BMW X5 M a X6 M – dve nekompromisné beštie z Deutschlandu
Dynamika, agilnosť, agresívny look a extrémny výkon sú charakteristiky kategórie vozidiel SAV a SAC. Pre tých, ktorým sú tieto označenia neznáme, SAV znamená Sports Activity Vehicle a SAC je skratka pre Sports Activity Coupé. Tieto kategórie prednedávnom obohatila bavorská automobilka BMW modelmi X5M a X6M. Dokázalo BMW ponúknuť verzie Competition hneď od prvého predstavenia? To a omnoho viac vám priblížim v nasledujúcich riadkoch.
Dynamický exteriér so sexy novinkou
Keď sa povie nové BMW, ľuďom napadnú hneď objemné, charakteristické obličky z rady 7 či X7. Narozdiel od spomínaných high-end modelov disponujú modely X5M a X6M vkusnými obličkami s dvojitými lamelami zakončené v lesklej čiernej farbe. Dizajn predného nárazníka nie je pekný len pre oko, no je aj track ready. BMW do neho zakomponovalo funkčné výduchy pre čo najúčinnejšie chladenie motora.
Aerodynamické spätné zrkadlá nie sú pre modely M žiadnou novinkou. Novinkou však sú 21-palcové hliníkové disky a špeciálna farba Urban Green, ktorú môžete získať s programom BMW Individual vôbec po prvý raz u modelového radu X6M.
V zadnej časti nových „M-iek“ hrajú výraznú rolu koncovky výfukového systému M. Zadné blatníky sú o čosi rozšírené a spolu s čiernym difúzorom jedným slovom vyzerajú a fungujú excelentne. Opomenul som však zadný spojler. Poviete si, krídlo na SUV modely nepatrí. Ja vám však budem oponovať, pretože strešný spojler X5M a odtrhová hrana X6M dotvárajú športový vzhľad týchto vozidiel.
Dokáže motor nových modelov predbehnúť ich predchodcov?
X5M a X6M sú osadené 4,4-litrovým V8 motorom s dvoma turbami. Tieto tri prvky dohromady vyprodukujú 441 kW výkonu (600 koní) a 750 Nm krútiaceho momentu. Vrátim sa k úvodu, BMW naozaj ponúka verzie Competition hneď od predstavenia noviniek. V hre čísel vravíme o 460 kW (625 koní) 750 Nm a zrýchlení z 0-100 pod 4 sekundy za 3,9 sekundy. Čo je skutočne o 0,4 sekundy rýchlejší čas ako mal predchodca.
Bez xDrive ani na krok
Perfektne naladený motor je skombinovaný s 8-stupňovou automatikou M Steptronic a už známym pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. K čo najefektívnejšej trakcii pomáha športovo naladený M podvozok a M diferenciál, ktorý tu je pre vaše bezpečie ale i zábavu.
Interiér ako sa na luxusné auto patrí
K športovému exteriéru je tu aj v skutku nádherný interiér. Hneď potom čo sa usadíte do sedadla z prémiovej kože so šesťuholníkovým prešívaním, uchopíte túto 600-koňovú beštiu za športový volant M a neviete sa dočkať štartu. Pred vami je osadený digitálny displej namiesto analógových budíkov. Novinkou je head-up displej, ktorý dostanete už v základe, presne tak ako i ostatné prvky vrátane koženého M voliča prevodovky.
Vynovené „xká“ majú samozrejme nesmierne množstvo asistenčných systémov, vynikajúce svetlomety či infotainment. No to z nich nerobí modely M. Model M je modelom práve vďaka vyššie spomenutým charakteristikám. My sa tešíme, že BMW zachováva športového ducha i v moderných, luxusných modeloch a nesmierne sa tešíme na ďalšie počiny automobilky z rodiska Oktoberfestu – Bavorska.
Zdroj: press.bmwgroup