Mitsubishi L200 Power Performance – pick-up do mesta aj terénu
Mitsubishi L200 sa nám už raz ukázalo v špeciálnom prevedení Mountain Sherpa no teraz prišlo s ďalšou zaujímavou verziou s názvom Mitsubishi L200 Power Performance. Tento mestský show car má na svedomí české zastúpenie značky, ktoré nám predstavuje model so zvýšeným výkonom, krútiacim momentom a inými vylepšeniami.
Štýlový no robustný zovňajšok
Najprv treba určite povedať, že celkový zovňajšok bol najviac ovplyvnený oproti bežnej verzii špeciálnym polepom Power Performance. Už z neho sa o aute čo to dozvieme, no túto časť necháme na neskôr. Predná maska a špeciálne mriežka chladiča Mitsubishi L200 Power Performance pôsobí mohutne a farebná kombinácia čiernej a oranžovej jej dodáva aj patričný agresívny vzhľad. Nad 18-palcovými kolesami si môžeme všimnúť ďalší z mnohých čiernych doplnkov, a to čierne blatníky, ktoré auto opticky ešte viac rozširujú a tým pádom pôsobí ešte mohutnejšie. Keďže Mitsubishi L200 Power Performance je aj vcelku vysoké auto tak pre niekoho nemusí byť zrovna jednoduché doňho nastúpiť. Preto sa pod dverami nachádza čierno-strieborný nástupný prah, ktorý tento problém odstráni.
Hranatej korbe dominuje robustný zadný nárazník lakovaný na čierno a typické Mitsubishi svetlá s nádhernou grafikou, ktorá sa ukáže akonáhle zapadne slnko. Roleta, ktorá zakrýva korbu sa jednoduchým mechanizmom dá posunúť dozadu a vy môžete naplno využívať obrovský priestor, ktorý ponúka – viac ako 1,5 metra na dĺžku a skoro 1,5 metra na šírku. No a proti šmýkaniu tu nájdete aj protišmykový koberec. Avšak keby ste nevedeli ako na to s roletou na korbe, tak na veku nájdete QR-kód, ktorý vám s tým pomôže a presmeruje vás na video na Youtube. Nad korbou ešte nájdete na čierno lakovaný pevnostný rám, ktorý dodáva autu ešte väčšiu tuhosť.
No a nakoniec strecha. Okrem čiernych líšt a antény je tu ešte jedna zaujímavá vychytávka. LED svetelná rampa ARB vám pomôže kedykoľvek, keď sa budete musieť v noci predierať terénom a predné LED-svetlomety už nebudú postačovať. Jej sila je vážne ohurujúca a bez problémov osvetlí nejaké jazero alebo ktorúkoľvek tmavú ulicu.
Vnúti sa nestratíte
Vnútrajšok Mitsubishi L200 Power Performance pôsobí jednoducho avšak aj veľmi pohodlne, no a využívanie všakovakých funkcii, ktorými je L200-ka vybavená, je vyslovene hračka. Začneme klasicky od volantu. Na kožou-potiahnutom volante nájdete všetky dôležité funkcie, ktoré budete pri jazde potrebovať, či už je to tempomat, informácie o jazde alebo aj len ovládanie hlasitosti hudby. To zaujímavejšie nájdeme však za ním – strieborné pádla, ktoré vo vás aj v takto veľkom pick-upe prebudia túžbu zapretekať si. Pri 173 koňoch a 502 Nm je to raz-dva. Analógové budíky potešia každého nadšenca klasického dizajnu a minimalistický palubný počítať obsahuje všetky potrebné informácie pre ničím nerušenú jazdu, ako napríklad priemernú a okamžitú spotrebu alebo zvolený jazdný režim.
Na stredovom paneli sa nachádza displej, ku ktorému si môžete pripojiť svoj telefón pomocou funkcie Apple CarPlay alebo Android Auto. Nie veľmi pohodlné sú na ňom aj ovládače hlasitosti, keďže sú to iba digitálne tlačidlá, ktoré v priebehu jazdy nie je jednoduché trafiť. Toto však kompenzuje ovládanie hlasitosti na volante. Pod displejom sa nachádzajú analógové ovládače klimatizácie a vypínač štart-stop systému a uzávierky diferenciálu. No a keď pôjdeme ešte nižšie tak si budeme môcť zapnúť pomocou typických Mitsubishi vypínačov vyhrievanie sedačky a nabiť telefón cez 2 USB porty. Naľavo od volantu zas nájdeme tlačidlo na naštartovanie, vypnutie ESP, systému udržiavania v jazdnom pruhu a protikolízneho systému. Tiež si tu vieme zapnúť LED svetelnú rampu ARB.
Na výber máme zo 4 jazdných režimov a to 2H, 4H, 4HLc a 4LLc, ktoré si môžeme zmeniť pomocou kolieska pri ručnej brzde, pri ktorom nájdeme aj tlačidlá na nastavenie jazdného povrchu a asistenta pre zjazd z kopca. V širokých kožených sedačkách sa budete cítiť nadmieru pohodlne a tiež vám zaistia dobrú bočnú oporu. Nastaviť si ich môžete elektricky, ovládačmi na ich boku, do tej najpohodlnejšej pozície.
Poďme ešte na zadné sedadlá, ktoré prekvapia svojou bohatou priestrannosťou. Keď som si sadol za seba, mám 175 cm, tak som mal pred kolenami ešte kopec priestoru a aj keby vedľa mňa sedeli ešte ďalší 2 ľudia tak by sme stále nemali problém sa pomestiť. A keď budú vzadu cestovať iba dvaja tak ich určite poteší lakťová opierka. No a nakoniec vnútorný odkladací priestor. Keď uvoľníte operadlá zadných sedačiek a sklopíte ich, tak vám Mitsubishi L200 Power Performance ponúkne miesto pre zopár maličkostí ako sú napríklad bezpečnostný trojuholník, hasiaci prístroj alebo akýkoľvek menší nákup. Interiér celkovo pôsobil kvalitne a kombinácie kože, ktorú ste mohli nájsť aj na dverách, so strieborným a čiernym lesklým materiálom ulahodí aj vášmu oku. A čo je najdôležitejšie, iba málokedy bolo počuť nejaké vŕzganie.
➡️ Neprehliadnite: Volkswagen Tiguan R-Line – zlatý stred
Nenájdete miesto kam sa nedostane
Mitsubishi L200 je, povedzme si to priamo, poriadny kus auta, to však automaticky neznamená, že budete mať problémy dostať sa s ním kamkoľvek. Začneme jazdou v meste. Keď som po prvýkrát uvidel L200-vku tak som bol hlavne zvedavý aké s ňou bude manévrovanie, a hlavne v meste. Aj s dĺžkou viac ako 5,3 metra to však nebol vôbec žiaden problém. Mitsubishi L200 Power Performance totižto vyhráva spomedzi jej konkurentov, ako napríklad Toyota Hilux alebo Nissan Navara, v minimálnom polomere otáčania, a to iba 5,9 metra. Takže kamkoľvek som v meste išiel, či už to boli úzke uličky alebo parkovacie garáže, tak to L200-vka bez menších problémov zvládla. Pri cúvaní mi pomáhali aj kamery a tiež možnosť nastavenia pohľadu z vtáčej perspektívy. V meste sa moja spotreba pohybovala medzi 10 a 11 litrami na 100 km, samozrejme v závislosti na premávku.
Prejdime z mesta na diaľnicu. Tu s výkonom 173 koní nebol žiaden problém, jedine možno turbo zaberalo v trochu vyšších otáčkach, ale keď už zabralo tak to bolo cítiť. Zamerajme sa však na hluk, ktorý tu počas jazdy bol. Na korbe máte možnosť viacerých pokrytí, či už výklopný kryt, hardtop alebo lamelová „roleta“, ktorú sme mali my. No a práve tá už pri rýchlosti cez 90 km/h vydávala citeľný dunivý zvuk. Pripočítajte si k tomu ešte aerodynamický odpor auta a terénne pneumatiky a vnútri je značný hluk. Avšak toto nie je žiadnym prekvapením pri obrovi ako je Mitsubishi L200 Power Performance. Ešte však musím dodať, že zo začiatku mi tu chýbalo sledovanie mŕtveho uhla, no stačilo sa pohrať so spetnými zrkadielkami a ten akoby mávnutím prútika zmyzol. No a spotreba na diaľnici bola príjemných zistením, keďže sa pohybovala pod 9 litrami, niekedy aj celkom výrazne.
Predtým než pôjdeme do terénu zbehneme ešte na okresky. Tu sa L200-vka taktiež nestratila. Jazda bola veľmi príjemná, miestami som mal pocit akoby som sa iba kĺzal vzduchom, doslova som sa plavil. Podvozok bol vyladený do mäkka a nerovnosti na ceste som niekedy ani len nezacítil. Na okreskách Mitsubishi L200 Power Performance nie je zrovna stvorené na extrémne dynamickú jazdu, skôr si s ňou užijete pohodlnú vychádzku a vybláznite sa v teréne. Aj keď teda musím povedať, že na mokrej vozovke to občas bolo zaujímavé. Keďže L200-vka má základný pohon zadnej nápravy, tak keby chcete ísť v niektorých zákrutách bokom rada vám to umožní, aj keď sa budete výrazne nakláňať. Samozrejme ešte spotreba. Pri dynamickejšej jazde sa pohybovala okolo 9 litrov, avšak pri pohodovej jazde to bolo okolo 8 litrov.
No a konečne sme v teréne. Tu máte na výber z pár možností pohonu, a to pohon zadnej nápravy, 4×4 a pohon všetkých kolies s uzávierkou diferenciálu, predného aj zadného. Pre zaujímavosť pohon 4×4 môžete prepnúť aj bez zastavenia do rýchlosti 100 km/h. Taktiež však máte na výber aj zo 4 jazdných režimov – štrk, bahno, kamene a sneh. Na prašných cestách alebo všakovakých poľných, či už s koľajami alebo bez, na 100 % postačuje pohon zadnej nápravy. Takéto cestičky nepredstavujú pre Mitsubishi L200 Power Performance žiadnu prekážku. Pohon zadnej nápravy, keď je sucho, tak prakticky postačuje na rovnom povrchu. Pri vyšších prevýšeniach, keď bolo treba zdolať strmší kopec tak bolo ľahšie prepnúť na pohon 4×4 a razom ste boli hore.
L200-vka logicky nie je zrovna ľahké auto, s hmotnosťou ľahko cez 2,1 tony po sebe zanechá stopy. No a jej hmotnosť som pocítil asi najviac na povrchu z bežných kameňov. Po chvíľke jazdy sa stalo, že niektoré kolesá sa zaborili a začali sa pretáčať. V tomto momente prišli na rad uzávierky diferenciálu. V priebehu niekoľkých sekúnd som bol z tejto šlamastiky vonku a mohol som pokračovať v jazde. Na záver som sa ešte vybral k miestnemu jazeru, na miesto kam viem, že sa dostalo iba zopár áut. Vedie sem totižto cesta cez malé kamienky, kde ľahko zapadnete, ktorá prechádza do malých prašných kopčekov s citeľným sklonom aj niekoľko stupňov a končí pieskom, ktorý sa miestami mieša s kamienkami. No a čo myslíte, ako to Mitsubishi L200 Power Performance zvládlo? Zvládlo to bez problémov a po chvíli sme boli na mieste. Tento výkon nás všetkých dostal a ja som iba premýšľal, či vôbec existuje nejaké miesto kam by sa toto extrémne vozidlo nedostalo.
Hračka na záver
Pod kapotou Mitsubishi L200 Power Performance drieme 2,2 litrový preplňovaný naftový 4-valec, ktorý má zaujímavú osobnosť, a ktorého výkon bol z pôvodných 150 koní navýšený na 173 koní a skvelých 502 Nm. Už tento motor vydáva určitý zvuk, avšak keby vám to nestačilo tak si pre vás Mitsubishi pripravilo istú zábavku v spolupráci so spoločnosťou Kufatec. Bystrému očku určite neunikla hranatá trubka priamo pod korbou L200-vky. Mitsubishi sem totižto namontovalo generátor zvuku Sound Booster od spoločnosti Kufatec a práve z tejto trubky vychádza zvuk, ktorý si zvolíte. Či už to bude zvuk benzínovej V6 alebo V8 je už iba na vás. A nebojte sa, aj pri akcelerácií to bude poznať. A aj vo vnútri. Akokoľvek by ste však tomu chceli veriť, tak v každom prípade spoznáte, že nejde o pravý zvuk. Túto hračku však oceňujem a bolo zaujímavé ísť po meste so zvukom V8 za zadkom.
Je to teda mestský show car?
Aj keď je Mitsubishi L200 Power Performance myslené ako mestské show car tak svoje terénne gény nezaprie. Svojim sebavedomým vzhľadom určite upúta pozornosť aj v meste, kde nebude problém s manévrovateľnosťou, ale najlepšie sa aj tak bude cítiť pri tvrdej práci v teréne. Nie nadarmo utiahne brzdený príves s maximálnou hmotnosťou až 3 100 kg. Ak sa teda potrebujete, či už pracovne, pre zábavu alebo kvôli bydlisku, dostať do ťažko-prístupných oblastí tak je Mitsubishi L200 Power Performance pre vás určite strelou na istotu.
Mitsubishi L200 Power Performance | Toyota Hilux | Ford Ranger | |
Motor/palivo | 2 268 DI-D/diesel | 2.4 D-4D/diesel | 2.2 TDCi Duratorq/4 |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2 268/4 | 2 393/4 | 2 198/4 |
Výkon motora (kW/k) | 127/173 | 110/150 | 118/160 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 502 | 400 | 385 |
Prevodovka | 6-stupňová automatická | 6-stupňová automatická | 6-stupňová automatická |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 9,7/10,3 | 9,2-10,1 | 7,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 110 | 2 295 | 2 120 |
Dĺžka a šírka nákladového priestoru (cm) | 1 520/1 470 | 1 808/1 540 | 1 549/1 560 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 171 | 170 | 175 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | – | 12,8 | 12,8 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 33 990/44 589 | 32 480 | 32 100 |