TEST: Škoda Kamiq Monte Carlo – mestsky príťažlivá
Škoda Kamiq už štyri roky dopĺňa portfólio automobilky z Mladej Boleslavi. Aká je jeho najkrajšia dizajnová verzia Monte Carlo?
Dizajn
Z najdostupnejšieho tria značky Fabie a Scaly sa Kamiq odlišuje najmä vyššou svetlosťou podvozka. Keďže naskočil na úspešnú vlnu crossoverov, na našich cestách ich jazdí viac než dosť. Aj po štyroch rokoch vyzerá neustále naozaj dobre i keď čoskoro príde jeho facelift.
Naša verzia je vybavená optickým balíkom Monte Carlo. Ide o výbavu, ktorá balí detaily do čiernej farby, či už zrkadlá, lišty okolo okien alebo prednú masku a tak mu dodáva významný dynamický šmrnc.
Charakteristickým prvkom modelu Kamiq sú oddelené predné plne LED-kové svetlomety s adaptívnou funkciou diaľkových svetiel. Ako už iste viete, čierne doplnky s červenou farbou Velvet si nesmierne sedia.
Zadná časť je príjemne členitá a výrazným doplnkom sú aj dynamické smerovky, ktoré patria skôr k prednostiam prémioviek. V našom prípade je obutý na 17-palcovej zimnej sade kolies, no v prípade letných tmavých diskoch je dokonalý dizajn jasne podčiarknutý.
Interiér
Monte Carlo je cítiť aj vo vnútri. Na to, aké vonkajšie rozmery ponúka, tak vo vnútri je až prekvapivo bohato priestoru. Rovnako ako exteriér, tak aj interiér sa nesie s červeným nádychom. Palubnú dosku zvýrazňujú červené linky a v prípade sedadiel bočné vedenie. Keď už sme pri tých sedadlách, stačí definícia jedným slovom – skvelé. Majú perfektné bočné vedenie, integrovanú hlavovú opierku a veľmi príjemnú mäkkosť. Bezproblémovo podržia v zákrutách a zároveň sú pohodlné pri dlhých trasách.
Perforovaný volant z modelov s prívlastkom Sportline je príjemný na dotyk, dobre sa drží a aj tlačidlá ovládania plne digitálneho prístrojového panela majú ergonomické usporiadanie. Pridaná hodnota plne digitálneho prístrojového panelu je minimálna oproti analógovým budíkom, čoho dôkazom bola aj testovaná Fabia. Avšak, Monte Carlo je o vizuálnych emóciách, čiže k celkovému dojmu prispieva na hodnote. Som veľmi nadšený, že panel klimatizácie ostáva samostatný a nie je integrovaný do displeja infotainmentu. Ovláda sa otočnými a hardvérovými ovládačmi bezpochyby intuitívne.
➡️NEPREHLIADNITE: TEST: Kia Sportage PHEV – aj s vybitou batériou plnohodnotný hybrid
Priestoru na zadných sedadlách je v danej triede nadštandardne. Osobne som si sám za seba sadol so 180 cm výškou aj s určitou rezervou na hlavu či kolená. Vzdušný priestor ešte umocňuje obrovské presklené okno skrz celú dĺžku vozidla, čo aj prispieva k celkovému dojmu.
Pohon
Základom Monte Carla je 1.0 TSI o výkone 70 kW (95 k), ktorý je spriahnutý s 5-stupňovým manuálom. Strednou cestou je jeho silnejší variant, ktorý je naladený na 81 kW (110 k) s buď 6-stupňovým manuálom alebo ako v našom prípade so 7-stupňovým automatom. Vrcholom je famózna 1.5 TSI o výkone 110 kW (150 k), ktorú sme testovali v Seate Arona FR a jeho kombinácia bola bravúrna.
Jazda
Strednú verziu sme už testovali vo viacerých modeloch, no výhradne len s manuálnou prevodovkou. Preto ma zaujímalo, ako si poradí s prevodovkou DSG. Prekvapivo, jednoliter si veľmi pekne rozumie s automatom. Ani pri rozbehoch som nepocítil trhnutie, čo sa vyznačuje ako charakteristický prvok prevodoviek so suchými spojkami. Prevodovka radila veľmi lahodne a pohodlne.
Neduhom naladenia prevodovky je podtáčanie motora, kvôli znižovaniu spotreby. V niektorých prípadoch až moc podtočí motor so sprevádzaným dunivým zvukom. Ak váhate, medzi automatom a manuálom, jednoznačne by som volil prevodovku DSG pre jej plynulosť a zladenie s motorom.
Podvozok je naladený skôr do mäkka, čo sa do mesta nesmierne hodí. V spojení so 17-palcovými diskami s dostatočným profilom pneumatiky tvoria ideálnu kombináciu na naše cesty. Aj napriek tomu, že je naladený mäkko, tak zároveň je aj tuhý. Práve preto suverénne zvláda ostrejšie prejazdy zákrut s minimálnymi náklonmi. Ak to v zákrute preženiete, objaví sa nedotáčavosť, no stále vám to dá jasne a predvídavo vedieť.
Veľmi dôležitým faktom je aj to, že odhlučnenie motora s kabínou je v danej triede jedno z najlepších. Rovnaký pocit som mal v prípade testovaných modelov Fabie či Scaly.
Spotreba
Počas celého testu sa nám spotreba ustálila na 6,5 l / 100 km. Ak si to rozmeníme na drobné, diaľničné tempá zvláda za 7 litrov, mesto za 7,5 litra. Dlhodobo si na okresných cestách vypýta 5,2 litra, s ľahkou nohou nemá problém pokoriť hlboko 5 litrovú hranicu. Suma sumárum, manuál je úspornejší takmer o jeden liter.
Záver a cena
Škoda Kamiq vo verzii Monte Carlo je naozaj čerešničkou na torte. Vyššia svetlosť podvozka a mäkko naladený podvozok sa skvelo hodí do mestského prostredia. K tomu zvýraznený dizajn doplnený o čierne doplnky, no bez komentára. Vôbec by som sa nebál jednolitra s automatom, pretože ide o voľbu rozumu. No ak preferujete dynamickejšiu jazdu, 1.5-ka je perfektnou voľbou s takmer rovnakým apetítom, čoho dôkazom bol testovaný Seat Arona.
Škoda Kamiq štartuje na cenovke 18 160 eur, vo výbave Monte Carlo s nami testovanou motorizáciou 25 780 eur a náš kúsok sa s príplatkami vyšplhal ľahko nad 30 000 eur.
Technická špecifikácia
Škoda Kamiq | Renault Captur | Hyundai Kona | |
Motor/palivo | 1.0 TSI/benzín | 1,0Tce/benzín | 1.0 T-GDI/benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 999/3 | 999/3 | 998/3 |
Výkon motora (kW/k) | 81/110 | 67/91 | 88/120 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 200 | 160 | 200 |
Prevodovka | Automatická 7-st. | Manuálna 6-stupňová | Automatická 7-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,7/6,5 | 5,9 | 5,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1248 | 1257 | 1237 |
Objem batožinového priestoru (L) | 400 | 404 | 361 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 197 | 168 | 182 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,2 | 14,0 | 11,0 |
Cena verzie od/testovaného modelu od(€) | 18 160 / 25 780 | 17 600 | 19 840 |
Foto: Samuel Zaťko
1 Response
[…] TEST: Škoda Kamiq Monte Carlo – mestsky príťažlivá […]