Audi RS3 po facelifte 2024 – nový rekordér z Nordschleife
Audi RS3 po facelifte patrí bez pochýb medzi najlepšie kompaktné športové autá na trhu vďaka jedinečnému 5-valcu, pohonu všetkých 4-kolies quattro, dokonca aj s pretáčavým charakterom, a neskutočne dobre vyladeným podvozkom. Facelift mu pomohol zdolať nový rekord na Nürburgring Nordschleife a zosadil z trónu BMW M2 so zadným pohonom. Aké dôležité zmeny sa udiali po facelifte?
Pohon nezmenený, ale prináša výraznejší zvuk
Audi RS3 po facelifte si ponecháva 5-valec s identickým výkonom 400 koní a 500 Nm, ktorý zrýchli vozidlo z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálka je obmedzená na 290 km/h. Facelift má priniesť ešte výraznejší zvuk vďaka optimalizovanému ovládaniu výfukových klapiek v rozsahu otáčok medzi 2 200 a 3 500. Týmto spôsobom päťvalec generuje výraznejší zvuk bez ohľadu na zvolený režim. Audi Sport tak umocňuje emocionálny zážitok z jazdy najmä v spojení s voliteľným výfukovým systémom RS Sport.
O 5 sekúnd rýchlejšie na Nordschleife ako BMW M2 a o 7 sekúnd rýchlejšie ako predfacelift
Audi sa zameralo skôr na nové vyladenie podvozka. Audi RS3 po facelifte ešte lepšie jazdí v zákrutách, redukuje nedotáčavosť pri vjazde do zákruty a zatáča ochotnejšie najmä vďaka vektorovaniu brzdného momentu. Vďaka jemne dávkovaným brzdným zásahom na vnútorných kolesách dokáže vozidlo nasmerovať na lepší výjazd zo zákruty a tým skôr z nej akcelerovať.
Základom pre vysokú jazdnú dynamiku je interakcia rozdeľovača krútiaceho momentu s jeho plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi zadné kolesá, elektronické riadenie stability, selektívne riadenie krútiaceho momentu na kolesá (vektorovanie brzdného momentu) a adaptívne tlmiče športového podvozku RS. Vďaka ďalej vyvinutému algoritmu reagujú ešte ostrejšie na príslušné jazdné situácie. Vozidlo je agilnejšie, lepšie ovládateľné a stabilnejšie v zákrutách.
Driftovanie je ešte jednoduchšie
Vylepšený algoritmus torque splitteru prináša ešte väčšiu pretáčavosť v režime torque rear (drift režim). Predtým sa pretáčavosť generovala predovšetkým pri poriadnom zošliapanutí plynu. Pretáčavosť sa teraz v RS3 ľahšie iniciuje aj prostredníctvom uhla natočenia volantu. To umožňuje vodičovi rýchlejšie dosiahnuť rovnaký uhol driftu.
➡️ NEPREHLIADNITE: Boli sme driftovať na zavlažovanom okruhu na Audi RS3
Aké zmeny v interiéri prináša facelift?
Oproti faceliftu dostala nová RS3-ka nový volant s dvomi voličmi jazdných režimov, ktorý má plast v strede a na mňa pôsobí lacnejšie ako predfaceliftový volant, ale nechcem predbiehať, chcem si to samozrejme pozrieť najprv naživo. Prístrojovka takisto ostáva plastová a nepribudlo ani prešívanie.
Pribudla možnosť priplatiť si za nové škrupinové sedačky, ktoré už poznáme z Audi RS4 competition plus. Okrem výborného držanie tela v zákrutách sú veľmi vizuálne atraktívne vďaka viditeľnému karbónu.
➡️ NEPREHLIADNITE: Audi RS4 competition plus – praktický športovec
Novinkou je taktiež prídavné ambientné osvetlenie vo dverách v oblasti lakťov a Sonos audio systém.
Nový exteriér Audi RS3 po facelifte
Zvonka si môžete všimnúť novú prednú masku vrátane nového loga, prepracovaný predný aj zadný svetelný podpis a výraznejší zadný difúzor s integrovaným svetlom ako pri závodných vozidlách.
Kúpiť alebo nekúpiť?
Za mňa kúpiť. Audi RS3 po facelifte ešte ľahšie driftuje ako doteraz, oproti konkurencii má jedinečný zvuk 5-valca a podvozok umožňuje extrémne športovú jazdu v zákrutách bez akejkoľvek nedotáčavosti.
Zdroj: Audi Media Center