ŠKODA Enyaq Coupé 85x Laurin & Klement – elegantný ekológ
Škoda Enyaq v karosárskom variante coupé sme v redakcii už testovali. Vtedy sme mali dočinenia s verziou RS a 80. Kým verzia RS bola zameraná na vyšší výkon a dynamickú jazdu, verzia Coupé 80 kládla dôraz na väčší luxus, komfort a vyšší dojazd. Laurin & Klement 85x je presne spojením týchto dvoch svetov. Poďme však na to postupne.
Elegantný dizajn
Škoda Enyaq Coupé Laurin & Klement prináša elegantné línie a o niečo prémiovejší pocit do sveta elektromobilov. Už na prvý pohľad zaujme svojim športovým coupé vzhľadom, ktorý kombinuje aerodynamické tvary s robustnosťou typickou pre SUV. Predná maska „Crystal Face“ s osvetlením a veľké 20-palcové disky kolies dodávajú autu sofistikovaný a nezameniteľný vzhľad. Disky kolies sú špecifické práve pre verziu Laurin & Klement. Ďalšími charakteristickými prvkami sú matné strieborné detaily na prednom nárazníku a plaketa s označením verzie na predných blatníkoch.
Pohon
Pod kapotou sa skrýva výkonný elektromotor s výkonom 210 kW (286 k), ktorý zabezpečuje dynamickú jazdu, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za obstojných 6,6 sekundy. Batéria s kapacitou 82 kWh poskytuje dojazd približne 540 km (WLTP), čo je viac než postačujúce na dlhšie cesty. Počas testu sa mi na jedno nabitie podarilo prejsť v kombinovanej prevádzke až 450 kilometrov. Pri jazde sa Škoda Enyaq Coupé prejavuje komfortne, ticho a stabilne, pričom podvozok výborne filtruje nerovnosti akéhokoľvek typu.
Odhlučnenie podvozka a interiéru od vonkajších zvukov tiež stojí za pochvalu. Samozrejmosťou je v tomto prípade systém pohonu všetkých kolies, ktorý zaručuje istotu a trakciu na každom povrchu. Pri nespevnených cestách elektronika pohonu oboch náprav rozdeľuje krútiaci moment v prospech zadnej nápravy, čo sa prejavuje výbornými jazdnými vlastnosťami aj pri svižnej jazde po kľukatých cestách.
Jazda
Škoda Enyaq Coupé 85x s DCC podvozkom ponúka výborné jazdné vlastnosti, ktoré spájajú dynamiku a komfort so sebaistým správaním na rôznych povrchoch. Jednou z najväčších výhod je práve adaptívny DCC podvozok. Systém umožňuje aktívnu reguláciu tlmičov a prispôsobuje tvrdosť podvozka aktuálnym jazdným podmienkam alebo preferenciám vodiča. DCC podvozok ponúka rôzne režimy, od komfortného až po športový, čím zabezpečuje citelný rozdiel v jazdnom prejave. Stabilitu a minimálne náklony karosérie zasa zabezpečuje nízko uložené ťažisko vďaka zabudovaniu ťažkej batérie do podlahy.
Enyaq 85x a tiež verzia Enyaq RS umožňujú nabíjanie výkonom až 175 kW, čo znamená, že na rýchlonabíjacej stanici nabijete akumulátor z 10 na 80 % o 8 minút rýchlejšie než predtým – teraz vám na to bude stačiť 28 minút. To však platí za ideálnych podmienok. Na druhej strane, Škoda Enyaq 85 s pohonom výhradne zadných kolies zostáva pri pôvodnom výkone nabíjania 135 kW a to aj napriek tomu, že dostal vylepšený akumulátor aj nový softvér.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Škoda Enyaq Coupé 80
Interiér
Interiér Enyaqu Laurin & Klement pôsobí celkovo luxusne. Väčšina použitých materiálov je na veľmi vysokej úrovni – kombinácia kože a chrómových detailov vytvára pocit prvotriednej kvality. Napriek tomu sú niektoré prvky, ktoré by si podľa môjho názoru zaslúžili vylepšenie. Napríklad madlo na zatváranie dverí je z tvrdého plastu, čo nielenže neladí s inak podareným zvyškom interiéru, ale pôsobí labilne a lacno. Inak interiéru nemám naozaj čo vytknúť – kožou obšitá prístrojová doska len potvrdzuje prémiový status verzie Laurin & Klement.
Sedadlá sú mimoriadne pohodlné a poskytujú dostatočnú oporu aj pri dynamickej jazde. V interiéri dominuje veľký 13-palcový displej infotainmentu s vynoveným a plynulejším rozhraním. Samozrejmosťou je aj minimalistický digitálny kokpit. Priestranný interiér ponúka dostatok miesta pre pasažierov aj batožinu, a to aj napriek klesajúcej línii strechy.
Záver
Škoda Enyaq Coupé Laurin & Klement je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú ekologické, no zároveň luxusné a dynamické SUV s najnovšími technologickými inováciami. Postačujúci dojazd, bohatá výbava a kvalitné spracovanie radia Enyaq medzi mojich favoritov spomedzi koncernových konkurentov.
➡️ NEPREHLIADNITE: Škoda Octavia RS 2.0 TSI – praktický športovec bez konkurencie
Technická špecifikácia
Enyaq Coupé 85x L&K | Enyaq Coupé 80 | Volkswagen ID.5 GTX | |
Motor/palivo | elektromotor | elektromotor | elektromotor |
Nabíjanie 0-80 % (min) | 28 | 38 | 38 |
Max. prijatelný výkon nabíjania (kW) | 175 | 135 | 135 |
Dojazd výrobca/test | 540 / 450 | 545 | 479 |
Výkon motora (kW/k) | 210 / 285 | 150 / 204 | 220 / 229 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 545 | 310 | 460 |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 16,5 / 16.9 | 16,6 | 19 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2375 | 2119 | 2211 |
Objem batožinového priestoru (L) | 570 | 570 | 543 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 | 160 | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6.6 | 8,5 | 6.2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 66 030 / 70 025 | 54 300 | 60 080 |