzdy s červenými strmeňmi a veľkolepým priemerom až 440 a 370 milimetrov.
O pohodlie na palube sa stará adaptívny vzduchový podvozok, ktorý bude mať čo robiť, aby vyžehlil priečne nerovnosti na 22-palcových diskoch. Svetlá výška je automaticky nastaviteľná v závislosti od rýchlosti. Pri diaľničných tempách sa zníži o 10 milimetrov, no ak je treba, dokáže sa zdvihnúť až o 20 milimetrov.
Prvé kusy sa v Európe objavia začiatkom roka 2020.
Zdroj: media.audiusa.com
1 Response
[…] mestečka Ingolstadt sa na IAA ukáže nový “performance kombík” Audi RS6 o ktorom sme nedávno písali […]