TEST: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 – stávka na istotu
Na týždňový test ku nám pristál na test už v poradí druhý Kodiaq. Minule sme vám priniesli test toho naj, čo dokáže modelový rad Kodiaq ponúknuť – Kodiaq RS. Tentokrát sme však mali pod prednou kapotou naftový dvojliter, ktorý poháňal až sedem miestny Kodiaq, takže z hľadiska variability a praktickosti to najlepšie, čo dokáže aktuálne už vychádzajúca generácia Kodiaqu ponúknuť. Ako sa nám takáto kombinácia pozdávala?
Dizajn
Z hľadiska dizajnu je Kodiaq klasika, ktorú pozná pravdepodobne každý z nás. Jeho prvú generáciu a následný facelift môžme stretnúť každodenne doslova na každom rohu, čo potvrdzuje jeho vysokú obľúbenosť. Testovaný kúsok bol odetý do sivej farby, ktorú vkusne dopĺňali strieborné doplnky. V prednej časti musím vypichnúť najmä LED svetlomety s Matrix funkciou diaľkových svetlometov, ktorá fungovala počas celého testu bez jediného zaváhania.
Chválim aj robustné oplastovanie spodnej časti auta, ktoré oceníte najmä pri výletoch mimo spevnené povrchy. Veľkým plusom sú aj prekryté prahy dverí, takže vaše nohavice zostanú čisté aj po jazde na zablatenej ceste. Zadná časť auta má vďaka špecifickým koncovým LED svetlometom v tme jedinečný svetelný podpis. LED-ky potešia aj decentnou privítacou animáciou.
Pohon
Ako som už vyššie spomínal, pod prednou kapotou testovanej verzie sa ukrýval naftový dvojliter s maximálnym výkonom 147 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Ten bol spriahnutý so 7-stupňovou DSG prevodovkou, ktorá posielala výkon na všetky štyri kolesá. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zaberie v tomto prípade 7,7 sekundy a ručička tachometra sa zastaví pri 218 km/h. Na 1871 kilogramov vážiace 7-miestne SUV vcelku slušné parametre, keď zoberieme do úvahy, že sa nejedná o žiadnu športovú alebo performance verziu.
Naftový pohon je pre takto veľké SUV ideálnou voľbou aj z hľadiska spotreby. Tá sa počas testu v kombinovanej prevádzke ustálila na veľmi príjemných 6,5 litra na 100 kilometrov. Čo by som však Kodiaqu vytkol je menšia nádrž s objemom 58 litrov. Veľké rodinné SUV by si podľa mňa aspoň tých 70 litrov zaslúžilo.
Jazda
Kodiaq v našom teste opäť potvrdil svoju variabilitu a praktickosť či už v každodennom živote, alebo pri dlhších cestách. V meste poteší komfortný podvozok ochotný promptne reagovať na každý typ nerovností. Dobrá je taktiež manévrovateľnosť v úzkych miestach a podzemných garážach, no osobne by som už pri takto veľkom aute uvítal 360 stupňovú kameru, ktorá v testovanej konfigurácii chýbala. Na diaľnici zasa oceníte vcelku nízky aerodynamický šum a dobré odhlučnenie motorového priestoru. Veľkým plusom je samozrejme aj vyššie spomínaná spotreba paliva.
Na nespevnených povrchoch sa Kodiaq cíti ako ryba vo vode. Pohon oboch náprav vám pomôže prekonať aj výraznejšie kríženia náprav a pri stabilizácii v režime Sport vám v prípade potreby pomôže zatočiť poslaním výkonu na zadnú nápravu. Kodiaqu z hľadiska jazdných vlastností naozaj niet čo vytknúť. Podvozok je naladený tak akurát a vôbec som nemal pocit, že som voči adaptívnemu podvozku o niečo ukrátený.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Škoda Karoq 1.5 TSI
Interiér
V kabíne Kodiaqu je to taká klasika, ktorá neurazí. Pohodlné sedadlá aj pri dlhých jazdách s dobrým bočným vedením, prehľadný a plne digitálny prístrojový panel so širokými možnosťami personalizácie a množstvo úložných priestorov spojených s poriadnou dávkou ergonómie sú jednoznačne dobrým receptom na interiér, ktorému sa konkurencia hľadá len ťažko. Pasažierov vo všetkých troch radách sedadiel poteší množstvo priestoru, no pri využití posledného radu sedadiel treba rátať s výrazne menším batožinovým priestorom.
Zhrnutie
Kodiaq je stálica slovenských ciest, ktorá najmä s naftovým motorom pod prednou kapotou dáva veľký zmysel nie len z praktickej stránky, ale aj zo stránky prevádzkových nákladov. Testovaná sedem miestna verzia len pridala na variabilite modelu Kodiaq, takže ak hľadáte veľké SUV pre početnejšie rodiny tak práve Kodiaq je jednoznačne horúcim kandidátom.
Technická špecifikácia
Škoda Kodiaq | Seat Tarraco FWD | VW Tiguan Allspace | |
Motor/palivo | 2.0 / nafta | 2.0 / nafta | 2.0 / nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 968 / 4 | 1 968 / 4 | 1 968 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 147 / 200 | 110 / 150 | 147 / 200 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 400 | 360 | 400 |
Prevodovka | 7-st. DSG | 7-st. DSG | 7-st. DSG |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 6,3 / 6,5 | 5,7 / 6,6 | 6,4 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 767 | 1 754 | 1 824 |
Objem batožinového priestoru (L) | 835 | 760 | 760 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 218 | 196 | 216 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,7 | 10,1 | 7,8 |
Cena verzie od / testoveného modelu od(€) | 30 000 /53 017 | 36 800 / 40 790 | 50 890 |