Continental si veľmi dobre uvedomuje, že pri súčasnom vývoji a postupnom prechode k elektrickému pohonu či autonómnej jazde bude dôležité, aby výraznou zmenou prešli i pneumatiky. Ku svojej prvej idei, o ktorej sme tiež informovali, pridáva ďalšie zaujímavé vylepšenia.
ContiSense a ContiAdapt: Budúcnosť pneumatík
Systém ContiSense je založený na vodivých gumových zmesiach, ktoré umožňujú preposielanie signálu z vysielača v pneumatike do prijímača vo vozidle. Tieto senzory nepretržite monitorujú aktuálne vlastnosti pneumatiky, ako napríklad jej teplotu a v prípade, že dôjde k odchýlke od preddefinovaných hodnôt, okamžite upozornia vodiča.
Pokiaľ by došlo k prepichnutiu pneumatiky, ihneď sa uzavrie vnútorný okruh a vodič dostane upozornenie. Funguje to omnoho rýchlejšie ako dnešné systémy, ktoré podobný problém ohlásia až pri výraznejšom poklesu tlaku v pneumatikách. Neskôr by mohli byť súčasťou ContiSense aj senzory na zisťovanie prítomnosti snehu či dažďa na vozovke, automaticky by prispôsobili vlastnosti pneumatiky daným podmienkam či preniesli danú informáciu do vozidla alebo smartfónu.
ContiAdapt zahŕňa mikro-kompresory zabudované v kolese, ktoré dokážu meniť tlak v pneumatikách a tým meniť šírku pneumatiky resp. kontaktnej plochy. Prednastavené sú štyri ‚jazdné programy‘ a to pre mokrý, nestabilný, šmykľavý či normálny terén. Napríklad, kombinácia úzkej kontaktnej plochy a vysokého tlaku v pneumatikách je ideálna pre suché cesty, šetrí energiu a má nízky valivý odpor.
Spolu s týmito systémami sa na IAA predstavil ďalší koncept novej pneumatiky, ktorá má dezén prispôsobený pre viaceré jazdné podmienky a spolu s ContiSense a ContiAdapt dokážu poskytnúť najlepšie podmienky pre jazdu v budúcnosti.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Continental