Modernizované BMW M3 a M3 Touring [2024]
Modernizované BMW M3 a M3 Touring prinášajú zvýšenie výkonu o 15 kW/20 k pri variantoch s pohonom všetkých kolies, nové dizajnové a výbavové prvky a vylepšené funkcie digitalizácie. Nové svetlomety a volanty dodávajú exteriéru aj interiéru svieži nádych. K nim sa pridávajú nové kované kolesá z ľahkej zliatiny, nové obloženie interiéru a uvedenie BMW Operačného systému 8.5, ktorý je základom najnovšej generácie ovládacieho konceptu BMW iDrive.
Najsilnejšia verzia radového šesťvalca s technológiou M TwinPower Turbo dosahuje v novom prevedení tohto legendárneho modelu výkonu 390 kW/530 k. Pri novom BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive a nové BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive je zvýšený výkon motora prenášaný na všetky kolesá prostredníctvom osemstupňovej prevodovky M Steptronic s funkciou Drivelogic.
➡️ NEPREHLIADNITE: Videorecenzia BMW X5 M Competition – rodinná a priestranná raketa popiera fyzikálne zákony
Pohonná jednotka nového BMW M3 Competition Sedan generuje maximálny výkon 375 kW/ 510 k. Je tiež spojená s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic s funkciou Drivelogic, ktorá posiela hnaciu silu na zadné kolesá. A pre majiteľov, ktorí hľadajú rýdze jazdné zážitky, aké neponúka žiadny konkurent v tomto segmente, je tu nové BMW M3 Sedan poháňané radovým šesťvalcom s výkonom 353 kW/480 k a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies.
Všetky modelové varianty nového BMW M3 Sedan a nového BMW M3 Touring sa budú vyrábať v mníchovskom závode BMW Group. Postupné uvádzanie na svetové trhy odštartuje v júli 2024. Najdôležitejšími predajnými trhmi BMW M3 Sedan sú USA, Čína, Veľká Británia, Austrália a Nemecko. BMW M3 Touring je mimoriadne populárny predovšetkým v Nemecku, ale aj vo Veľkej Británii, ďalších európskych krajinách a Austrálii.
Zdokonalený radový šesťvalec
Maximálny výkon variantu radového šesťvalca, ktorý poháňa ako nové BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive, tak nové BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive, bol zvýšený z pôvodných 375 kW/510 k na 390 kW/530 k. Tejto hodnoty dosahuje pri otáčkach motora 6250 min-1. Ďalej zdokonalený motor dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm v rozšírenom spektre otáčok medzi 2750 a 5730 min-1. Výsledkom je ešte plynulejšia dodávka výkonu, ktorá ďalej zvyšuje radosť z jazdy najmä pri dynamickom jazdnom štýle. Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté úpravou riadiacej jednotky motora a ide o ďalší dôkaz mimoriadneho potenciálu tohto radového šesťvalca vyvinutého spoločnosťou BMW M GmbH, ktorý je základom pre poháňaciu jednotku vozidla BMW M4 GT3 určeného pre vytrvalostné závody.
Zatiaľ čo nové BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, nové BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive potrebuje na dosiahnutie rovnakej rýchlosti z pokoja 3,6 sekundy. Zvýšený výkon oboch modelov s pohonom všetkých kolies sa prejavuje v časoch zrýchlenia z 0 na 200 km/h, ktoré sú v oboch prípadoch o 0,5 sekundy kratšie. Sedan teraz dosahuje čas 11,8 sekundy, Touring 12,4 sekundy.
Všetky modelové varianty nového BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring dosahujú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Túto hodnotu je možné voliteľným paketom M Driver’s zvýšiť na 280 km/h pri BMW M3 Competition Touring s M xDrive alebo na 290 km/h.
➡️ NEPREHLIADNITE: Nové BMW M4 CS [2024]
Nové kolesá
Rôzne priemery kolies pre jednotlivé nápravy zaisťujú pri dynamickom prejazde zákrutou mimoriadne harmonický prenos bočných síl. Kombinácia 19- a 20″ M kolies z ľahkej zliatiny je na želanie dostupná aj pre nové BMW M3 Sedan a nové BMW M3 Competition Sedan. Novinkou v ponuke voliteľnej výbavy pre všetky modelové varianty sú M kované kolesá z ľahkej zliatiny vo vyššie uvedených rozmeroch s dvojitými lúčmi a prvýkrát so striebornou povrchovou úpravou. Ich lesklé povrchy im dodávajú športový, prepracovaný a elegantný výraz.
Nový dizajn predných svetlometov, zadné svetlá s laserovou technológiou
Prepracované svetlomety dodávajú prednej časti nového BMW M3 Sedan aj nového BMW M3 Touring moderný vzhľad. Vnútorná časť ďalej zdokonalených LED svetlometov, ktoré sú teraz súčasťou štandardnej výbavy, je ešte výraznejšie štruktúrovaná. Ako stretávacie, tak diaľkové svetlá sú teraz tvorené rovnakým LED modulom. Funkciu obrysových svetiel, svetiel denného svietenia a smeroviek preberajú vertikálne orientované LED jednotky v tvare šípok.
Na prianie sú k dispozícii adaptívne LED svetlomety s matrixovými diaľkovými svetlami s neoslňujúcou funkciou. Sú rozpoznateľné podľa modrých ozdobných prvkov a disponujú režimom svietenia v meste a odbočovacími svetlami. Adaptívne LED svetlomety sú k dispozícii aj vo variante M Shadow Line so zatmavenými vnútornými plochami.
Nový volant a obloženie interiéru pre novú M špecifickú športovú palubnú dosku
Interiér nových vysokovýkonných modelov od BMW M prešiel ďalším vývojom, ktorého cieľom bolo ďalej podčiarknuť závodnú DNA. Je použitý nový dizajn volantu a niektorých ovládacích prvkov, ale aplikované sú aj nové materiály na palubnej doske a obložení interiéru. Prvýkrát je v ponuke voliteľnej výbavy M Alcantarový volant s rovnakým tvarom a funkčnými prvkami.
Zážitky z jazdy zintenzívňuje aj novo navrhnutý trojramenný M kožený volant s multifunkčnými tlačidlami a červeným prúžkom na 12. hodine. Po novom má sploštenú spodnú časť a upravený bol aj tvar jeho lúčov. Dve M tlačidlá pre aktiváciu individuálne nakonfigurovaných nastavení a radiacej páčky (štandard pri modeloch Competition) umožňujú rýchle zásahy do procesu voľby prevodových stupňov osemstupňovej prevodovky M Steptronic.
Obloženie interiéru je teraz štandardne v matne šedom prevedení Dark Graphite. Voliteľne sú pre nové modely BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring k dispozícii hliníkové obloženie Aluminium Rhombicle Anthracite, karbónové M Carbon Fibre a ďalšie jemne leštené hliníkové. Viac exkluzivity do interiéru prinesie voliteľná palubná doska potiahnutá materiálom Sensatec s prepracovanejšou štruktúrou povrchu.
Zdroj: BMW Press Club