modelu je ľahšia a technicky prepracovaná. Zrýchluje takmer ako Porsche 911 Carrera.
TEST: BMW X3 M40i (G01)
Nová X3-ka podstatne narástla a je o 6 cm dlhšia a o 5 cm širšia. Predošlá generácia bola už zastaraná a s porovnaním X5 podľa môjho názoru nemala až tak výrazný dizajn. S novou generáciou G01 sa avšak celkový vzhľad podstatne zmenil. Všimni si napr. vpredu aktívne veľké ladvinky(Active Air Stream), masívne prelisy na kapote, voliteľné full LED predné svetlomety.
Pod kapotou v M40i sa skrýva radový benzínový 6-valec s výkonom 265 kW (360 koní) a 500 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4.8 s a maximálka je limitovaná na 250 km/h. Priemerná spotreba je udávaná výrobcom 8.2 l.
V interiéri sme našli mnoho prvkov, ktoré spoločne zdieľa s novým BMW triedy 5. Z hľadiska prepracovanosti a materiálu v interiéri spravilo BMW veľký krok vpred.
K tomu patrí aj ovládanie gestami a veľký kľúč s dotykovým displejom. Dostupný je aj systém CoPilot s čiastočne autonómnou jazdou.
Materiály a povrch v interiéri pôsobia veľmi hodnotne. Avšak v prípade náročnejšieho zákazníka môže vrch prístrojovej dosky ten dojem pokaziť. Preto odporúčam priobjednať „Prístorojová doska v prevedení Sensatec“za 610 eur. Materiál je mäkký na povrch a pôsobí elegantne.
Interiér je možné osvetliť 6 farbami Orange, Lilac, Green, Bronze, Blue a White. Oceňujem detaily ako embasované písmeno X pri kľučke.
Na výber sú 18 až 21 palcové disky. M-brzdy s na modro nalakovanými brdzovými strmeňmi je v rámci štandardnej výbavy X3 M40i.
Trojrozmerné full-LED zadné svetlá v tvare písmena L zvýrazňujú športový charakter vozidla a oproti predchodcovi pôsobia usporiadanejšie.
X3 M40i má už v štandardnej výbave M-športový podvozok.
Zrýchlenie konkurentov z 0 na 100 km/h na porovnanie zoradené od najnižšej základnej ceny:
AMG GLC 43 4.9s 367 koní od 64.200 Euro
Audi SQ5 5.4s 354 koní od 66.200 Euro
X3 M40i 4.8s 360 koní od 66.300 Euro
Macan GTS 5.2s 360 koní od 74.800 Euro
Adaptívne LED predné svetlomety obsahujú tlmené svetlá, diaľkové svetlá a smerovky vo full-LED technológii.
Rozloženie váhy 50:50 a nový xDrive zameraný viac na zadnú nápravu podčiarkujú slogan BMW „Radosť z jazdy“. A taktiež sa nová X3-ka môže pochváliť slušnými offroadovými vlastnosťami a to nájazdový uhol 25.7° vpredu/22.6° vzadu, prechodový uhol 19.4° a brodivosť až 50 cm.
Osobné hodnotenie:
Ak sa niekto rozhodoval medzi X3 a X5, tak pri novej generácii X3 to budeľahšia voľba . Nová X3 totiž podstatne narástla, ale zároveň si zachovala športový charakter. Čo sa týka konkurencie, X3 má momentálne najmodernejšiu techniku spomedzi konkurentov. Spravodlivo môžme teda porovnať len X3 M40i s novým Audi SQ5. SQ5 je fakticky pomalšie a X3 M40i ma viac zaujalo surovejším a športovejším prejavom počas jazdy.
By podlahar
Foto: Samuel Zaťko, podlahar, BMW Slovensko
Video: podlahar
Zdroj: Press BMW Group