Ford Focus ST – motor z Mustangu?
Nová generácia Fordu Focus bola predstavená už pred pár mesiacmi, niekoľko kúskov sa už stihlo dostať aj ku svojim novým majiteľom. Čo mnohých ale sklamalo je ponuka benzínových motorov, kde by ste márne hľadali viac ako tri valce.
Práve pre týchto ľudí prichádza Ford so športovo zameraným Focusom ST. Pod kapotu dostalo ST-čko 2.3 litrový štvorvalec EcoBoost, známy hlavne z Mustangu alebo predchádzajúcej verzie Focusu RS. Oproti týmto autám je motor značne oslabený, dosahuje maximálny výkon 280 koní (206 kW) a krútiaci moment 420 Nm. Avšak to nie je jediný motor, ktorý si môžete kúpiť. Rovnako ako pri predchádzajúcom modeli môžete siahnuť po 2 litrovom turbodiesely s výkonom 190 koní (140 kW) a krútiacim momentom 400 Nm.
Motor vďaka inovatívnej technike anti-lagu, známej z Fordu GT, necháva otvorenú škrtiacu klapku aj pri uvoľnení plynového pedálu, čím udrží rýchlosť otáčania turba a v prípade potreby tak rýchlejšie zvýši plniaci tlak. Motory sú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, v prípade benzínovej verzie si môžete doplatiť za 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Pri manuálnej prevodovke dostanete aj funkciu automatických medziplynov. Tá je určená hlavne pre menej skúsených vodičov, ktorým zaistí hladšiu zmenu prevodu. Tí skúsenejší si môžu túto funkciu ľahko vypnúť.
Ako je ešte stále pri hothatchoch zvykom, poháňané sú predné kolesá. Pri verzii s benzínovým motorom dostanete aj elektronický samosvor, ktorý pomôže s rýchlym prejazdom zákrut. Vďaka adaptívnym tlmičom dokážete stlačením tlačítka spraviť zo športového ST-čka pohodlné auto na cestovanie.
Ani naladenie podvozku neušlo úpravám. Bolo prispôsobené každodennému používaniu rovnako ako zábave na okruhu alebo okreskách. Nájdeme tu aj väčšie brzdy a rýchlejšie riadenie, ale aj pevnejšie tlmiče, ktoré navyše znížia auto o 10 mm k zemi.
Dizajn
Dizajn bol samozrejme zmenený tiež. Maska chladiča je agresívnejšia a pribudol aj výraznejší strešný spojler. Vzadu ale chýba zdvojená stredová koncovka výfuku, ktorá doteraz slúžila ako poznávacie znamenie. Ford ju odstránil kvôli praktickosti, nakoľko koncovky po bokoch umožňujú montáž ťažného zariadenia.
V interiéri pribudol masívny športový volant a športové sedačky Recaro.
Novinka sa začne predávať už toto leto a k dispozícii bude ako päťdverový hatchback tak aj verzia kombi.
Zdroj: fordmedia.eu