Audi SQ7 a SQ8 prišli o dieselový motor, náhrada je prekvapivá
Automobilka z Ingolstadtu už nejaký ten rok pridáva do dvojice S-kových modelov SUV naftový agregát. Doba sa mení a pod kapotu sa opäť vracia majestátny benzínový agregát.
Nečakaná zmena
Naftové lokomotívy SQ7 a SQ8 sú minulosťou. Totižto 4-litrový naftový V8 motor s výkonom 320 kW / 435 koní s majestátnymi 900 Nm vypadáva z ponuky. Ako náhrada prichádza taktiež 4-litrový, no benzínový osemvalec s výkonom 373 kW / 507 koní a 770 Nm. To znamená, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 4,1 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h zvládne za 3,8 sekundy. Maximálka je už štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h. Avšak reakcia na plynový pedál môže byť horšia, pretože trojicu turbodúchadiel nahrádza len dvojica s twin-scroll technológiou.
Ako je na tom so spotrebou?
SQ7 bola známa tým, že poskytla množstvo dynamiky s priemernou spotrebou ľahko cez 9 litrov na 100 km. Po novom je to trošku inak. Keďže prišiel nový výkonnejší motor so spaľovaním benzínu, tak priemerná spotreba sa zdvihla. Audi sľubuje priemernú spotrebu 12 – 12,1 litra na 100 km, čo na viac ako 500-koňové SUV vôbec nie je zlá hodnota.
Stále je to klasika
V prípade oboch modelov je samozrejmosťou športový vzduchový podvozok, ako aj riadená zadná náprava. Už v základe SQ7-čka obutá na diskoch s priemerom 20 palcov, v prípade modelu SQ8 sú to 21-palcové disky. Vrcholom ponuky SQ7 sú 22-palcové disky, u SQ8-čky až 23-palcové disky. Obe verzie brzdia kotúčmi s veľkosťou až 400 milimetrov. Za príplatok je možné Audi vybaviť aktívnymi stabilizátormi či športovým diferenciálom.
Cenovka
Počiatočná hodnota SQ7-čky štartuje na cene ľahko cez 93 000 eur, v prípade SQ8-čky sa pod hranicu 100 000 eur nedostanete. Očakávaný príchod na trh je už na jeseň roku 2020.
Zdroj: audi-mediacenter.com