Top 5 vecí, ktoré sa nám páčili na Volkswagene Passat Alltrack
Do rúk sa mi dostal úplne nový Volkswagen Passat vo verzii Alltrack s motorizáciou 2.0 TDI so 140 kW (190 konských síl). Rozhodol som sa vám priblížiť, čo ma okrem nádhernej metalízy Bottle Green očarilo najviac.
1. Adaptívny podvozok DCC
Podvozok Passatu Alltrack nie je síce na vzduchových mechoch, ako napríklad vo verzii Allroad u Audi, ale správa sa veľmi podobne a robí to perfektne. Vodič má na výber zo 6-tich jazdných režimov, pričom v každom z nich sa podvozok prispôsobí danej situácií. Citeľné rozdiely sú najmä v režime Sport (podvozok výrazne stvrdne) a Comfort/Offroad (podvozok je mäkkučký) kedy si vozidlo vyslovene pláva po vozovke a hltá nerovnosti.
2. Matrixové svetlomety
Matrixové svetlomety IQ.Lights s technológiou DLA majú u mňa skutočne obrovské plus. Počas nočnej jazdy cez kľukaté cesty v kopcoch sa jednak perfektne natáčali do zákrut ale i skvelo vykreslovali protiidúce vozidlo. Passat sníma okolitú intenzitu svetla a podla toho vyhodnotí či sú potrebné diaľkové svetlomety alebo či treba vypnúť istú sekciu svetlometu aby vodič idúci oproti vám neoslepol. Funkcia, nie len automatických diaľkových svetiel, fungovala omnoho precíznejšie ako u konkurenčných vozidiel.
3. Funkčnosť asistenčných systémov
Po prvej skúške Lane Assistu som bol sklamaný. Auto vodiča iba upozornilo a následne sa Lane Assist vypol. Chyba bola však v tom, že čiary na vozovke neboli zreteľné a vozidlo nešlo v pruhu dostatočne dlhý čas. Po opätovných troch pokusoch (dva na tempomate a jeden bez) sa Passat skutočne držal v jazdnom pruhu bez akéhokoľvek „ping-pongovania“. Po zvukových výzvách o prevzatí riadenia prišlo pár silných zabrzdení a následné zastavenie vozidla so zapnutými výstražnými smerovkami.
4. Komfortná jazda
Passat Alltrack svojou využiteľnosťou ponúka nadpriemerný komfort pre pasažierov v každom teréne a za každých podmienok. O mieste na nohy či nad hlavou asi netreba moc polemizovať, je ho na rozdávanie i pre ľudí vyšších než 185 cm. Vyhrievané sedadlá sú perfektne tvarované a už tradične Volkswagen ponúka skvelé ozvučenie a odhlučnenie kabíny.
5. Social a Road status
Pri ceste z Bratislavy do Nitry ma ľudia na diaľnici rešpektovali, nelepili sa na mňa a keď ma zbadali v spätnom zrkadle bez váhania sa uhli. Celú cestu som tak prešiel s kľudom v ľavom pruhu na tempomatových 130 km/h bez akejkoľvek potreby spomaľovať.
Pri zastávkach na čerpacích staniciach či večernom vození nočnými ulicami v meste si ľudia Passat obzerajú. Toto je jednoznačným dôkazom, že i veľké rodinné combi dokáže byť atraktívne.
Foto: Matúš Toráč