Veľké. Toto jediné slovo zhruba charakterizuje celé vozidlo. Karosériou veľmi podobný Mercedes-Benz GLS dostane onedlho vážneho rivala. Značka BMW berie túto štúdiu ako začiatok nového chápania luxusu či pohonu a sériový model tohto ‚minibusu‘ predstaví už v roku 2018.
BMW Concept X7 iPerformance
Na prvý pohľad je zrejmé, že budúci model bude jednoznačne najväčším z modelovej rady X. Tiež sa dá vychádzať z číselného označenia 7, ktorého kombináciu s písmenom poznáme od inej nemeckej značky. Koncept však prezrádza aj nový dizajnový jazyk značky – malé množstvo precíznych línií a veľké detailne tvarované plochy či takmer kolmá predná časť vozidla s obrovskými „ľadvinkami“. Masívny dojem z auta podtrhujú obrovské 23 palcové disky z ľahkých zliatin.
Pozdĺžne zadné svetlá s podsvietením v tvare písmena L zvýrazňujú celkovú širku vozidla a poukazujú na obrovský priestor vnútri vozidla. Dvere batožinového priestoru sa rozprestierajú cez celú zadnú časť vozidla a poskytujú veľkorysý priestor pre nakladanie a vykladanie batožinového priestoru.
Pocit prestíže sa presunul aj do interiéru. Ten je veľmi premyslene 6-miestny s dôrazom na najdôležitejšie prvky – kvalitné materiály, otvorenosť a konektivitu. Interiér nie je nijako prezdobený, ale práve naopak, veľmi minimalistický a otvorený vďaka prechodu čelného skla do panoramatickej strechy.
Dekorácie v podobe jaseňového dreva s otvorenými pórmi či lešteného hliníka umocňujú pocit výnimočnosti. Zaujímavosťou sú aj štandardne dodávané LED svetlá zabudované priamo do strechy, dynamické náladové osvetlenie či panoramatický strecha, ktorej súčasťou je zaujímavá štruktúra v tvare písmena Y.
Všetky ovládacie prvky i celá prístrojová doska sú natočené a orientované priamo na vodiča, ktorý je tak doslova pohodlne obklopený kabínou. K dispozícií je digitálna prístrojová doska s rozmerom 12,3 palcov, ktorá je prepojená so stredovou dotykovou obrazovkou. Pod výduchmi klimatizácie sú umiestnené štandardné analógové ovládacie prvky.
Pasažieri v druhom rade sedadiel majú vďaka BMW Connected technológii možnosť používať dva dotykové zábavné systémy. Interaktívna LED choreografia na dverách a prístrojovej doske presúva informácie medzi obrazovkami na zadných stranách sedadiel a displejom v prednej časti kabíny.
O pohon sa stará plug-in technológia v kombinácii technológie BMW eDrive a benzínového motoru BMW TwinPower Turbo. Že sa nejedná o obyčajný spaľovací motor poukazuje aj absencia koncoviek výfukového systému.
Nové prichádzadúce modely značky BMW ako BMW radu 8, X7, i8 či i8 Roadster budú prvými v 100-ročnej histórii značky propagované s novým čierno-bielym logom značky, ktoré má po obvode napísané celé znenie značky „Bayerische Motoren Werke„. Mnohí vidia tento názov rozpísaný prvýkrát v živote.
By Dávid Žuffa
Zdroj: BMW