Nové Porsche 911 (992) 2019
V poslednej dobe nemecká automobilka Porsche chrlí jednu novinku za druhou. Nedávno na počesť 70-tych narodenín predstavila 935-ku Moby Dicka, neskôr 911 Speedster – Concept a naposledy to bola Panamera GTS. Včera v Sensation v Los Angeles na udalosti LA Auto Show oslávila svoju premiéru novinka ôsmej generácie modelovej rady Porsche 911 s označením (992).
Pohon
Nová 911-ka prichádza s dvomi verziami Carrera 4S a Carrera S, ktoré spája rovnaký preplňovaný plochý 6-valec o objeme 2 981 cm3 s výkonom 331 kW (450 PS), čo je o 22 kW (30 PS) viac v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Tento benzínový biturbo motor už je vybavený filtrom pevných častíc.
Efektívnosť pohonu sa zvýšila prostredníctvom vylepšeného procesu vstrekovania paliva, nového usporiadania turbodúchadiel a chladenia stlačeného vzduchu. Motor spolupracuje s novo vyvinutou 8-stupňovou prevodovkou s dvojitou spojkou PDK. Oba modely porazili štvorsekundovú hranicu zrýchlenia z 0 km/h na 100km/h. Zatiaľ, čo Porsche 911 Carrera S s pohonom zadných kolies zvládne zrýchlenie za 3,7 sekundy, jeho „súrodenec“ 911 Carrera 4S s pohonom všetkých kolies potrebuje 3,6 sekundy. Vďaka týmto hodnotám sú obe nové vozidlá rýchlejšie o 0,4 sekundy, ako ich predchádzajúci model. Pre prípad skrátenia akcelerácie o ďalšie 0,2 sekundy Porsche pridáva do vozidla voliteľný Sport Chrono paket.
Maximálne rýchlosti sú pre 911 Carrera S 308 km/h a pre 911 Carrera 4S 306km/h. Spotreba paliva podľa NEDC je zaznamenaná pre model Carrera S so zadným náhonom 8,9 l/100km zatiaľ čo Carrera 4S s pohonom všetkých kolies zaznamenáva 9,0 l/100km.
Dizajn
Hoci sa na prvý pohľad zdá, že nový model je v prednej časti podobný tomu predchádzajúcemu, pri dôkladnom prezretí predsa len zbadáte rozdiely. Zmenami v prednej časti si prešli svetlomety, ktoré sú obohatené Matrix LED technológiou.
Kapota s „výklenkom“ evokuje na dizajn prvej generácie 911-ky. Predný nárazník okrem toho, že dostal nový dizajn, tiahne linku popod svetlá, kde sa spája s koncom kapoty. Automobilka zdôrazňuje, že telo karosérie je vpredu o 45mm a o 44 mm vzadu širšie ako u predchodcu.
Bočné strany boli obohatené rozšírenými blatníkmi a zapustenou kľučkou dverí, ktoré dotvárajú plynule hladkú líniu. Mimochodom vonkajšie plochy karosérie sú zhotovené z hliníka. Celkový vzhľad dotvárajú predné 20-palcové a zadné 21-palcové kolesá, ktoré sa postarajú o zlepšený grip.
V zadnej časti si vašu pozornosť získa pomerne vyhladený nárazník. Priestor na montáž EČV bol presunutý medzi koncovky výfukov.
Za povšimnutie určite stoja aj koncové LED svetlá, ktoré sú spojené s brzdovým svetlom cez celú šírku vozidla. Tretie brzdové svetlo je nenápadne zakomponované v chladiacej mriežke pod zadným oknom.
Interiér
V úplne novom interiéri na vás číha mnoho zaujímavosti. Najväčšiu pozornosť si zaslúži palubná doska, inšpirovaná modelmi rady 911 zo 70-tych rokov s využitím najmodernejších technológií.
V strede umiestnený analógový otáčkomer je obklopený po bočných stranách tenkými bezrámovými displejmi.
Uprostred palubnej dosky je umiestnená 10,9-palcová farebná obrazovka so systémom PCM (Porsche Communication Management). Pod displejom sa nachádza pätica tlačidiel pre jednoduchší a priamy prístup k dôležitým funkciám vozidla. Štandardné funkcie PCM zahŕňajú online navigáciu s dopravnými informáciami v reálnom čase, ale aj škálu digitálnych služieb Porsche Connect Plus.
Úpravou si samozrejme prešiel aj stredový tunel medzi prednými sedadlami. Márne by ste hľadali manuálne riadenie na miniatúrnej radiacej páke. Tento „mód“ aktivujete samostatným tlačidlom pod radiacou pákou na rozdiel od jeho predchodcu.
Bezpečnosť
Nové systémy pomáhajú zvýšiť bezpečnosť a komfort šoféra. Po prvýkrát sa v modelovej rade 911 objavila funkcia Night Vision Assist s tepelnou zobrazovacou kamerou.
Nová dôležitá funkcia Wet mode (mokrý režim) detekuje vodu na ceste, tým pádom prispôsobí správanie systémov nepriaznivým podmienkam, čím dodáva vodičovi väčšiu istotu na šmykľavom povrchu.
Ale pozor! Neznamená to, že sa vozidlo bude chovať, ako na suchom povrchu. Aj s pomocou takýchto vyspelých systémov treba jazdiť hlavne s rozumom.
Samozrejmosťou sú systémy od adaptívneho tempomatu, start-stop systému až po brzdového asistenta…
Cena
Oba tieto modely sú k dispozícii na objednávku. V Nemecku sa cena Porsche 911 Carrera S pohybuje od 120 125 Eur s DPH a Porsche 911 Carrera 4S od 127 979 Eur s DPH. Samozrejme cena stúpa v závislosti od požiadaviek zákazníka za príplatkovú výbavu.
Zdroj: newsroom.porsche.com
1 Response
[…] Nová, ôsma generácia je charakteristická technológiami a ešte vyšším výkonom. Viac o novej 992 sa dočítaš TU. […]