Koenigsegg Gemera – Mega GT pre štyroch!
Švédsku automobilku Koenigsegg poznáme všetci vďaka super výkonným modelom ako Agera, Regera či Jesko. Každý model prišiel s niečím prelomovým, či už to bol mega veľký výkon, karbónový monokok alebo pokorenie rýchlostného rekordu v naháňačke s Bugatti. Koenigsegg Gemera nie je výnimkou.
Hneď dve prvenstvá!
Koenigsegg Gemera má hneď dve prvenstvá. Je to prvé Mega GT, keď Švédi vravia Mega GT myslia tým mega vo všetkom. Gemera je taktiež prvý Koenigsegg, do ktorého sa zmestia rovno štyria pasažieri. Táto 300 kusová limitka otvára brány automobilky do segmentu vozidiel GT, teda hltačov diaľničných km počas letných ale i zimných roadtripov.
Až štvorica motorov na jedno vozidlo
Gemera je poháňaná rovno štvoricou motorov. Hlavný agregát je stále benzínovým motorom. No je to „trojvalček“. Áno, Koenigsegg osadil do Mega GT trojvalcový motor s objemom 2-litre a výkonom 450 kW (600 koní) a 600 Nm. A my sme si lámali hlavu nad výkonom trojvalca v Toyote Yaris GR.
Každý má svoju neľahkú úlohu
Dopĺňa ho trojica elektromotorov so spoločným výkonom 1100 konských síl. Dva motory sú uložené na zadnej náprave, každý poháňa jedno koleso, a tretí elektromotor sa nachádza na kľukovom hriadeli už spomínaného spaľovacieho motora. Dohromady tak hovoríme o výkone 1,27 MW. Nie je to chyba, skutočne to sú mega watty. Pre lepšiu predstavu vravíme o 1700 konských silách, teda o dvoch Aventadoroch SVJ, piatich M3-kách či desiatich Superbéčkach.
Pretkaná technológiami!
Technológie nekončia len pri agregáte resp. sústave agregátov. Koenigsegg Gemera je považovaná za najzábavnejšie a najbezpečnejšie auto, aké kedy automobilka ponúkla verejnosti. Disponuje pohonom všetkých kolies, torque vectoring-om všetkých štyroch kolies a aj natáčaním zadnej nápravy.
Luxus ako v Rolls-Royce len s trochou karbónu
Všetky tieto technológie si užijú štyria dospelý ľudia so svojou batožinou v pohodlí luxusného interiéru. V luxusnej ponuke sú 4 vyhrievané a 4 chladené držiaky na nápoje, stredový displej infotainmentu vpredu aj vzadu, Apple CarPlay vpredu i vzadu, 3-zónová klimatizácia, palubný internet, Wi-Fi či sústava vysokokvalitných reproduktorov.
Ak by ste mali záujem brázdiť diaľnice do rýchlosti 300 km/h v Mega GT so svojimi kamošmi čisto na elektrickú energiu, je najvyšší čas podať žiadosť a zaplatiť depozit.
Zdroj: news.cision.com/koenigsegg