Infiniti Q60 Black S – auto s nádychom F1
Preteky seriálu F1 sú to najlepšie, čo sa v automobilových pretekoch dá vidieť. Monoposty sú technologicky na tej najvyššej úrovni a určite nie jeden z nás by chcel zažiť vzrušenie a adrenalín, ktoré vznikajú v takomto aute. Čo ak vám poviem, že sa aspoň z časti dá dostať k podobným pocitom? Značka Infiniti totiž predstavila hybridný prototyp, ktorý dokáže rekuperovať energiu systémom z F1 tzv. KERS.
Využije takmer všetko
Q60 Black S vzišlo naozaj z rúk odborníkov, pretože na jeho vývoji spolupracovalo Infiniti s mechanikmi zo stajne Renault Sport Formula One Team. Ich účasť na projekte bola zámerná, pretože sa snažili implementovať systém KERS do bežného auta. Black S prichádza s trojicou motorov, ktoré dokážu rekuperovať energiu nie len pri brzdení, ale aj pri akcelerácií. Prvý z nich je MGU-K (Kinetic) jeho úlohou je rekuperácia kinetickej energie, ktorá vzniká pri brzdení. Má možnosť generovať až 120 kW. Ďalej je tu dvojica motorov pod názvom MGU-H (Heat), ktoré sa nachádzajú na naozaj zvláštnom mieste pretože každý je umiestnený na svojich výfukových zvodoch, ktoré vedú z dvojice turbo dúchadiel. Dokážu rekuperovať energiu z horúcich výfukových plynov, a to v hodnote 30kW. V aute sa nachádza aj Li-Ion batéria, ktorá je schopná prijať 4, 4 kWh energie.
Motor ako sa patrí
Hlavným motor ostáva šesťvalcový preplňovaný benzínový motor. Tento 3.0 litrový motor má k dispozícii už spomínanú dvojicu turbodúchadiel. Jeho výkon je 298 kW a točivý moment dosahuje hodnotu 475 Nm v rozsahu od 1600 do 5200 otáčok. Ak Q60-tka zapojí do hry aj hybridný systém tak jej výkon stúpne na 420 kW a z pokoja na stovku sa dostanete do štyroch sekúnd. Motor pritom spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Infiniti ponúka tri jazdné režimy Road, Quali a Race. Odlišujú sa napríklad veľkosťou rekuperácie.
Váha je dôležitá
Black S má na karosérii karbónové panely, a to z dôvodu, že celý hybridný systém pridáva na váhe niečo okolo 200 kilogramov a výrobca sa takto rozhodol znížiť váhu. Na aute sú tiež 21″ palcové disky, ktoré sú obuté na pneumatikách o rozmere 275/30 R21 vpredu a 295/30 R21 vzadu. V interiéri by ste ale márne hľadali zadný pár sedadiel. Tie tam bohužiaľ nie sú. Ich miesto prevzala Li-Ionová batéria a riadiaca jednotka celého hybridného systému.
Q60 Black S je zatiaľ iba prototyp, ale Infiniti má víziu, že do roku 2021 bude mať všetky modely elektrifikované. „Vykonanie skoku z okruhu na cestu je niečo z čoho sme veľmi nadšený“ hovorí sám šéf Renault F1, Cyril Abetoul. Myslím, že nadšený sme aj my, automobiloví nadšenci a v kútiku duše dúfame, že sa v autách bude objavovať viac F1 prvkov.
Zdroj: Infiniti Press