Nové Porsche 911 Dakar
Porsche predstavilo jedinečný variant ikonického modelu 911: nové Porsche 911 Dakar. Ide o prvé dvojdverové športové auto, ktoré ponúkne vynikajúce terénne vlastnosti. Názov modelu odkazuje na prvé celkové víťazstvo Porsche v rallye Paríž – Dakar. Prelomový triumf prišiel v roku 1984 v podobe upraveného Porsche 911 – ktoré bolo po prvýkrát vybavené systémom pohonu všetkých kolies. Preto je nové Porsche 911 Dakar ponúkané aj s voliteľným Rallye Design Package, ktorý pripomína toto ikonické víťazné auto.
Limitovaných 2 500 kusov
Prvým nápadným rozdielom Porsche 911 Dakar je jeho svetlá výška, ktorá je o 50 milimetrov vyššia ako u 911 Carrera so športovým podvozkom. A zdvíhací systém môže zvýšiť prednú a zadnú časť o ďalších 30 milimetrov. Svetlá výška a uhol nájazdu konkurujú konvenčným SUV. Zdvíhací systém neslúži len na pomalé prechádzanie cez prekážky, ale je neoddeliteľnou súčasťou preladeného podvozku. Nastavenie „vysokej úrovne“ je k dispozícii pre dobrodružstvá v teréne pri rýchlostiach až 170 km/h. Nad touto rýchlosťou sa auto automaticky zníži na normálnu úroveň.
Špeciálne vyvinuté pneumatiky
Športové terénne vlastnosti vozidla dopĺňajú špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli Scorpion All Terrain Plus (rozmer 245/45 ZR 19 vpredu a 295/40 ZR 20 vzadu). Hrubý dezén má hĺbku deväť milimetrov a zosilnené bočné steny a vlákna pozostávajú z dvoch vrstiev kostry. Vďaka nim zvládne Porsche 911 Dakar aj náročný terén a sú vysoko odolné proti prerezaniu. Letné a zimné pneumatiky Pirelli P Zero sú k dispozícii na želanie, tiež s dvoma vrstvami kostry.
3,4 sekundy z 0 na 100 km/h
Trojlitrový biturbo šesťvalec s výkonom 480 k (353 kW) a 570 Nm poskytujú vynikajúci výkon s presvedčivým zvukom boxera. Nové športové auto šprintuje na 100 km/h za 3,4 sekundy. Kvôli terénnym pneumatikám je maximálna rýchlosť obmedzená na 240 km/h.
➡️NEPREHLIADNITE: S Lamborghini Huracán do terénu?
Dva nové jazdné režimy
Štandardne sa motor dodáva s osemstupňovou PDK a pohonom všetkých kolies Porsche. Súčasťou štandardnej výbavy je aj riadenie zadnej nápravy, uloženie motora z 911 GT3 a nastaviteľný systém podvozku pre aktívnu priečnu stabilizáciu PDCC. Súhra všetkých komponentov má viesť k tomu, že 911 Dakar bude na piesku a sypkých povrchoch rovnako dynamický ako na Nürburgring Nordschleife.
O maximálny výkon v teréne sa starajú aj dva nové jazdné režimy, ktoré je možné zvoliť pomocou otočného ovládača na volante. Režim Rallye je ideálny pre sypké, nerovné povrchy a má pohon všetkých kolies zameraný na zadné kolesá. V režime Offroad sa automaticky aktivuje vysoká svetlá výška. Tento režim je navrhnutý pre maximálnu trakciu v náročnom teréne a na piesku. Oba nové jazdné režimy sú vybavené aj novým Rallye Launch Control, ktorý umožňuje pôsobivé zrýchlenie na nerovnom povrchu a umožňuje preklzávanie kolies približne o 20 percent.
Vychytávky vrátane strešného stanu
Medzi ďalšie charakteristické črty modelu 911 Dakar patrí novovyvinutý, pevný odľahčený zadný spojler vyrobený z CFRP a predné veko batožinového priestoru z CFRP s výraznými výstupmi vzduchu prevzatými z 911 GT3. Nechýbajú ani štandardné off-roadové detaily ako červené hliníkové ťažné oká vpredu a vzadu, rozšírené podbehy kolies a prahy a ochranné prvky z nehrdzavejúcej ocele na prednej, zadnej a bočnej lište. Bočné prívody vzduchu na prepracovanej prednej časti sú tiež chránené proti odletujúcim kameňom mriežkami z nehrdzavejúcej ocele.
Strecha Porsche 911 Dakar je vybavená viditeľnou 12-voltovou zásuvkou pre svetlomety voliteľného strešného nosiča. S nosnosťou 42 kilogramov sa do regálu bez problémov zmestí rallye vybavenie ako kanistre s palivom a vodou, skladacie lopaty a trakčné dosky. Pre 911 Dakar je k dispozícii aj strešný stan.
Interiér
V interiéri podčiarkuje Porsche 911 Dakar svoje športové ambície štandardnými škrupinovými sedadlami a odstránením zadných sedadiel. Ľahké sklo a ľahká batéria ešte viac znižujú jeho hmotnosť, vďaka čomu môže Porsche 911 Dakar mať hmoťnosť iba 1 605 kg – len o 10 kg ťažšie ako 911 Carrera 4 GTS s PDK.
Charakteristickým znakom interiéru Dakaru sú štandardné povrchy Race-Tex s dekoratívnym prešívaním v odtieňovej zelenej, ktoré je pre 911 Dakar exkluzívne dostupné aj ako metalická vonkajšia úprava. Rallye Sport Package s ochrannou tyčou proti prevráteniu, šesťbodovými bezpečnostnými pásmi a hasiacim prístrojom je voliteľný.
Dizajnový balík Rallye so štýlom, ktorý odzrkadľuje štýl rally auta víťazného Paríž-Dakar z roku 1984
Srdcom voliteľného balíka Rallye Design Package od Porsche Exclusive Manufaktur je dvojfarebná povrchová úprava v bielej/modrej metalíze. Je to prvýkrát, čo Porsche zaviedlo do sériovej výroby kombináciu dvojfarebného laku a dekoratívnej fólie. Na boku vozidla si zákazník môže zvoliť individuálne pretekárske číslo od 0 do 999.
Okrem rely pruhov v červenej a zlatej farbe má Porsche 911 Dakar s Rallye Design Package, ktorého vzhľad vychádza z víťazného vozidla Rally Paríž-Dakar 1984, na dverách aj nápis „Roughroads“. To znamená, že má registrovanú ochrannú známku a odráža koncept 911 Dakar a jeho vhodnosť pre jazdu v teréne. Bielo lakované ráfiky a červená lišta zadných svetiel oproti štandardnému vozidlu dotvárajú výrazný vzhľad. Ďalšie zaujímavosti nájdete v interiéri: Extended Race-Tex a kožené lemy, ako aj bezpečnostné pásy a akcenty v Sharkblue.
Zdroj: Porsche Newsroom