Nové BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition
Divízia BMW M prichádza s dvojicou najvýkonnejších variantov SUV modelov. Po facelifte modelov X5 a X6 sa na trh dostávajú aj ich M-kové verzie.
Vzhľad
Športová dominancia a extrovertný vizuálny postoj sú hlavnými znakmi dizajnu exteriéru nových modelov BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition. Výraznejší vzhľad prináša najmä nový dizajn prednej časti. Ľadvinky masky chladiča BMW teraz dostali čiernu farbu. Medzi vizuálne príťažlivé prvky patria aj horizontálne mriežky ľadvinky chladiča a zväčšené označenie modelu.
Bočný pohľad odhaľuje jasný dizajnový jazyk oboch modelov a ich výrazné proporcie. Kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadný spojler modelu BMW X6 M Competition sa na požiadanie dodávajú aj v karbónovom vyhotovení. Na oboch modeloch sa výrazná stredová časť difúzora tiahne smerom nadol k spodnému okraju zadného nárazníka. Poskytuje tiež sofistikované ohraničenie pre dva páry dvojitých koncoviek výfuku, ktoré sú známe aj z iných modelov M.
Interiér
Srdce inovácií dizajnu interiérov nových modelov BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition tvorí zakrivený displej BMW Curved Display, ktorý dodáva kokpitu typickému pre vozidlá s označením M moderný a exkluzívny nádych. Tvorí ho 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou s veľkosťou 14,9 palca, pričom obe obrazovky využívajú jeden spoločný sklenený povrch. Dotykový displej stredového ovládacieho displeja umožňuje digitálne ovládanie mnohých funkcií, čo viedlo k výraznému zníženiu počtu tlačidiel a ovládacích prvkov.
V zozname štandardnej výbavy sa nachádzajú aj M multifunkčné sedadlá, opierky na kolená, čalúnenie jemnou kožou Merino a audiosystém Harman Kardon. Panoramatické sklenené strešné okno Sky Lounge a audiosystém Bowers & Wilkins patria medzi niektoré z množstva prvkov výbavy dodávaných na požiadanie.
➡️NEPREHLIADNITE: TEST: Volkswagen Passat Alltrack – všetko v jednom!
Debut 48 V systému
Elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky M Steptronic poskytuje dodatočný výkon až 9 kW (12 k) a krútiaci moment 200 Nm, pričom funguje aj ako štartovací generátor umiestnený priamo na kľukovom hriadeli. Potrebnú energiu dodáva 48 V batéria umiestnená v motorovom priestore. Batéria sa nabíja pomocou vysoko účinnej adaptívnej rekuperácie pri brzdení a pri spomaľovaní.
Vylepšená technika
Novo zabudovaná 48 V technológia spája sily s novým motorom M TwinPower Turbo V8. Okrem priečneho výfukového potrubia dostal 4,4-litrový agregát zosilnený kľukový hriadeľ, zlepšené preplňovanie turbodúchadlom, nové sacie potrubie a optimalizovaný systém rozvodu oleja, ako aj proces separácie oleja. Pohonná jednotka poskytuje maximálny krútiaci moment 750 Nm už od 1800 ot./min. Maximálny výkon je na úrovni 460 kW (625 k).
Ostrejšia odozva motora V8 spolu s dodatočným výkonom elektromotora posúvajú výkonnostné atribúty, ktorými sa automobily M dlhodobo vyznačujú. Nové modely BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Očarujúcejší charakter pohonného systému sa zreteľne prejavuje aj pri prudkom zrýchlení. Štandardný výfukový systém M Sport s elektronicky ovládanými klapkami pridáva k zážitku z výkonu so vzrušujúcim zvukom jazdy ďalší rozmer. K zlepšeniu výkonu benzínového motora prispievajú aj nové katalyzátory.
Rýchlejšia prevodovka a vylepšený pohon xDrive
Výkon motora sa prenáša do novej verzie osemstupňovej prevodovky M Steptronic s novým softvérom, ktorá v automatickom aj manuálnom režime ponúka výber z troch nastavení radenia. Medzi novinky patrí okrem iného aj nové nastavenie a ostrejší chod radenia.
Ďalším príspevkom k výraznému výkonu je novo upravená verzia systému pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý spolupracuje s aktívnym M Diferenciálom na zadnej náprave. Vodič si môže prepnúť zo základného nastavenia 4WD do režimu 4WD Sport, ktorý umožňuje zažívať kontrolované drifty rozdelením výkonu s výrazným uprednostňovaním zadných kolies.
Dokonalý podvozok
Štruktúra karosérie a uloženia podvozka majú výnimočne tuhú konštrukciu, ktorá zaisťuje, že oba modely zvládajú pre značku M charakteristickú zmes dynamiky, obratnosti a precíznosti. Systémy pruženia a tlmenia im zároveň umožňujú ponúkať výnimočnú šírku schopností od športových, až po maximálny komfort počas cestovania na dlhé vzdialenosti.
Štandardná špecifikácia zahŕňa adaptívne M odpruženie s prepracovanými elektronicky riadenými tlmičmi a aktívnym potláčaním nakláňania. Brzdy M spolupracujú s najnovšou generáciou integrovaného brzdového systému v konfigurácii špecifickej pre modely M, ktorá dáva vodičovi možnosť nastavenia dvoch úrovní prejavov brzdového pedála.
Zdroj: press.bmwgroup.com
1 Response
[…] ➡️NEPREHLIADNITE: Takto vyzerá nové BMW X5 M! […]