Brabus 900 Rocket Edition, najrýchlejšie SUV sveta prichádza šialenou rýchlosťou 330 km/h
Pýtate sa aké je najrýchlejšie SUV sveta? My poznáme odpoveď a určite ju poznajú aj v továrni Brabus. Na základe Mercedes-AMG GLE 63 Coupé 4Matic+ totižto nemecký úpravca predstavil nový model Brabus 900 Rocket Edition s výkonom, vyplývajúcim z názvu, monštruóznych 900 koní.
Pôvodný Mercedes-AMG GLE 63 Coupé 4Matic+ bez úprav od Brabusu dosahuje už tak úctyhodných hodnôt – 612 koní, 850 Nm a zrýchlenie z nuly na sto do 4 sekúnd. V Brabuse si však povedali, že z už tak výkonného auta spravia priam beštiu trhajúcu asfalt.
Poriadna kopa technických vylepšení
Na to aby Brabus 900 Rocket Edition dosahoval takýchto hodnôt bolo treba urobiť veľmi veľa priamo vo vnútri osemvalcového motora. V prvom rade sa zväčšil zdvihový objem z 3,982 cm3 na 4,407 cm3 v dôsledku čoho museli byť vymenené piesty za nové, kované, na prispôsobenej ojnici. Toto nie je zďaleka všetko čo muselo byť menené, takisto bola pridaná nová kľuková hriadeľ, palivové čerpadlo a turbodúchadlo. Nové turbo potrebovalo aj modifikovaný systém nasávania. Pod karbónovou kapotou ešte nájdete aj samozrejme novú riadiacu jednotku.
Výsledok je beštiálny
Čo sa im teda podarilo vydolovať? Ako sme už spomínali Brabus disponuje výkonom 900 koní, ktoré zabezpečuje zrýchlenie z nuly na sto za 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 km/h. S týmto balíkom ľahko prekoná svojich konkurentov ako Lamborghini Urus, Bentley Bentayga alebo Porsche Cayenne Turbo GT. V Brabus 900 Rocket Edition si budete môcť došliapnuť aj napríklad na BMW M5 Competition alebo Jaguar F-Type R, ale pozor, Brabus pritom váži 2,4 tony.
Šetrnosť za newtonmetre
V Brabuse však museli myslieť aj na šetrnosť. Krútiaci moment musel byť z 1 250 Nm obmedzený na 1 050 Nm a to predovšetkým s ohľadom na životnosť 9-stupňovej automatickej prevodovky.
➡️NEPREHLIADNITE: Nové S-ko od Brabusu!
Špičkové auto na špičkových kolesách
Keďže treba túto masu koní aj zastaviť tak Brabus vsadil na dierované brzdové kotúče s priemerom 400 milimetrov vpredu a 360 milimetrov vzadu, uložených za 24-palcovými diskami Monoblock Z Edition. Aerodynamike kolies majú taktiež pomáhať karbónové kryty diskov, ktoré majú za úlohu znižovať turbulencie.
Na prvý pohľad agresívny
Vylepšenie neobišlo ani výfukový systém, podvozok a aerodynamiku. Vďaka vzduchovému podvozku je teraz auto nižšie o 25 mm a štvorica koncoviek výfukového systému zabudovaných do nového karbónového difúzoru rozburáca každý tunel, do ktorého prídete. Vpredu nechýba agresívny spojler zabraňujúci zdvíhaniu prednej nápravy, mriežka a vzadu zasa 3-dielny decentný spojler.
Cena blížiaca sa Rolls Royce Cullinan
Cena veru zodpovedá jedinečnosti tejto nemeckej beštie, zaplatíte si za ňu presne 381 243 €. Keď však máte záujem nezabudnite sa poponáhľať, výroba je limitovaná iba na 25 kusov.