Žiadna voliteľná špeciálna verzia či pár pridaných exteriérových prvkov. Toto je skutočný, jedinečný a od podlahy navrhnutý model výkonného off-road pick-upu.
Ford Ranger Raptor
Ranger Raptor je širší a vyšší ako základný model, ktorý disponuje úctyhodnou svetlou výškou až 283 mm a nájazdovým uhlom 32,5 stupňa. Rám karosérie je vyrobený z pevnejšej ocele, brzdy sú výkonnejšie a väčšie ako na základnom modeli a vlastný Terrain Management System, ktorý dokáže auto vďaka elektronike previezť cez akýkoľvek terén.
Prekvapiť môže motor. Vzhľadom na to, že sa jedná o „Perfomance truck„, väčšina z nás by očakávala minimálne V8 motor. Ford však ponúkadvakrát preplňovaný 2.0-litrový BiTurbo motor s výkonom 157 kW (210 koní) a točivým momentom 500 Nm, ktorý je prepojený s prvou 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá zabezpečí vhodný prevodový stupeň za všetkých podmienok. Logika použitia menšieho motora je jednoduchá – čo najvyšší výkon pri čo najmenšej váhe motora.
Novinka prichádza aj s pokročilou technológiou. Range Raptor je vybavenývšetkými štandardnými asistenčnými systémami ako je ESC, asistent ťahania prívesu, asistent rozjazdu do kopca, asistent zjazdu z kopca či asistent jazdy v jazdných pruhoch.
Ako vidieť na fotke, volant je umiestnený na „zlej“ strane. Je to preto, že model je určený pre ázijský a austrálsky trh. Dostupnosť na americkom ani európskom trhu zatiaľ potvrdená nebola.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Ford, CNET, Garáž.cz